۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۹۸۸۳۶

مراسم بزرگداشت ۹ دی در سراسر کشور برگزار شد

مراسم بزرگداشت ۹ دی در سراسر کشور برگزار شد
همزمان با سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اجتماع با شکوه اقشار مختلف مردمی در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اجتماع با شکوه اقشار مختلف مردمی در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

مراسم بزرگداشت 9 دی در سراسر کشور برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

فتنه ۸۸ اوج فتنه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مسئله فتنه تنها مختص انقلاب اسلامی ما نیست بلکه در طول تاریخ اسلام فتنه‌های بسیاری در برهه‌های زمانی مختلف به وقوع پیوسته است.

وی با طرح این سؤال که چرا غالب فتنه‌ها در انقلاب‌های توحیدی شکل می‌گیرد، افزود: این امر به خاطر ماهیت ضد استکباری و کفرستیزی این حرکت‌ها است. از آنجا که انقلاب‌های توحیدی روحیه استکباری ستیزی دارد بنابراین به‌طور طبیعی و قهری با طیف وسیعی از دشمنی‌ها نیز مواجه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در انقلاب های توحیدی، محوریت رهبری الهی است. این انقلاب باید مراحل بسترسازی، پیروزی، استقرار، انتقال و استمرار را به سلامت طی کند تا به سرانجام برسد. در انقلاب اسلامی بسترسازی مناسب برای پیروزی انقلاب ایجاد شد و بعد از آن حکومت جمهوری اسلامی استقرار پیدا کرد و امام خمینی(ره) تمام ساختارها و نهادها را در جامعه ایجاد کردند.

وی افزود: مرحله بعدی انتقال رهبری بود که این امر نیز به بهترین شکل بعد از رحلت امام خمینی(ره) به رهبری بعدی انتقال پیدا کرد و امروز بعد از گذشت سی و دو سال از این انتقال، انقلاب اسلامی در حال استمرار اهدافش است.

حضور مردم به مثابه یکی از اضلاع مثلث انقلاب توحیدی است

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرچند رهبری الهی، شرط قطعی هر انقلاب توحیدی است ولی نقش مردم نیز در این زمینه بسیار تعیین کننده و اساسی و حضور مردم به مثابه یکی از اضلاع این مثلث است. ملت ایران در مرحله بسترسازی پا به پای امام راحل(ره) حرکت کردند و پس از آن نیز پشت سر رهبری ایستادند و امروز که بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب هنوز هم آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی پایبند هستند.

اوج فتنه‌ها، فتنه سال ۸۸ بود

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه گفت: در انقلاب اسلامی نیز ما در هر دهه با یک بحران و فتنه مواجه هستیم. در دهه اول فتنه بنی صدر، فتنه منافقین و در دهه دوم انقلاب فتنه کوی دانشگاه را داشتیم که اوج این فتنه‌ها فتنه سال ۸۸ بود که این فتنه ابعاد مختلفی داشت و دشمن درصدد استحاله انقلاب برآمده بود. اما امت انقلاب اسلامی ایران در این برهه از زمان نیز مثل همیشه بیدار بود و در حماسه ۹ دی به میدان آمد و با حضور در صحنه این فتنه دشمن را نیز خنثی کردند. در سال ۹۸ نیز دشمن درصدد فتنه‌گری برآمد ولی خوشبختانه بازهم با بیداری مردم ایران این فتنه نیز به ثمر نرسید.

ویژگی‌ها و انگیزه‌های فتنه‌گران

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در ادامه به مبهم و پیچیده بودن انگیزه‌های فتنه‌گران اشاره کرد و گفت: یکی از عبرت‌هایی که می‌توانیم از فتنه‌ها بگیریم حضور چهره‌های باسابقه در فتنه‌ها است که تشخیص فتنه‌گران در اینجا کار بسیار سختی است. در فتنه 88 کسانی دست به فتنه و آشوب زدند که روزگاری یار و یاور امام راحل(ره) بودند و سابقه مبارزات انقلابی داشتند. بنابراین باید توجه داشته باشیم هرکسی که انقلابی بوده و سابقه خوبی در انقلاب دارد به معنای این نیست که انقلابی باقی مانده باشد.

وی افزود: دومین پیچیدگی فتنه که برای همه ما می‌تواند عبرت‌آموز باشد، ماهیت آن است. در جنگ سخت دشمن با توپ و تانک وارد صحنه نبرد می‌شود ولی در جنگ نرم آرام و خزنده است. مسئله فتنه هشتاد و هشت یک جنگ نرم افزاری بود. البته ممکن است فتنه نرم افزاری، کم‌کم تبدیل به جنگ سخت افزاری و اردوکشی خیابانی، آتش زدن بانک‌ها و اغتشاش در خیابان‌ها تبدیل شود ولی خطرش بازهم آرام و خزنده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه گفت: یکی دیگر از پیچیدگی‌های فتنه اغواگری آن است؛ گاهی فتنه خواص و گاهی نخبگان را به زمین می‌زند و گاهی هم مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و زمانی هم احزاب و گروه‌های سیاسی را به انحراف می‌کشاند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های فتنه را قابل تکرار بودن آن برشمرد و خاطرنشان کرد: فتنه مدل و ساز و کار دشمن برای براندازی انقلاب‌های الهی است که در گذشته وجود داشته الان هم موجود است و در آینده نیز وجود خواهد داشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به بصیرت و بیداری ملت ایران در خنثی کردن فتنه‌های دشمن اظهار کرد: این انقلاب علی رغم همه تلاش‌های دشمن برای براندازی آن بیش از چهل سال استمرار دارد و امید است با بیداری و بصیرت به انقلاب و حکومت آخرین ذخیره الهی متصل شود.

مراسم بزرگداشت 9 دی در سراسر کشور برگزار شد

حجت الاسلام ذوالنور مطرح کرد؛

القای شبهه برخی خواص به سلامت انتخابات، از زمینه‌های شکل گیری فتنه ۸۸

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تجمع بزرگ و باشکوه بزرگداشت حماسه 9 دی که امروز با حضور چشمگیر روحانیون، اساتید، طلاب حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، با اشاره به حماسه 9 دی 88 گفت: امروز سالروز حماسه بزرگ، تاریخی و ماندگار ملت مقاوم، رشید و بصیر ایران اسلامی است که آخرین میخ را بر تابوت فتنه و فتنه گران کوباندند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های بی وقفه دشمنان برای براندازی نظام اسلامی اظهار کرد: نظام سلطه در تقابل با نظام نوپای ملت شریف ایران از هر امکانات و ابزاری بهره برد و با جریان سازی ضد انقلاب و گروه های معاند افراد بسیاری را از این ملت شریف شهید کرد.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه افزود: دشمنان انقلاب اسلامی همه توان خود را بسیج کردند تا با آشوب در کشور دو جبهه تقابل اجتماعی ایجاد کنند؛ اما با بصیرت انقلابی مردم ایران به اهداف شوم خود دست پیدا نکردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میدان های حضور اجتماعی مردم اظهار کرد: یکی از میدان های حضور اجتماعی مردم از حکومت اسلامی، اعلان رضایت مندی مردم از نظام اسلامی است که دشمنان سعی داشتند با القای تقلب در آرای مردم آنان را به نظام اسلامی بی اعتماد سازند و کشور را به آشوب بکشند.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به القاء و زمینه سازی برخی از خواص برای به آشوب کشیدن نظام اسلامی در انتخابات پیش‌و رو ابراز داشت: از حدود 5 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری، آقای هاشمی رفسنجانی در مراسم نمادین استقبال از ورود امام خمینی(ره) به ایران گفت: اگر شورای نگهبان و نیروهای امنیتی اجازه دهند امسال انتخابات خوبی خواهیم داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بعد از ادعای تقلب در انتخابات، شورای نگهبان اعلان کرد که حاضریم در مقابل دوربین ها و ناظران نامزدها صندوق ها را بازبینی کنیم و اگر ادعای شما صحیح بود انتخابات را باطل اعلام کنیم؛ اما خیلی از نامزدها زیر بار این موضع نرفته و این پیشنهاد را قبول نکردند.

حجت الاسلام ذوالنور با پرداختن به نقش خواص و لزوم موضع گیری آنان در عرصه های حساس اظهار داشت: متاسفانه در فتنه 88 بسیاری از خواص سکوت کرده و خاموشی اختیار کردند و رهبر انقلاب اسلامی به تنهایی در مقابل فتنه و فتنه گران ایستاده و مردم را هدایت و راهنمایی کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش صدا و سیما در خاموشی فتنه 88 گفت: دوربین های صدا و سیما به دنبال پیدا کردن کسانی رفتند که اصحاب رسانه آنان را به عنوان کشته های فتنه معرفی کرده بودند و این حرکت صدا و سیما باعث بیداری و هوشیاری هر چه بیشتر مردم در برابر فتنه و فتنه گران شد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به شروع حرکت های مردمی در نقاط مختلف کشور برای محکوم کردن فتنه و فتنه گران افزود: تقریبا از روز هفتم دی ماه حرکت مردمی در مقابل فتنه گران شروع شد و تا چهاردهم دی ماه ادامه داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو عامل شکست ناپذیری مردم ایران اسلامی در مقابل دشمنان خاطرنشان کرد: عامل اول وجود رهبر فرزانه، بصیر و زمان شناس و شجاع بود که با بصیرت دهی بر عموم جامعه آنان را به میدان حضور آورد.

