۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۹۸۹۶۶
امام جمعه سرپل ذهاب مطرح کرد:

زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب اسلامی در سایه انقلاب

زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب اسلامی در سایه انقلاب
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: به برکت انقلاب امروز شاهد زندگی مسالمت آمیز در کشور هستیم و هر مذهبی مراسم های دینی خود را بدون هیچ گونه دغدغه ای برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم بهره برداری از مسجد اهل سنت «قادرالحسینی» سرپل ذهاب امروز با حضور روحانیون و طلاب اهل سنت و اهل تشیع این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در این مراسم اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز شاهد زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب اسلامی در کشور هستیم و هر مذهبی مراسم های دینی خود را بدون هیچ گونه دغدغه ای برگزار می کند که این خود یک نعمت بزرگ محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: در همین شهرستان سرپل ذهاب شاهد برگزاری نماز جمعه و جماعت برادران اهل تشیع و اهل سنت هستیم که این را باید نتیجه بصیرت و بینش مردم این خطه دانست.

حجت الاسلام فاطمی نسب عنوان کرد: اکنون شاهد حرکت علمای اهل تشیع و اهل سنت در پشت سر ولایت فقیه و رهبری هستیم که این خود یک سرمایه بزرگ معنوی محسوب می شود در حالی که با نگاه به کشورهای همسایه و منطقه شاهد وضعیتی عکس این موضوع هستیم، لذا باید قدردان امنیت و وحدت در کشورمان باشیم.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: امروز دشمنان و فتنه انگیزان برنامه های شیطانی بسیاری علیه جهان اسلام در دست اقدام دارند لذا اینجاست که علما ومتفکران مسلمان باید بسیار هوشیار عمل کنند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: برنامه اول دشمن این است که اعتقادات دینی ما را به نوعی استحاله کند و امروز در اتاق های فکریش در نقاط مختلف با استفاده از ابزارهای مختلف در منطقه به دنبال این مهم است که جوان شیعه و جوان اهل سنت که معتقد به اسلام ناب هستند، اعتقادات اصلی آنها را از بین ببرند.

در ادامه این مراسم، ماموستا ملارشید ثنایی، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب نیز در سخنانی بیان داشت: مسجد «قادر الحسینی» اهل سنت این شهرستان در زلزله سال 96 به صورت کامل تخریب شد و امروز شاهدیم که با کارهای عمرانی دوباره این مسجد بازسازی و افتتاح می شود.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب تاکید کرد: ان شاء الله این مسجد به مانند گذشته به مکانی مذهبی و فرهنگی برای حضور جوانان و مومنین در راستای تقریب بیشتر برادران دینی تبدیل خواهد شد.

ماموستا ثنایی عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم همه ما را به وحدت و برادر دعوت کرده است، بنابراین هرگونه جدایی طلبی و تفرقه در جهان اسلام به نوعی قرار گرفتن در مقابل کلام خداست.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: مبارزات امام راحل علیه نظام ستم شاهی از همین مساجد و حسینیه ها آغاز شد و به پیروزی رسید که این نشان از اهمیت جایگاه این مکان مذهبی در جامعه اسلامی دارد لذا دشمنان برای درهم شکستن و به انزوا بردن این مکان مذهبی تلاش های بسیاری می کند./1400/پ210/

ارسال نظرات