۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۹۹۱۰۳
آیت‌الله خاتمی در گفت‌وگو با رسا:

حُسن فعلی و فاعلی دولت مسجل شده است/ برای کاهش قیمت‌ها تسریع شود

حُسن فعلی و فاعلی دولت مسجل شده است/ برای کاهش قیمت‌ها تسریع شود
آیت الله خاتمی با بیان اینکه قصد دولتمردان خدمت، گره گشایی و آبادکردن است، فعالیت‌های انجام شده را مثبت دانست و گفت: باید در کنترل قیمت‌ها تسریع شود.

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بررسی روند دولت پرداخت و گفت: این مدتی که گذشته بسیار وقت کمی است اما ما طلبه‌ها دو مقوله را مطرح و بررسی می‌کنیم؛ یکی حسن فاعلی و دیگری حسن فعلی است و من معتقدم تا امروز این دولت در مقوله حسن فاعلی نمره بالایی دارد.

وی ضمن بیان اینکه حسن فاعلی یعنی این که قصد افراد خدمت، گره گشایی و آباد کردن است، ادامه داد: در حسن فعلی به نظر می‌رسد باید زمان بگذرد تا ببینیم برنامه‌هایی که ریختند جواب داده یا جواب نداده است؛ ولی یک حسن فعلی ایشان که باید نمره بالایی به آنها داد مسأله واکسن است که عمومی شد و مسئول مربوطه گفته ما از واردات واکسن بی‌نیاز شدیم و خودمان تولید می‌کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ولی مسأله‌ای که جای تأمل دارد بحث گرانی هاست و جا دارد دولت سرعت در تدبیر داشته باشد تا شیرینی یک دولت ارزشی به کام مردم بنشیند؛ من در رابطه با همه افراد نظری نداده و نمی دهم زیرا همه آنها را نمی‌شناسم.

وی تأکید کرد: من جهت‌گیری کلی دولت را که نگاه و ارزیابی می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که رو به پیشرفت است و مطلقا کاری به افراد ندارم و به اعضای دولت نمره نمی‌دهم زیرا خیلی زود است؛ اما از اول دولت سیزدهم گفته و می‌گویم ما در این ۴۲ سال دولت‌های مختلفی را دیده‌ایم و به هیچ دولتی چک سفید امضا نداده‌ایم و نخواهیم داد.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: با هیچ دولتی عقد اخوت نبسته‌ایم و ما هستیم و عملکردها؛ معروف ها را تجلیل و احترام می‌کنیم و منکرها را هم اگر ببینیم، قطعی بدانید که اهل نهی از منکر هستیم و در نتیجه، رویکردها را که ارزیابی می‌کنم روبه پیشرفت می‌بینم ولی در رابطه با افراد بحثی ندارم.

ارسال نظرات