۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۹۸۸۱۹

روز پر کار وزیران دولت سیزدهم در قم

روز پر کار وزیران دولت سیزدهم در قم
همزمان با سفر رییس جمهور به قم، وزیران و معاونان رییس جمهور با حضور در شهرستان ها و مناطق مختلف استان قم به بررسی مشکلات این مناطق پرداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با سفر رییس جمهور به شهر مقدس قم، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر و راه شهرسازی، وزیر بهداشت، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون رییس جمهور در امور بانوان با حضور شهرستان ها و مناطق مختلف قم به بررسی مشکلات این مناطق پرداختند.

حضور وزیران و معاونان رییس جمهوری در مناطق مختلف قم

وزیر کشور در شهرستان جعفرآباد قم حضور یافت

وحیدی برای بررسی مشکلات و مسائل در شهرستان تازه تاسیس جعفرآباد استان قم حضور یافت.

احمد وحیدی صبح امروز 9 دی ماه برای بررسی و حل مشکلات و مسائل شهرستان تازه تاسیس جعفرآباد در این شهرستان حضور پیدا کرد، اختصاص ردیف اعتباری برای شهرستان های تازه تاسیس قم از اهداف سفر وزیر کشور به جعفرآباد است.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه سال جاری هیات دولت، بخش جعفرآباد به‌شهرستان ارتقا پیدا کرد. این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تَن با ۲ گویش فارسی‌وترکی قرار دارد.

وزیر کشور آخرین وضعیت مترو قم را بررسی کرد

آخرین وضعیت پیشرفت طرح مترو شهر قم با حضور وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای تسریع در اجرای آن ارائه شد.

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده‌است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

مونوریل جایگزین خط B مترو قم می‌شود

احمد وحیدی در حاشیه سفر هیات دولت به قم و با حضور در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های قطار شهری قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه در رابطه با دو موضوع مترو و مونوریل به طور مفصل صحبت شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مترو یک نیاز فوری برای تست گرم در قم وجود دارد گفت: در این جلسه برای تامین واگن چند گزینه مطرح شد. این گزینه‌ها با دو هدف تامین واگن برای تست گرم و حمل و نقل مسافر طرح گردید.

وزیر کشور به پنج گزینه مطرح شده برای تامین واگن متروی قم اشاره کرد و افزود: برخی گزینه‌ها سهل الوصول‌تر و برخی دیگر پایدارتر هستند.

وی ادامه داد: پس از مطرح شدن این ۵ گزینه، قرار شد طی دو سه هفته آینده انواع مسائل آن‌ها را بررسی کنیم و در نهایت به نتیجه برسانیم.

وحیدی با اشاره به بحث‌های صورت گرفته در این جلسه در رابطه با سرنوشت پروژه مونوریل گفت: مونوریل می‌تواند جایگزین خط B متروی قم شود.

وی با اشاره به بررسی گزینه‌های احتمالی برای ادامه مسیر مونوریل اضافه کرد: درباره نحوه ادامه این پروژه صحبت‌هایی صورت گرفت. به عنوان مثال ممکن است ادامه پروژه روی سطح زمین اتفاق بیفتد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان برای تعیین تکلیف مونوریل قم زمان خاصی اعلام کرد افزود: مهم این است که به راه‌حل‌هایی رسیده‌ایم و باید این راه حل‌ها را پیش ببریم.

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده‌است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

حضور وزیران و معاونان رییس جمهوری در مناطق مختلف قم

انسیه خزعلی: دولت اجرای قوانین حجاب را قاطعانه دنبال می‌کند

انسیه خزعلی معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور نیز با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم مزار مطهر شهدای قم را غبارروبی و عطر افشانی و به مقام بلند شهدا ادای احترام کرد.

وی در ادامه برنامه‌‌های سفر خود در جامعه‌الزهرا(س) حضور یافت و با نمایندگان اقشار مختلف بانوان استان قم دیدار و گفت‌و گو کرد.

وی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی و یارانش اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا موضوع مهمی است که هیچگاه نباید از آن غافل شویم.

معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده عنوان کرد: در قم به دلیل مهاجر پذیر بودن به ویژه وجود آسیب‌هایی در حوزه خانواده باید برنامه‌ریزی اساسی در حوزه خانواده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان برای حمله به ما به ویژه در حوزه جمعیت، برنامه‌های بسیاری درنظر گرفته‌اند، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم، نقشه‌های دشمنان را یُهلک الحرث والنسل بیان می‌کند، یعنی هم برای از بین بردن اقتصاد ما و هم برای از بین بردن نسل ما، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

خزعلی عنوان کرد: دشمنان نسل ایرانی و اسلامی را هدف قرار داده‌اند و فضای مجازی که اگر درست نشود می‌تواند کشنده نسل باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری همیشه اولویت است، تصریح کرد: ما باید در حوزه فرهنگی سلاح دست گرفته تا بتوانیم هویت اصیل و اسلامی را به جوانان منتقل کنیم.

خزعلی با بیان اینکه برای رفع برخی از آسیب‌ها در حوزه بانوان به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت مردم هستیم، عنوان کرد: قانون‌های بسیاری در مورد حجاب داریم که متاسفانه تا به امروز اجرا نشده است اما دولت برای اجرای این قوانین قاطعانه ورود می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله حجاب باید از ادارات شروع شود، گفت: تجرد قطعی یکی از تهدیدهای جدی کشور است؛ برای زوج‌های دهه شصت وام‌های خاصی در نظر گرفته شده است که امیدواریم بخشی از مشکل را رفع کند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با تاکید بر اینکه بخشی از علل کاهش جمعیت به اقتصاد مربوط می‌شود، عنوان کرد: ما در این حوزه به دنبال وعده‌های غیرقابل تحقق نیستیم اما در حد توان تامین امکانات مورد نیاز برای ازدواج را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خود بانوان باید به صحنه ورود کرده و میدان‌داری کنند، گفت: تلاش ما این است که با مشارکت بانوان مسائل مرتبط با بانوان را رفع کنیم.

دیدار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با مدیر جامعه الزهرا

سرکار خانم انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور صبح امروز با حضور در جامعه الزهرا (س) با مدیر، معاونان و برخی از مسئولان این موسسه علمی آموزشی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا(س) با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی این مرکز بزرگ حوزوی، ظرفیت های مختلف موجود را در راستای خدمت به مکتب تشیع و نظام اسلامی توصیف کرد و از آمادگی جامعه الزهرا علیهاالسلام برای هرگونه همکاری با دولت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد.

در ادامه سرکار خانم خزعلی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید قدوسی و ایام تحصیل در مکتب توحید گفت: امروز در حوزه عملکردی واقعا نیازمندیم و علاوه بر استفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی جامعه الزهرا(س) از ظرفیت های عملکردی آن هم بهره خواهیم برد.

وی استفاده و غنی سازی ظرفیت شورای فقهی مسائل بانوان در راستای بررسی قوانین مربوط به زنان و خانواده را از نیازهای دیگر عنوان کرد و گفت: جامعه الزهرا(س) می تواند در این حوزه ها ورود کند و در حل مسائل جامعه زنان به کمک شورا آمده و پیشقدم باشد.

حضور وزیران و معاونان رییس جمهوری در مناطق مختلف قم

دیدار وزیر ارشاد با مردم شهر قنوات قم؛ اسماعیلی: اتمام پروژه‌های قبلی اولویت ماست

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بخش مرکزی قم به شهر قنوات رفت و با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

دیدار با مردم شهر قنوات و پیگیری مطالبات مردمی در خصوص کمبود فضای فرهنگی بخش مرکزی و شهر قنوات، بررسی کمبودهای بخش بهداشت و درمان، طرح‌های آب رسانی و گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی از برنامه‌های صبح امروز محمد مهدی اسماعیلی بود.

اسماعیلی در این دیدار گفت: بنای ما بر این است فعلا پروژه جدیدی شروع نکنیم و همین پروژه‌هایی که دیگران شروع کردند را تمام کنیم.

تلاش وزارت ارشاد برای معرفی هنر خوشنویسی و تئاتر قم در سطح بین‌المللی

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز همراه با دیگر اعضای هیأت دولت و رئیس جمهور به قم سفر کرده است.

وی به همراه جمعی از مسئولان استانی از وضعیت تالار مرکزی شهر قم بازدید کرد و گفت: تالار مرکزی چندین سال است افتتاح شده اما نیازمند ارتقا است که از جمله نیازهای ارتقایی این تالار پلاتو تئاتر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: قم در حوزه خوش‌نویسی جایگاه کم‌نظیری دارد و این هنر، هنری ایرانی اسلامی است که اگر آن را تقویت کنیم می‌توانیم آثار آن را در کل جهان اسلام مشاهده کنیم و سیاست ما این است که بتوانیم این هنر را در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی ما در حوزه فرهنگ و هنر قم موضوع خوشنویسی و تئاتر خواهد بود، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم در این حوزه قم را به یک جایگاه بین‌المللی برسانیم.

