۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۲۰۲
حجت الاسلام روان بخش مطرح کرد؛

علامه مصباح یزدی جهادگر عرصه جهاد تبیین

علامه مصباح یزدی جهادگر عرصه جهاد تبیین
حجت الاسلام روانبخش علامه مصباح یزدی را جهادگر عرصه جهاد تبیین دانست و گفت: تبیین و روشنگری، جزو وظایف اولیه طلاب و روحانیون است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی با حضور حجت الاسلام  قاسم روانبخش عضو هيئت علمی موسسه امام خمینی(ره) و از شاگردان برجسته علامه مصباح یزدی در جمع طلاب و فضلای شهرستان امیدیه و در مرکز حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین و ضرورت آن به ویژه برای طلاب حوزه های علمیه گفت: تبیین و روشنگری، جزو وظایف اولیه طلاب و روحانیون است.

وی با تقسیم جهاد تبیین به در دو عرصه کتبی و شفاهی به نمونه هایی از موفقیت های طلاب و روحانیون در عرصه نگارش کتابهای اعتقادی اشاره کرد و افزود: از جمله نمونه های موفق می توان به مرحوم آیت الله سید مجتبی لاری اشاره کرد که با نگارش مجموعه کتابهای ده جلدی اعتقادی و ترجمه ان به بیش از سی زبان زنده دنیا توانست تا کشورهای آمریکایی و اروپایی نفوذ کند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره)  با نقل سخنی از علامه مصباح یزدی گفتند: مرحوم لاری، الگویی موفق برای طلبه ها در تبیین و دفاع از اسلام است.

شاگرد برجسته علامه مصباح یزدی(ره) در ادامه به نمونه های دیگری از الگوهای جهاد تبیین و تبلیغ اسلام مانند شیخ زکزاکی و موفقیت وی در مسلمان و شیعه نمودن میلیونها انسان در نیجریه گفت: رمز چنین موفقیت هایی علم و اخلاص و نهراسیدن از سرزنش هاست.

حجت الاسلام روانبخش با نقل سخنی از علامه مصباح مبنی بر جهاد تبیین در بدترین و سخت ترین شرایط گفت: ایشان می فرمود  "در هیچ شرایطی تکلیف تبیین ساقط نیست و با توجه به سیره پیامبرانی مانند حضرت یوسف(ع) میتوان به دست آورد که حتی در بدترین شرایط مانند زندان که انسان تنها با یک یا چند نفر محدود ارتباط دارد، وظیفه تبلیغ و تبیین ساقط نیست؛ که اتفاقا سالها بعد همان افراد جزو کارگزاران دولت وی در مصر شدند.

وی با اشاره به سیره عملی آیت الله مصباح در این خصوص که ممکن است انسان با انجام واجبات به جهنم برود، گفت: این سخن درباره کسانی است که بین واجب و اجبتر، بدون رعایت اولویت ها، اوجب را رها کرده و به انجام واجبات اکتفا می کنند و قطعا باید روز قیامت نسبت به واجب تر ها پاسخگو باشند. از همین رو علامه مصباح به جای ورود به عرصه فقه و اصول و نوشتن رساله، به مباحث اصلی و مبنایی پرداخت که محصول عمر وی در طرح ولایت تجلی یافته و آثاری مانند آموزش عقاید هنوز موجب گره گشایی های فکری و اعتقادی است.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به توصیه آیت الله مصباح و الهام از آیات شریفه قرآن گفت: از دیدگاه آیت الله مصباح یکی از مهمترین ویژگی مبلغ دین و جهادگر عرصه تبیین صبر است، وگرنه همچون حضرت یونس(ع) به دلیل بی صبری و غضب علیه مردم، مشمول عذاب خواهیم شد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پایان طلاب و روحانیون را به مطالعه آثار ایشان سفارش کرد و افزود: به لطف خدا اندیشه و راه علامه مصباح همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری پر برکت و تمام ناشدنی دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان به برخی سوالات طلاب و روحانیون شهرستان امیدیه پاسخ داد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی منش امام جمعه و نیز حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم سیدنور مدیریت حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات