۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۹۸۶۱۴

درخواست وزیر در پی مصرف بالای گوشت اسپانیایی ها

درخواست وزیر در پی مصرف بالای گوشت اسپانیایی ها
وزیر امور مصرف کنندگان اسپانیا در مصاحبه ای تاکید کرد که خوردن گوشت کمتر نقش کلیدی در کمک به اسپانیا برای کاهش اثرات اضطراری آب و هوایی، کند کردن روند بیابان زایی و حفاظت از صنعت حیاتی گردشگری این کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، آلبرتو گارزون گفت که مردم اسپانیا باید به تأثیر عظیمی‌که خوردن گوشت بر محیط زیست می‌گذارد پی ببرند و بر این اساس عادات غذایی خود را تغییر دهند.

گارزون به گاردین گفت: «مردم اینجا از نقشی که گازهای گلخانه‌ای در تغییرات آب و هوایی ایفا می‌کنند آگاهی دارند، اما تمایل دارند آن را به خودروها و حمل‌ونقل مرتبط کنند.»

گارزون تاکید کرد که اسپانیا یکی از کشورهایی است که به شدت در معرض فرسایش زیست محیطی قرار گرفته است که این فاجعه ای است که به نظر نمی رسد.

اسپانیا کشوری در حوضه مدیترانه است و استعداد زیادی برای بیابان‎زایی دارد.

اسپانیایی‌ها بیش از یک کیلوگرم در هفته گوشت می خورند، اگرچه آژانس غذای این کشور به مردم توصیه می‌کند بین 200 گرم تا 500 گرم گوشت مصرف کند. اسپانیا بیش از هر کشور دیگر اتحادیه اروپا مصرف کننده گوشت است و در طول سال 70 میلیون خوک، گاو، گوسفند، بز، و اسب را ذبح می‌کند. و پرندگان هر سال 7.6 میلیون تن گوشت تولید می‌کنند.

ارسال نظرات