۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۶۹۸۶۸۸

دخالت ارتش آمریکا برای مهار امیکرون در این کشور

دخالت  ارتش آمریکا برای مهار امیکرون در این کشور
همزمان با شیوع گسترده سویه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا در میان تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی، کاخ سفید اعلام کرد برای کمک به بیمارستان‌هایی که ظرفیت آنها پر شده است، از یک هزار کادر سلامت ارتش این کشور کمک خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد همچنین آژانس مدیریت اضطراری فدرال آمریکا برای کمک به ایالت های این کشور به منظور افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها، تیم های خود را آماده می‌کند.


جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با فرمانداران ایالت های آمریکا با اذعان به اینکه تمهیدات درنظر گرفته شده برای انجام آزمایش کرونا کافی نبوده است، گفت: این کافی نیست. مشخص است که کافی نیست. اگر می دانستیم یا می‌توانستیم سخت تر و سریع تر پیش می رفتیم.
رییس جمهوری آمریکا افزود که خطوط طولانی آزمایش کرونا در آخر هفته کریسمس نشان داد که ما باید کار بیشتری انجام دهیم.


تشخیص کمبود آزمایش کرونا توسط بایدن یک هفته پس از اعلام راهبرد مبارزه با موج جدید نشات گرفته از سویه اومیکرون ارائه شد که بر تسریع آزمایش و واکسیناسیون کرونا متمرکز است.


بایدن هفته گذشته از سفارش ۵۰۰ میلیون کیت آزمایش سریع کرونا برای استفاده در خانه‌ها خبر داد که آمریکایی‌ها می‌توانند به صورت رایگان دریافت کنند اما این طرح نتوانست تضمینی برای آمریکایی‌ها در طول فصل تعطیلات باشد.


در میان ابتلای کارمندان و خدمه خطوط هواپیمایی آمریکا به کرونا، هزاران پرواز در این کشور لغو شد و بسیاری از آمریکایی‌ها برنامه‌های تعطیلات خود را کاهش دادند.
کاخ سفید اعلام کرده است که کیت های آزمایشی جدید بایدن و درگاه اینترنتی که آمریکایی‌ها می‌توانند آن‌ها را سفارش دهند، تا ماه آینده در دسترس نخواهد بود.

پیش از این، آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد و  گفت که موج شیوع سویه جدید کرونا در کشور روبه گسترش است و روزانه ۱۵۰ هزار نفر به اومیکرون مبتلا می‌شوند.


فائوچی روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه ای بی سی اظهار داشت: اگرچه ما از شواهد چندین کشور می دانیم که شدت سویه اومیکرون نسبت به دیگر سویه‌ها کمتر است اما ما باید مراقب باشیم که هنوز ممکن است این سویه منجر به بستری شدن بسیاری از شهروندان در بیمارستان‌ها شود.

به گفته فائوچی، داده‌های انگلیس نشان می دهد که سویه بسیار جهش یافته اومیکرون، اگرچه همه گیر تر از دلتا است، اما باعث بستری شدن کمتر و مدت زمان بستری شدن در بیمارستان کوتاه تر می‌شود.

مشاور ارشد پزشکی جو بایدن گفت که ایالات متحده آمریکا هفته گذشته به طور میانگین روزانه ۱۵۰ هزار مورد ابتلا را به ثبت رسانده و این آمار احتمالاً بسیار بالاتر خواهد رفت.

اوج گرفتن کرونا در آمریکا این کشور را با لغو گسترده پروازها در روز کریسمس مواجه کرده و روز شنبه ۸۴۹ پرواز از آمریکا یا به مقصد آمریکا لغو شده است.

آمار جدید مبتلایان به اومیکرن در آمریکا مقامات بهداشتی و سیاسی آمریکا از جمله کاخ سفید را نگران کرده است.

ارسال نظرات