هزینه 15 میلیارد تومانی وزارت ارشاد برای تکمیل کتابخانه مرکزی قم تا نوروز

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر امروز خود به قم در کتابخانه مرکزی قم حضور یافت و از روند تکمیل و تجهیز این پروژه بازدید کرد.

اسماعیلی با اشاره به حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه مرکزی شهر قم واقع در خیابان امام خمینی(ره) گفت: از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه مرکزی شهر مقدس قم اختصاص یافته است که امیدواریم بتوانیم قبل از نوروز این کتابخانه را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی در قم هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با همراهی مسئولان استان و استفاده از ظرفیت‌های ملی بتوانیم در حوزه فرهنگ قم گام‌های گسترده‌تری را برداریم.

وزیر فرهنگ: دولت مردمی وعده‌ نشدنی به مردم نمی‌دهد

محمدمهدی اسماعیلی در دیدارهای مردمی خود در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم شهرک پردیسان قم در حوزه مسائل فرهنگی قرار گرفت و تصریح کرد: پردیسان از نظر معماری و شهرسازی در وضعیت مناسبی نسبت به سایر شهرک‌ها است اما چون شهرکی تازه تاسیس است مشکلاتی به مراتب بیشتر دارد که باید برطرف شود.

وی گفت: مشکلات پردیسان کم نیست و حل آنها زمان می‌برد. ما در دولت مردمی وعده نادرست به مردم نمی‌دهیم و به وعده‌هایمان عمل خواهیم کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: مشکلات پردیسان به‌عنوان مصوبه در شورای اداری استان به تصویب خواهد رسید و مشکلات بین شهرداری و راه و شهرسازی را حل خواهیم کرد. شهر جدید علاوه بر پروژه‌های نیمه‌تمام به پروژه‌های جدید هم نیاز دارد که حتما کلید خواهد خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت راه مکلف به اختصاص بودجه برای ساخت مسجد جامع پردیسان است. این مسجد و دیگر زیرساخت‌های فرهنگی در اسرع وقت با بودجه وزارت راه و شهرسازی حتما تکمیل خواهد شد. ان شاء الله از این سفر خاطره خوبی برای مردم این شهر ثبت خواهد شد.

حضور وزیران و معاونان رییس جمهوری در مناطق مختلف قم

ضرغامی: پروژه فراملی مونوریل نباید اینگونه رها شود

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پروژه نیمه تمام مونوریل قم بازدید و در جریان روند این طرح قرار گرفت.

وی در این بازدید پروژه مونوریل قم را از پروژه های مهم دانست که سال ها متوقف شده است.

ضرغامی با بیان اینکه تعیین و تکلیف این پروژه برای دولت بسیار مهم است ادامه داد: این پروژه از سرمایه‌های ملی و حتی فرا ملی است و نباید اینگونه رها شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توجه به اینکه تمام زیرساخت‌های این پروژه اماده است افزود: متوقف شدن چنین پروژه هایی برای کشور خوب نیست و یکی از بحث های جدی ما در سفر به قم جمع بندی نسبت به مونوریل و روشن شدن این پروژه است.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا مصلای قدس است.

درطول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

ضرغامی همچنین با حضور در بهشت معصومه(س) بر سر مزار شهدای مدافع حرم حضور یافت و به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

امکان بازدید عموم مردم از موزه امام علی(ع) قم فراهم شود

سید عزت‌الله ضرغامی امروز در بازدید از موزه امام علی(ع) قم متعلق به حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی، آثار نمایش گذاشته شده در این موزه را ارزشمند خواند و اظهار کرد: با اعتقاد عمیق به مبانی دینی و احترامی که مردم برای مرجعیت قائل هستند هدایای ارزشمندی در حوزه هنرهای مختلف که جزو کارهای ممتاز هم محسوب می‌شود به بهانه‌های مختلف به بیت آیت‌الله سیستانی اهدا شده است که این آثار با جنبه معنوی فوق‌العاده در موزه امام علی(ع) به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در طراحی سالن، چینش و شیوه معرفی آثار سلیقه مناسبی به خرج داده شده است، عنوان کرد: این موزه می‌تواند بسیاری از مفاهیم و آموزه‌های دینی را به مخاطبان منتقل کند.