حجت الاسلام ذوالنور عامل دوم را بصیرت مردم و حمایت آنان از نظام اسلامی دانست و افزود: آگاهی مردم در مقابل فتنه و فتنه گران و بصیرت آنان در مقابل دشمنان باعث شد تا با حضور پرشور خود در صحنه، آتش فتنه را خاموش کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به وابستگی دولت آقای روحانی، فعالیت های انقلابی دولت آیت الله ابراهیم رئیسی را مورد توجه قرار داد و افزود: در دولت سیزدهم به اندازه ای واکسن وارد شده ‌که نیاز کشور را تامین کند در حالی که در دولت قبل ورود واکسن را به مساله تحریم گره زده بودند.

بر اساس این گزارش، روحانیون، طلاب و اقشار مختلف مردم در این مراسم باشکوه شعارهایی در حمایت از ولایت فقیه و آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی سر دادند و از فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام انزجار و برائت کردند.

مراسم بزرگداشت 9 دی در سراسر کشور برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی:

بزرگداشت ۹ دی، تضمین کننده حرکت آینده انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم گرامیداشت سالروز نهم دی در میدان امام حسین تهران، گفت: مصادف شدن یوم الله نهم دی با ایام فاطمیه خاطره شیرینی را برای ما زنده می کند و آن شاگردی و مکتب سازی مهم در مکتب حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه تاریکی فتنه مردم را از درک واقعیت‌ها غافل نکرد و دستهای مخملی دشمنان آنان را فریب نداد، گفت: ما این را از فاطمه(س) یاد گرفته ایم، مردم هم خوب یاد گرفته و هم خوب عمل کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه مردم 12 سال قبل به فتنه‌ای تیر خلاص زدند که طراحی آن بیش از ده سال طول کشیده بود و حتی نام آن 4 سال قبل توسط یکی از سناتورها در مجلس سنای آمریکا گفته شده بود، تصریح کرد: مردم این فتنه سنگین را که اسناد آن بیش از نه جلد است در نهم دی تبدیل به فرصت کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: گرامیداشت نهم دی گرامیداشت یک خاطره در یک سال نیست بلکه تضمین کننده حرکت آینده انقلاب و چراغ راه آینده و انتقال دهنده فرهنگ مقاومت است.

وی با بیان اینکه نهم دی تجلی ولایت‌مداری بود و آن جمله امام راحل را نشان داد که «اگر جلوی دین ما بایستید، با تمام توان جلوی تمام دنیای شما می‌ایستیم»، تاکید کرد: دشمنان به خیال خام خود با فتنه‌ای که 200 روز طول کشید و برای مردم دردسر درست کردند و خواستند تیر خلاص به باورهای ما بزنند ولی نمی‌دانستند امام حسین(ع) برای ما خط قرمز است؛ کسانی که بازیچه دست استکبار شدند، به پرچم اهل‌بیت(ع) جسارت کردند و مردم به آنها جواب دادند. استکبار امروز هم بداند که این مردم همان مردم روز نه دی هستند و پیروزند و دشمنان هر چه کردند ولی نتوانستند نه اینکه نخواستند، ملت ما را از چه می‌ترسانند؟

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: انقلاب اسلامی دیگر به ایران محدود نیست و سنگرهای کلیدی جهان فتح شده و دشمن در سرازیری سقوط است و رژیم اشغالگر قدس امروز به دور خودش دیوار بلند می‌کشد و فکر می‌کند که چه کند تا زنده بماند. دشمنی که یک روز با سنگ‌های فلسطینی ها مواجه بود، امروز در مقابل موشک‌ها ناتوان شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: استکبار و آمریکا بداند که آن زمان که فکر می‌کردند که می‌توانند چراغ انقلاب را خاموش کنند تمام شده و امروز مردم و دولت و مسؤولان ما همه تحت هدایت رهبری آماده‌اند تا کشور را بسازند و آباد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما تا در این کشور «حاج قاسم‌ها» داریم و تا مکتب حاج قاسم زنده است و تا 9 دی زنده است، پیروزیم. زیباترین پیام 9 دی، خشم و تبری و مقاومت در برابر دشمنان و هم‌چنین تبعیت از رهبری معظم انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی گفت: اجازه نمی‌دهیم که رهبری معظم انقلاب ندای «أین عمار» سر بدهند و ما پشت سر رهبری معظم انقلاب هستیم. هدف دشمن شکستن اراده ماست و می‌خواهد با فشارها و تهدیدات ما را از اینکه میتوانیم آینده این کشور را بهتر از گذشته بسازیم نا امید کند.

مراسم بزرگداشت 9 دی در سراسر کشور برگزار شد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

فتنه ۸۸ در سال ۷۸ تست شده بود

حجت الاسلام حسین طیبی‌فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ظهر امروز در سالروز حماسه 9 دی اصفهان، با اشاره به قیام مردم اصفهان در هشتم دی ماه علیه فتنه گران، گفت: در هشتم دی ماه مردم اصفهان حرکتی را آغاز کردند برای تثبیت انقلاب اسلامی و ضربه زدن به دشمنان انقلاب اسلامی و حادثه‌ای را آغاز کردند که برای دشمن بسیار سنگین بود.

