۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۹۹۲۱۹

انتخاب برترین بانوی قاری در جشنواره تلاوت‌های مجلسی + شرایط شرکت

انتخاب برترین بانوی قاری در جشنواره تلاوت‌های مجلسی + شرایط شرکت
سومین جشنواره انتخاب برترین بانوی قرائت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ از دیدگاه مردمی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سومین جشنواره انتخاب برترین بانوی قرائت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ از دیدگاه مردمی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ تلاوت‌های خود را ارسال و پس از داوری اولیه ۱۰ تلاوت برتر برای انتخاب به رأی عموم بانوان گذاشته می‌شود.

ضوابط حضور

خواهران شرکت‌کننده بالای ۱۷ سال باید فایل صوتی خود را به همراه مشخصات شخصی شامل نام، نام خانوادگی، شهر محل سکونت، شماره همراه و کدملی در اول تلاوت بیان و به شماره واتس آپ ۰۹۱۹۴۸۷۴۱۹۹ ارسال کنند. همچنین دبیر اجرایی جشنواره خانم حوره عقبایی است و لازم به ذکر است که همه مراحل جشنواره توسط بانوان انجام می‌شود و رأی‌گیری هم از میان بانوان علاقه‌مند به قرآن صورت می‌گیرد.

شرایط تلاوت

۱- مدت تلاوت باید بین ۵ تا ۷ دقیقه بوده و قاری بطور آزاد و دلخواه می‌تواند از هر جای قرآن بغیر از جزء سی باشد، یک دقیقه کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نمره منفی دارد.

۲- تلاوت باید بصورت صوتی، کاملاً واضح و بدون صدای اضافه ارسال شود.

۳- فایل صوتی باید بصورت فرمت mp3 یا حداکثر ۱۰ مگابایت (mb) باشد. چنانچه فایلی جز فرمت mp3 , Audio ، wav ارسال شود بطوری که در دستگاه گیرنده فایل اجراء نشود در جشنواره شرکت داده نخواهد شد و مسئولان برگزاری مسئولیتی نخواهند داشت.

۴- فایل ارسالی باید بصورت خام حداکثر از فاصله ۵۰cm متری ضبط و با کیفیت خوب ضبط و ارسال شود، بدون هیچ افکت صوتی ویژه‌ای مانند daley , riverv , echo و امثالهم.

۵- زمان اعلام شده هرگز تمدید نخواهد شد لذا علاقه‌مندان با برنامه‌ریزی درست و متناوب در طول زمان باقیمانده اقدام و در غیر ساعات پیک فضای مجازی کشور ارسال شود.

۶- هر فرد می‌تواند تنها یک فایل صوتی  ارسال کند.

۷- استفاده از بلندگو ممنوع است.

۸- حداکثر زمان ارسال آثار ساعت ۲۴ روز ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

۹- این بخش شامل دو تا سه بخش  بوده که بسته به کمیّت و کیفیّت شرکت‌کنندگان دارد و ممکن است پیش از مرحله فینال، مرحله نیم نهایی بشکل غیر حضوری برگزار گردد.

۱۰- ضوابط و آیین‌نامه داوری آثار مطابق با شیوه‌نامه تلاوت مجلسی برسی و نمره دهی خواهد شد که در آن استانداردهای یک تلاوت مجلسی متداول برسی و در نظر گرفته می‌شود.

۱۱- تلاوت تقلیدی قابل پذیرش نیست.

۱۲-مغایرت تلاوت ارسالی و مشخصات فردی ارسال شده باعث حذف همیشگی طرفین از حضور در تمام ادوار جشنواره خواهد شد.

ارسال نظرات