فعالان صنایع‌دستی هنر خود را در کالاهای مورد نیاز مردم بکار گیرند

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به قم از کارگاه انگشترسازی و گوهرتراشی و همچنین موزه یاقوت کویر بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در نشست تشکل‌های صنایع دستی قم شرکت کرد و به بررسی مشکلات و موانع آن‌ها پرداخت.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست با تاکید بر اینکه باید به درد صنعتگران رسید گفت: ایجاد بازارچه‌هایی برای توازن میان عرضه و تقاضا از سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم است.

وی با توجه به اینکه امروز مشکلات معیشتی گریبان‌گیر بسیاری از مردم شده است، عنوان کرد: بسیار از کالاهای زینتی از سبد خرید مردم حذف شده است و توان خرید آن را ندارند و همین موضوع روی اقتصاد صنایع مرتبط اثر گذاشته است.

ضرغامی ادامه داد: باید صنعتگران همچون منبت کاران روی کالاهایی هنرنمایی کنند که بیشتر مورد نیاز مردم قرار دارد تا بتوانند از این روش به رونق بازار بپردازند.

وی با بیان اینکه صنعتگران ما باید در دو سطح عمومی و حرفه ای کار کنند گفت: افتخار ما صنایع ارزشمندی چون کالاهای منبت کاری شده است و باید تحولی در این حوزه ایجاد شود.

ضرغامی از موزه حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) بازدید کرد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه موزه فاطمی مجموعه ارزشمندی است، اظهار کرد: باید یک طراحی صورت بگیرد که از ۲۰ میلیون زائری که در طول سال به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف می شوند، بخشی از آنها از موزه آستان بازدید کنند، زیرا از دل بازدید از موزه بسیاری از اهداف راهبردی انقلاب اسلامی را می‌توانیم منتقل کنیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه موزه فاطمی در حد بضاعت خود قابل قبول است، گفت: در قرون مختلف بسیاری از اشیا و آثار و آفریده های ارزشمند تاریخی و تمدنی در این موزه جمع آوری شده است.

وی افزود: آثار موزه فاطمی به این خاطر که ریشه دینی و اعتقادی دارد ظرفیت زیادی برای انسان سازی دارد.

ضرغامی ادامه داد: موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در حد خودش خوب مدیریت می شود ولی نیاز به مساعدت های بیشتری دارد تا بتواند از حد اکثر ظرفیت خود استفاده کند.

حضور وزیران و معاونان رییس جمهوری در مناطق مختلف قم

حضور وزیر بهداشت در شهرستان کهک قم

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز به نمایندگی از هیأت دولت به شهرستان کهک سفر کرد.

وی در ابتدای سفر خود بر سر مزار شهدای کهک حضور یافت و با آرمان شهدا تجدید بیعت کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر خود با جمعی از مردم کهک نیز دیدار کرد و پای درد و دل آن‌ها نشست.

همچنین از مرکز خدمات جامع سلامت بازدید و با بهورزان این شهرستان گفت‌وگو کرد.

در این دیدار محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز حضور داشت، توضیحاتی در خصوص روند فعالیت های درمانی شهرستان کهک ارائه شد.

وزیر بهداشت در ادامه سفر خود با حضور در منزل فرمانده و جانباز شهید مجتبی علی بابایی، با همسر ایشان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار امام جمعه و فرماندار کهک وزیر بهداشت را همراهی می‌کنند. از شرق تا جنوب شرقی با شهرستان کاشان استان اصفهان و از جنوب غربی با شهرستان دلیجان استان مرکزی همسایه است.

بازدید وزیر بهداشت از مرکز واکسیناسیون قم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر امروز خود به کهک قم از روند خدمات مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان بازدید کرد.

وی به صورت سرزده در مرکز واکسیناسیون مصلی قم نیز حضور یافت و در جریان روند واکسینه کردن همشهریان قمی قرار گرفت.

وزیر بهداشت در این بازدید از تلاش های واکسیناتورهای استان قدردانی کرد.

حضور وزیران و معاونان رییس جمهوری در مناطق مختلف قم

تقدیر آیت‌الله اعرافی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت‌و گو کرد.