وی در ادامه افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) تصمیم گرفت به مسجد برود برای سخنرانی و دفاع از ولایت و دفاع از حق غصب شده‌اش، ایشان امروز یک الگویی برای زنان و دختران و پدران و مادران ما در تربیت فرزندان هستند. در مقدمه خطبه فدکیه نحوه آمدن ایشان به سمت مسجد از خانه ذکر شده است.

حجت الاسلام طیبی‌فر با بیان اینکه وقتی حضرت زهرا(س) تصمیم گرفتند از خانه خارج شوند و به سمت مسجد بروند ابتدا خِمار یعنی روسری که تمام بدن را پوشش می‌دهد به سر کردند، اظهار کرد: مادران و پدران و همسران باید به این الگو توجه کنند. ایشان تنها به روسری اکتفا نکرد و چادر خود را بر سر انداختند و همراه اقوام و خویشان یک جمع همسن و سال یا جمع همفکر به سمت مسجد حرکت کردند، راه رفتن ایشان ماندن راه رفتن پیامبر اکرم(ص) بود و این چادری که به سر کرده بودند حتی کفش پای ایشان مشخص نمی‌شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) با صحنه‌ای مواجه شدند که ناله‌ای زدند و معلوم می‌شود این صحنه حقیقتش از رحلت پیامبر اکرم(ص) و سیلی خوردن ایشان و شهادت فرزندشان بزرگتر است.

فتنه خواص در غصب خلافت امام علی(ع)

وی با اشاره به همراهی مهاجرین و انصار در عرصه‌های مختلف با پیامبر اکرم(ص) و آگاهی و آشنایی آنها با شخصیت و شأنیت و جایگاه امام علی(ع) و حضور آنها در غدیرخم، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) وقتی وارد مسجد شدند مشاهده کردند جمعی از مهاجرین و انصار گرد کسی جمع شده‌اند که خلافت امام علی(ع) را غصب کرده و جای ایشان نشسته است و زمانی که حضرت فاطمه(س) با این صحنه مواجه شدند حقایق آینده نظیر شکافته شدن فرق امام علی(ع) و شهادت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را مشاهده کردند و ناله زدند.

حجت الاسلام طیبی‌فر انحراف از مسیر ولایت و پیوند خواص با بیگانگان را عامل انحراف به شهادت رسیدن اهل بیت(ع) قلمداد کرد و گفت: شمشیر زن‌های دور پیامبر اکرم(ص) و کسانی که در غدیر به امام علی(ع) ولایت و خلافت ایشان را تبریک گفتند دور دیگری حلقه زدند و همین شد که حضرت زهرا(س) ناله زد و همه صدای گریه شان بلند شد و صحنه برهم خورد و این ناله برای همیشه تاریخ بلند است.

در فتنه کسانی که در کنار امام خمینی شمشیر زدند علیه انقلاب شمشیر کشیدند

وی ادامه داد: هرزمان که بعضی خواص و کسانی که نان اسلام و انقلاب اسلامی را خوردند و با انقلاب اسم و شهرت پیدا کردند بر سر سفره بیگانه نشستند و از سفره بیگانه خوردند و حرف بیگانه و دشمن را تکرار کردند بدانید صدای ناله حضرت زهرا(س) بلند است، صدای ایشان در تاریخ می‌پیچد. کسانی که از سال 78 در این کشور پایه گذار فتنه بودند و نان انقلاب را خوردند، کسانی که فتنه 88 را رقم زدند سر سفره انقلاب نشستند از شمشیر زنان زمان امام خمینی بودند و در کنار امام سینه می‌زدند و با ایشان عکس می‌گرفتند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک مرتبه صدای گوساله سامری که خدای ساختگی است از حلقوم غرب برای براندازی خدای حقیقی بلند شد و فتنه‌گران با آن همراهی و از آن تقلید کردند، تصریح کرد: خواصی که طلحة الخیر و سیف الاسلام از امام خمینی گرفتند علیه امام شمشیر کشیدند و برای نابودی آنچه امام خمینی برای آن سالها مبارزه کرده بودند شمشیر کشیدند.

حجت الاسلام طیبی‌فر با اشاره به خروش مردم در حماسه 9 دی علیه فتنه‌گران، اظهار کرد: هرگز نباید فتنه و فتنه‌گران را فراموش کرد، به فرمایش رهبر معظم انقلاب فتنه خط قرمز نظام است. 9 دی یکی از قلعه های فراموش ناشدنی انقلاب و برخاسته از بصیرت، شناخت موقعیت و حضور در لحظه های مهم از سوی مردم است.

