۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۹۸۶۸۵
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم:

هیچ کشوری همانند جمهوری اسلامی ایران، استقلال ندارد

هیچ کشوری همانند جمهوری اسلامی ایران، استقلال ندارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ کشوری در جهان چنین استقلالی که جمهوری اسلامی ایران داراست را ندارد و غالباً وابسته به قدرت های بزرگ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه روحانیت چه وظیفه ای در حفاظت از دستاوردهای انقلاب دارد، گفت: روحانیتی که متعلق به انقلاب است نسبت به مسائل انقلاب دلسوز، حساس و مسئولیت پذیر خواهد بود، اگر میدان برایش فراهم شد که مسئولیت را بپذیرد و صحنه ای از صحنه های مسئولیتی را قبول کند، حتماً باید بپذیرد و مجدانه و مخلصانه کار کند.

وی تصریح کرد: اگر شرایط برای حضور فرد روحانی در صحنه های مسئولیتی فراهم نشد، ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با مردم خصوصاً نسل جوان حداقل کاری است که باید انجام داد، حائلی که بین نسل جوان و روحانیت وجود دارد باید کنار زده بشود؛ جوان ها احساس کنند که روحانیت از آن ها و دلسوز جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ابراز کرد: اگر با جوانان ارتباط برقرار شود می توان دستاوردهای بیش از چهار دهه پس از انقلاب اسلامی را تبیین کرد، بطوری که ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و بفهماند که گرفتاری ها و مشکلات به خاطر تحریم های دشمن و یا ندانم کاری های مدیریتی در حوزه اجرا است.

وی با اشاره به افتخارات کشور تصریح کرد: کشور ما در مباحث دفاعی، انرژی هسته ای، نانو، هوا و فضا، تولید رادیو دارو، استقلال سیاسی و نظامی در شرایط خوبی است و این تلاش ها حاصل رشد علم و فناوری است که در این چهار دهه پس از انقلاب اتفاق افتاده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به استقلال و خودباوری جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در جهان چنین استقلالی که جمهوری اسلامی ایران داراست را ندارد و غالباً وابسته به قدرت های بزرگ هستند و در پناه قدرت های بزرگ خود را صیانت می کنند، ولی ایران عزیز از نظر سیاسی، اجتماعی و دفاعی روی پای خود ایستاده و این نشان دهنده خودباوری و رشد جوانان پس از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی گفت: همزمان با پیشرفت های چشمگیر، مردم ما مشکلات اقتصادی را تحمل و مشاهده می کنند که قابل برطرف شدن است و دولتمردان باید با یک نقشه راه خوب این مشکلات را برطرف کنند.

ارسال نظرات