۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۹۸۸۱۰
سردار سلامی عنوان کرد؛

رهبری؛ نقطه قدرت آفرین انقلاب/ حاج قاسم نگاه ما را به شهادت عمیق کرد

رهبری؛ نقطه قدرت آفرین انقلاب/ حاج قاسم نگاه ما را به شهادت عمیق کرد
سرلشکر سلامی رهبری را نقطه قدرت انقلاب دانست و گفت: دشمن این نقطه را نشانه رفته و می خواهد بین مردم و رهبر جامعه اسلامی فاصله بیندازد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر حسین سلامی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهادت شهیدان سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و ارتحال علامه مصباح یزدی که در مصلی قم برگزار شد، گفت: امروز یکی از ایام جاودان الهی است، ما هم در تقاطع یوم الله 9 دی و هم سالروز شهادت اسطوره دفاع و مرد میدان جهاد فی سبیل الله قرار داریم.

وی افزود: شهید سلیمانی همیشه مونس جهاد بود، او برای امام و انقلاب ما در عاشوراهای متعددی که در مقیاس ما خلق می شد پرچمدار و اباالفضل انقلاب بود.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در هر نقطه ای آماج حملات دشمن بود، اظهار کرد: سردار دلها اولین جبینی بود که به خدا عاریت داده می شد، با قلب مطمئن، بی دریغ، بی تکلف و بدون اشتها به دیده شدن در راه خدا جهاد می کرد؛ این قهرمان بزرگ 41 سال لباس جهاد را از تن بیرون نیاورد و در لوای رهبر انقلاب مجد و عظمتی بزرگ برای مسلمانان به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نگاه ما را به شهادت ریشه دار کرد تصریح داشت: بعد از شهادتش جاری شدن و وسعت یافتن پرتوهای نورافشانش را دیدیم، او نگاه ما را به حقیقت شهادت ریشه دار و عمیق کرد و به ما در تصویر و تصور از شهید به عنوان تندیس زنده حقایق عالم اطمینان قلب بخشید.

سرلشکر سلامی ارزش لحظات را در پیشگاه الهی یکسان ندانست و اظهار داشت: گاهی یک شب از هزار ماه برتر است، گاهی یک لحظه به اندازه یک تاریخ اهمیت و تاثیر دارد، یوم الله ها نقطه آغاز یک امتداد هستند؛ انقلاب اسلامی، 22 بهمن و 9 دی به اندازه کل انقلاب اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی یک غفلت، عظمت یک ملت را نابود می کند، خاطرنشان کرد: اگر ملت درست و به موقع عمل کند، با شروع یک لحظه می تواند شکوهی را به وجود بیاورد؛ 9 دی عظمت کل انقلاب بود چرا که؛ دشمن می خواست آنجا نور خدا را خاموش کند اما هوشیاری و بصیرت مردم مقابل آن را گرفت.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه اگر 9 دی نبود، انقلاب با مشکلاتی رو به رو می شد، اظهار داشت: یادآوری این ایام، یادآوری نعمت های الهی است، تدابیر رهبر انقلاب از میان تمام تنگناها و ملاحظات، ما را از میان باریک راه ها هدایت کرد تا دست دشمنان را ببندیم.

وی برافراشته شدن بیرق اسلام را به برکت انقلاب و جهاد تبیین دانست و گفت: به فضل الهی امروز هم برای جاری شدن حدود الهی تلاش می کنیم هر چند در این راه مشکلاتی وجود دارد، این طبیعی است که آرایش جنگی دشمن را در مقابل خود ببینیم اما سست نمی شویم.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه مدل برخورد دشمن در همه جهات با ما جنگی بوده است، افزود: ما در وسط یک معرکه جهانی هستیم اما اینکه آرامش داریم، داستان ابراهیم خلیل الله است که خداوند آتش را بر او بی اثر و سرد کرد و این امر الهی است که آتش بر انقلاب اسلامی سرد شود.

وی سعادت را جز از طریق جهاد ندانست و گفت: جهاد در سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن یعنی ساخت یک جغرافیای عظیم اسلامی، اگر این قوت و قدرت شکل نگیرد دشمن بر ما مسلط می شود؛ بدون حاکمیت اسلامی و قدرت نظامی نمی توان بر دشمن مسلط و احکام الهی را اجرا کرد.

سردار سپاه اسلام دشمنان نظام اسلامی را رو به زوال دانست و خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که دشمنان نظام اسلامی رو به زوال می باشند، میدان تاثیر آمریکا و انقلاب را نسبت به گذشته نگاه کنید، نقطه قدرت آفرین این انقلاب رهبری است و دشمن این نقطه را نشانه رفته است، او می خواهد بین مردم و رهبر جامعه اسلامی فاصله بیندازد.

وی ادامه داد: باید به سرچشمه متصل شویم و افکار رهبر انقلاب را ترویج دهیم، از استقامت رهبر معظم در شگفتم هرچه دشمن می تازد او بیشتر ایستادگی می کند، هرکجا تهاجم دشمن بیشتر می شود، آنجا نقطه اصلی و حقیقت است.

سرلشکر سلامی اراده نظام را برحل مشکلات دانست و ابراز کرد: از دشمن هراسی نداریم چرا که بر آن ها مسلط هستیم، آن ها ما را در میدان عمل آزموده اند، لذا نگران قدرت نظامی دشمن نیستیم؛ جنگ اقتصادی به تدریج رنگ می بازد، اراده نظام هم بر حل مشکلات است.

سردار سپاه اسلام با اشاره به ناتوانی دشمنان نظام اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هرچه به عمق و ژرفای دشمن نگاه می کنیم، خستگی و ناتوانی را در آن ها بیشتر می بینیم و مطمئنیم این جریان ادامه دارد، تصور می کردند با شهادت سردار سلیمانی مقاومت سست می شود اما بعد از او به واسطه برکت خون شهید این مسیر هر چه زیباتر به راهش ادامه می دهد.

وی ارتباط مردم با ولی و رهبر جامعه را ضروری برشمرد و تصریح کرد: اگر بین امت و امام جامعه رابطه برقرار باشد دشمن جرأت حمله و نفوذ را نخواهد داشت، جهانی شیطانی در حال انجماد است و در این مسیر باید گوش و چشم و دل ما به کلام امام امت باشد.

سرلشکر سلامی قم را مهد انقلاب دانست و در پایان خاطرنشان کرد: سپر مستحکم در برابر شمشیرهای شعله ور دشمنان نظام و کلام شیطانی آن ها، همیشه تاریخ علما بوده اند، قم مرکز تولد و مهد رویش انقلاب اسلامی است، جبهه مقاومت دین و فرهنگ قم بوده و این لحظه لحظه ها تاریخی است.

ارسال نظرات