وی حماسه 9 دی را حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی توصیف کرد و افزود: در 9 دی ائتلاف پیچیده دشمنان با مهره‌های داخلی آنها برهم زده شد و تئوری دشمن در مسیر انقلاب‌های رنگین که در دیگر کشورها انجام شده بود ناکام ماند و پیوند دشمنان انقلاب اسلامی با مهره های داخلی آنها برملا شد و این حماسه فراجناحی نشان دهنده پیوند مردم با ولایت و انقلاب اسلامی است.

فتنه سال 88 در سال 78 تست شده بود

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ادامه عنوان کرد: فتنه کارگردان داشت، به فرمایش رهبر معظم انقلاب فتنه مربوط به سال 88 هم نبود و ده تا پانزده سال قبل از سال 88 این فتنه طراحی شده بود و ایشان مرتب تذکرات را می‌دادند، سال 78 در جریان کوی دانشگاه فتنه را تست کردند و دست نامبارک کسانی که سر سفره انقلاب نشسته بودند و مسؤول امنیت کشور بودند فتنه 78 را رقم زد و اینها مسؤولیت فتنه را داشتند و حتی به رهبری هم دروغ گفتند در حالی که ایشان از مسائل آگاه بودند.

حجت الاسلام طیبی‌فر خاطرنشان کرد: فتنه گران در سال 78 بر روی فتنه سرمایه‌گذاری کردند و حتی به ملاقات جورج سورس مدیر انقلابات مخملی تحت حمایت سازمان سیا رفتند، جیم شارپ هم برنامه نویس این فتنه است که 180 دستور العمل برای براندازی مخملی دارد که در چندین کشور انجام دادند و به نتیجه رسیدند. رییس جمهور اسبق با جورج سورس در آستانه فتنه 78 ملاقات کرد و دستورالعمل گرفت.

وی ادامه داد: در این دیدار رییس جمهور اسبق مطرح کرد ما مشکلی داریم که توان مقابله با آن را نداریم و آن ولایت فقیه است، آنها این حرکت را ادامه دادند تا زمان فتنه سال 88 که طراحی شده از قبل بود و این فتنه به بهانه انتخابات بود، پنج ماه پیش از انتخابات افرادی در نماز جمعه سخن از تقلب به میان آوردند و موقع رأی دادن فریاد زدند اگر فلانی رییس جمهور نشود تقلب شده است و مردم باید بریزند به خیابان‌ها و نامه بدون بسم الله نوشتند و برای رهبری فرستادند و گفتند ما شعله های آتش را در خیابان می‌بینیم، همه این طراحی‌ها از قبل انجام شده بود.

تقلب رمز عملیات فتنه سال 88 بود

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تقلب را رمز عملیات فتنه سال 88 عنوان کرد و گفت: چند سال پیش از سال 88 به آموزش دادن افراد آموزش می‌دادند و افراد تحت عنوان خبرنگاران از سوی دختر دیک چنی در دبی آموزش می‌دیدند و همه اینها پیش از برگزاری انتخابات و مشخص شدن کاندیداها صورت گرفته بود، اما از یک چیز دشمن غافل بود و آن رابطه ولایی مردم با ولی امرشان بود.

حجت الاسلام طیبی‌فر با اشاره به حمله فتنه گران به عزاداران حسینی و مقدسات، اظهار کرد: غیر از جمع محدودی از لیدرهای فتنه که محاکمه شدند یا از کشور فرار کردند افراد دیگری باقی ماندند که از سوی جریان نفوذ مورد حمایت قرار گرفته، مسؤولیت گرفتند و افرادی تلاش کردند صحبت کردن از فتنه را در کشور ممنوع کنند.

مردم در حماسه 9 دی ولایتمداری خود را ثابت کردند

وی ادامه داد: 9 دی و مردمی که در 9 دی حاضر شدند ثابت کردند پای ارزش‌ها ایستادند و ولایتمدار هستند، ولایتمداری یک حرکت استمراری و ماندگار است. فتنه گرانی که در کشور مسؤولیت داشتند مشکلات را برای ما ایجاد کردند و هرکجا ما در مسیر ولایت بودیم و از رهبری پیروی کردیم به موفقیت رسیدیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه علیرغم تحریم های گسترده علیه صنایع دفاعی و نظامی به قدرت بسیاری در این عرصه به صورت خودکفا رسیده‌ایم، تصریح کرد: قداره بندان و عربده کش‌های دنیا امروز در مقابل قدرت نظامی ما به هراس افتاده‌اند و جرأت اقدام علیه ما را ندارند، این دستاوردهای گسترده نظامی برخاسته از تبعیت از ولایت و اتکا به توان داخلی علیرغم همه تحریم‌ها و کارشکنی ها است.

وی در ادامه افزود: مردم ولی نعمت مسؤولان هستند و باید مسؤولان خادم مردم بودن را در عمل نشان دهند، حکومت بر مردم نیست بلکه حکومت برای مردم است، هر مسؤولی باید خود را خادم و خدمتگزار مردم بداند، نه اینکه خیال کنند آقای مردم است. اگر مسؤولی کار شبانه روزی و پیگیری مدبرانه داشته باشد و خود را خادم مردم بداند با حمایت مردم می‌تواند به دستاوردهای بسیاری دست پیدا کند.

مراسم بزرگداشت 9 دی در سراسر کشور برگزار شد

حجت الاسلام رضایی:

سخنان هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه عامل آغاز فتنه بود

حجت‌الاسلام علی رضایی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه مردم تا آخر پای رهبر و انقلاب ایستاده‌اند، اظهار کرد: به فضل خدا و با دیانت و هوشیاری ملت، با تلاش جامعه روحانیت در سال 42 جرقه انقلاب زده شد و در سال 57 با عزت به پیروزی رسید.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلام است، افزود: اگر اسلام نبود، انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و می‌توان گفت که رکن و شالوده اصلی انقلاب، اسلام است.

وی با بیان اینکه دیگر رکن انقلاب، ملت وفادار و متدین است که تحت عنایات اسلام، مردم به پا خواستند و به میدان آمدند، گفت: ملت ایران همه در انقلاب سهیم بوده و در تحقق آن حضور داشتند و موزه عبرت در تهران نشان می‌دهد که از همه اقشار در این مکان دستگیر شده بودند و تا مردم در صحنه نباشند و از انقلاب پشتیبانی نکنند، انقلاب دچار مشکل می‌شود.

حجت الاسلام رضایی رکن سوم انقلاب را وجود رهبر و امام دانست و ادامه داد: امام باید در کمال عزت قرار داشته و حرکت انقلاب را پیش‌ببرد و امام (ره) هیچ اضطرابی در مسیر انقلاب نداشت و تا زمانی که این سه رکن در کنار یکدیگر باشد، نیازی به نگرانی برای آینده انقلاب نیست.

تلاش دشمن جدایی انداختن بین رهبری و مردم است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه با بیان اینکه اگر قواره اصلی جامعه اسلام باشد و مردم به قواعد اسلامی عمل و حضور مردم در جامعه پررنگ باشد و در صحنه‌های مختلف ملت، میدان‌داری کنند و امام و مولا نیز هدایت جامعه را بر عهده داشته باشد، نگرانی برای آینده انقلاب وجود ندارد، یادآور شد: دشمن بارها وارد صحنه شده تا جلوی میدان‌داری ایران اسلامی را در کشورهای مختلف بگیرد و در این راستا نقشه‌ها کشید و جنگ را بر ایران تحمیل کرد، ولی ایران اسلامی توانست با عزت در جنگ حضور یابد و در همان زمان انقلاب خود را صادر و حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ دشمن نقشه‌های بسیاری کشید تا جلوه اسلام در جهان را کم‌رنگ کند، تصریح کرد: دشمن با ترویج گناه و فساد و نفوذ در دولت‌ها سعی داشت که بین مردم و نظام و رهبر جدایی بیندازد، اما این توطئه نیز راه با جایی نبرد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه وقتی مردم در صحنه انتخابات حضور داشتند، سیلی محکمی را بر صورت دشمن می‌زنند که تا مدت‌ها اثر آن باقی است و آنان سعی کردند در بستر انتخابات بین ملت و رهبر فاصله بیندازند، گفت: آنها تلاش داشتند تا توطئه موفقی که در کشورهایی مثل اوکراین و گرجستان نیز اجرا کرده بودند در کشور ما نیز اجرا کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه با بیان اینکه دشمن تصور کرد که ایران نیز کشوری مانند اوکراین و گرجستان است، عنوان کرد: در سال 88 با رنگ سبز به دنبال ایجاد انقلاب رنگی بودند و اگر موفق می‌شدند، اتفاقی می‌افتاد که قابل جبران نبود.

وی با بیان اینکه برای بررسی فتنه سال 88 باید به 10 سال قبل یعنی سال 78 بازگردیم که روزنامه سلام با انتشار مطلبی اسرار نظام را فاش کرد و روزنامه توقیف شد، افزود: فتنه از این اتفاق آغاز شد و پس از آن رخدادهای کوی‌دانشگاه و پس از آن قتل‌های زنجیره‌ای رخ داد.

مسؤؤل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه با بیان اینکه در روز 9 دی 88 قیامتی در ایران بر پا شد و با وجود اینکه در صدا و سیما تبلیغاتی انجام نشده بود، مردم احساس تکلیف کرده و به میدان آمدند، تصریح کرد: علت این حضور آن بود که مردم خود صاحبان انقلاب هستند. رضایی با بیان اینکه اگر قرار باشد انقلاب لطمه ببیند، متاسفانه دشمن یک بعد اتفاق را از جانب روحانیت در نظر می‌گیرد، گفت: روحانیت پیشتاز وفاداری به نظام و انقلاب است و آن را در همه صحنه‌ها اثبات کرده است.