عین‌الهی در این دیدار گزارشی از روند اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا و همچنین واکسیناسیون ارائه کرد.

در این دیدار که محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز حضور داشت، آیت الله اعرافی از خدمات صورت گرفته وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.

اعطای مقام پرستار افتخاری توسط وزیر بهداشت به یک همسر شهید

بهرام عین اللهی در دیدار با همسر شهید مجتبی علی بابایی اظهار کرد: امروز سالروز ۹ دی و روز بصیرت است که انقلاب اسلامی در این روز، بیمه شد.

وی افزود: لازم است رسانه ها و صدا و سیما زندگی و تلاش های همسر شهید مجتبی علی بابایی که ۴۰ سال از عمر خود را شبانه روز صرف پرستاری از این شهید بزرگوار کرد را به تصویر بکشند. مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که از ابزار هنر برای به تصویر کشیدن این ایثارگری ها بیشتر استفاده شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اینکه یک همسر شهید، عمر خود را برای پرستاری از جانباز شهید می گذارد، اوج ایثارگری است که باید از چنین زنان شیردلی، آثار هنری فاخر تولید و به نسل جوان نمایش داده شود.

حضور وزیران و معاونان رییس جمهوری در مناطق مختلف قم

وزیر راه: ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران راهسازی سال آینده دنبال می‌شود

قاسم رستمی ظهر امروز با حضور در مزار شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون گلزار بهشت معصومه(س) برنامه‌های خود را در استان قم آغاز کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه برنامه خود در بازدید از فاز اول آزادراه قم راهجرد کمربندی سردار شهید سلیمانی، گفت: آزادراه قم راهجرد که کمربندی قم و مسیر کریدور اصلی بندر امام خمینی به تهران سپس به رشت است، یکی از کریدورهای مهم آزادراهی کشور است.

رستمی در پاسخ به مطالبات سرمایه‌گذاران این پروژه بیان کرد: اجازه سرمایه‌گذاری بانک‌ها در راهسازی و آزادراه‌ها در قانون سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است و ما به دنبال این هستیم که مشارکت بانک‌ها صورت گرفته و تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران نیز فراهم شود.

آزادراه قم - راهجرد تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

رستم قاسمی امروز پنجشنبه در حاشیه سفر خود به قم در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه حمل‌ونقل احداث این آزادراه و راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ۲ پروژه مهم استان قم به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: در حوزه راه، آزادراه قم-راهجرد هم کمربندی شهر قم و هم بخشی از کریدور اصلی بندر امام (ره) تا تهران و رشت است و بنابراین یکی از کریدورهای مهم آزادراهی کشور می‌باشد.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، سرمایه‌گذاری این پروژه به‌صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی انجام شده‌است.

قاسمی افزود: خوشبختانه پروژه فوق فعال شده و مشخصات بسیار خوبی نیز برای آن پیش‌بینی شده است؛ روسازی این آزادراه برخلاف بسیاری دیگر از آزادراه‌های کشور بتن است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که احداث این آزادراه تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید، گفت: فاز اول این آزادراه از قم تا راهجرد ۷۵ کیلومتر طول دارد و در حال احداث است؛ برای فاز دوم نیز که از راهجرد تا اراک ادامه دارد، سرمایه‌گذار مشخص و عملیات احداث آغاز شده‌است.

وی افزود: در مورد راه‌آهن تهران- قم- اصفهان نیز امروز جلساتی خواهیم داشت که بتوانیم این پروژه را سرعت دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فاز اول آزادراه سردار شهید سلیمانی از قم تا راهجرد ۷۵ کیلومتر طول دارد و درحال احداث است، از تکمیل این آزاد راه تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

کنلگ‌زنی شهرک شهید سلیمانی با حضور وزیر راه در قم

آغاز عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان یکی برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز دنبال شد.

قاسمی در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرک شهید سلیمانی برای اجرای عملیات ساختمانی آماده و زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در یک سال و نیم تا دو سال آینده ساخته خواهد شد که این هدیه‌ای از دولت برای مردم قم به‌عنوان بخشی از نهضت ملی مسکن خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن علاوه بر اینکه زمین رایگان به مردم قم اختصاص می‌یابد، برای هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون تومان وام درنظر گرفته و خدمات روبنایی همانند مدرسه و غیره نیز به همت دولت ایجاد می‌شود.

ارسال نظرات