سناریو تقلب در انتخابات از مدت‌ها قبل از انتخابات کلید خورده بود

حجت الاسلام رضایی سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه و تشکیل کمیته صیانت از آرا در وزارت کشور را عامل آغاز فتنه در انتخابات سال 88 عنوان و اظهار کرد: تشکیل شدن این کمیته یعنی اینکه اعتمادی به وزارت کشور وجود ندارد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه با اشاره به اینکه سناریو تقلب در انتخابات از مدت‌ها قبل از انتخابات کلید خورده بود، بیان کرد: این سناریو توسط افراد سرشناس و از مدت‌ها قبل از انتخاب با معرفی پیروز انتخابات آغاز شده بود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها کاندیداها و افراد سرشناس را برای حل موضوع به نزد خود فرا خوانند و تاکید کردند که از دعوت مردم به خیابان خودداری کنند، عنوان کرد: رهبر انقلاب تاکید داشتند باید اعتراضات از طریق قانونی انجام و پیگیری شود و نمی‌شود نتیجه کسب شده در پای صندوق‌ها با حضور مردم در خیابان تغییر پیدا کند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را انجام دادند و سعی کردند با توضیح و توجیه و سخنرانی در نماز جمعه آتش این فتنه را خاموش کنند، گفت: اما فتنه‌گران که مهره‌های دشمن برای اجرای این سناریو بودند، بسیار بی‌حیا بوده و هیچ مرزی را رعایت نکردند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه با اشاره به اینکه این افراد عکس رهبر انقلاب را پاره و به مقدسات نیز توهین کردند و در روز عاشورا به پایکوبی پرداختند، تصریح کرد: با این حوادث حجت بر مردم تمام شد.

وی با اشاره به اینکه سه روز پس از این حادثه مردم مسیر خود را از فتنه‌گران جدا کردند، گفت: اهانت فتنه گران به مقدسات موجب بصیرت مردم نسبت به این شبهات بود.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه مردم برای حمایت از رئیس جمهور یا شخص خاصی حضور نیافتند، بیان کرد: مردم بیرون آمدند تا از رهبر و انقلاب خود پشتیبانی کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه با اشاره به اینکه مردم 9 دی به میدان آمدند تا بگویند همچون یاران امام حسین(ع) تا جان در بدن داریم پشتیبان ولایت و ارزش‌های آن هستیم، گفت: این انقلاب یاران وفاداری دارد که تا پای جان برای این نظام تلاش می‌کنند که یکی از این افراد حاج قاسم سلیمانی بود.

مراسم بزرگداشت 9 دی در سراسر کشور برگزار شد

سردار شریف:

مردم با حماسه ۹ دی نشان دادند همواره مدافع آرمان‌های نظام و انقلاب هستند

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز بصیرت در مسجد جامع زاهدان اظهارداشت: خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی و دوره حاکمیت نظام دینی را درک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم ما ولایت‌مدار، هوشمند و هوشیار هستند خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی فرهنگ دینی، قرآنی و تعالیم پیامبر اعظم(ص) است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: خوشحالیم که مردم ما دل در گرو آرمان‌های برآمده از فرهنگ اهل بیت (ع) دارند زیرا این سرمایه‌ای بزرگ محسوب می‌شود که همواره در مقاطع مختلف تعیین‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه امروز ۱۲ سال از حضور شکوهمند و معنادار مردم در برابر توطئه دشمنان به بهانه‌ی برگزاری انتخابات می‌گذرد تصریح کرد: همان طور که ۲۲ بهمن به عنوان جشن استقلال و آزادی ملت ما محسوب می شود و آن را  یوم‌الله می‌دانیم باید توجه کنیم ۹ دی نیز ادامه دهنده استقلال کشور ما است و باید آن را هم گرامی داریم.

سردار شریف با اشاره به اینکه حوادث سال ۸۸ اسباب شرمندگی را برای هواداران دشمن فراهم کرد، ادامه داد: ۹ دی یک تجربه گرانسنگ برای ما بود زیرا جریان ۸۸ نشان داد که این فتنه از سوی بیگانگانی که از ابتدای انقلاب دشمنی خود را در قالب جنگ تحمیلی به ملت ایران نشان دادند هدایت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با روشنگری تکلیف مردم را با جریانات فتنه روشن کردند گرچه دشمنان تلاش می‌کردند با ایجاد اختلاف خودشان را مخفی کنند، ادامه داد: دشمن سعی می‌کند با ایجاد تفرقه بین مردم سیستان و بلوچستان ناامنی ایجاد کند و ناامنی نیز مساوی با جذب نشدن نیروهای متخصص و سرمایه گذاران و در نتیجه عامل مهم جلوگیری از توسعه و پیشرفت منطقه است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: فتنه ۸۸ یک مدل جدیدی برای براندازی و رو در رو قرار دادن مردم با هم و رو در رو قراردان آن‌ها با نظام بود که به یاری خدا و بصیرت ملت ایران توطئه دشمن شکست خورد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ مشارکت بالایی را در انتخابات شاهد بودیم که این مشارکت بالا می‌توانست یک سرمایه بزرگ را برای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران فراهم کند اما دشمنان تلاش کردند تا همین نقطه قوت را به نقطه ضعف، مناقشات بی‌حاصل و بی‌خاصیت داخلی تبدیل کنند که خوشبختانه شکست خوردند.

سردار شریف ادامه داد: حکمت رهبر معظم انقلاب باز هم موثر واقع شد و نهایتا این مردم بودند که با همان انگیزه‌ای که قبل انقلاب داشتند برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بار دیگر احساس وظیفه کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم با حماسه ۹ دی نشان دادند همواره مدافع آرمان‌های نظام و انقلاب هستند تصریح کرد: رمز عبور مردم از فتنه عمل کردن به آرمان‌های امام (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: وظیفه ماست جریان شکل‌گیری فتنه را به نسل جوان منتقل کنیم همچنان که برای ما فرض است که ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب را به نسل امروزی خود یادآوری کرده و روایت دقیقی از ظلم خاندان پهلوی در این کشور برای نسل جدید داشته باشیم باید ۹ دی را نیز زنده نگه‌داریم زیرا دشمنان ما یعنی آمریکایی‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها عوض نشدند و به محض اینکه فرصت مجددی پیدا کنند برای رسیدن به اهداف شوم خودشان تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: شما شاهد بودید در مطالبات به حق مردم در تامین آب، دشمن پشت صحنه بسیار مفصلی را تدارک دیده بود تا آن را به مناقشه تبدیل کند اما غافل بود که مردم شهیدپرور اصفهان دشمنان را ناکام می‌گذارند.

سردار شریف بیان کرد: برای مسوولان کشور فرض است که قدر ملت هوشیار را بدانند و صادقانه و جهادی و با تمام وجود برای آن‌ها تلاش کنند زیرا ملت ما لایق بهترین‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه، رزمایش پیامبر اعظم به لفاظی ‌صهیونیست‌ها ‌پایان داد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت تلاش چندین ساله بعد از دفاع مقدس با تقویت قدرت دفاعی و نظامی کشور امنیت پایداری به وجود آمده که نمونه آن را در رزمایش پیامبر اعظم شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه فهم و ادراک مردم در موضوعات معیشتی و توانمندی اقتصادی در عبور از مشکلات جاری بسیار موثر بوده افزود: اگر معیار تحریم را در نظر بگیریم جای افتخار است چرا که قدرت نظامی در اوج تحریم‌های ظالمانه به این حد رسیده است.

شریف تصریح کرد: وقتی ما زیر سایه تحریم ها توانسته‌ایم به این قدرت نظامی و توانمندی برسیم باید مطمئن باشیم که با بهره‌گیری از ظرفیت های بسیار بالای کشور خواهیم توانست مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: هیچ مشکلی نیست که با اراده و همت و توانمندی مردم و فرزندان انقلاب لاینحل باشد و همه این مشکلات قابل حل است به شرط آنکه از تفکر و علم بهره بگیریم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: حماسه ۹ دی یک بار دیگر ثابت کرد که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی بهره گیری خالصانه از فرمایشات مقام معظم رهبری بوده که همواره به روشنگری و هدایت مردم پرداخته است.

وی بیان کرد: این روزها که در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم مسوولان باید تلاش کنند و از حاج قاسم الگو بگیرند زیرا هیچ چیز از چشم مردم پنهان نخواهد ماند.

شریف تصریح کرد: مکتب حاج قاسم یک الگویی برای کسانی است که دل در گرو انقلاب دارند زیرا حاج قاسم تربیت شده انقلاب بوده و در سایه بیانات رهبر معظم انقلاب رشد یافته و ما هیچ وقت نباید حاج قاسم را منهای رهنمودهای رهبرمان بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم تلاش می کرد تا دیده نشود و همه کارهایی که انجام می‌دهد به نام دیگران باشد و به خاطر همین بود که خداوند او را بزرگ کرد زیرا عزت برای کسانی ست که در راه خدا گمنام می‌جنگند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: او با درایت و هوشیاری داعش را ازبین برد و شجاعانه و با اعتماد به‌نفس گفت تا سه ماه دیگر اثری از داعش نخواهید دید که این امر محصول پایبندی به آرمان‌های انقلاب و اطاعت از رهبری است.

وی ادامه داد: حاج قاسم منادی وحدت در جامعه ما بود و چه زیبا مردم را می‌دید و چه زیبا در صف بندی و تفکیک مردم ایستاد لذا حماسه ۹ دی به دشمنان یادآوری می‌کند که دست از شرارت علیه ملت ما بردارند.

ارسال نظرات