۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۹۲۹۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد؛

جامعه بی‌تفاوت؛ عامل شهادت حضرت زهرا

جامعه بی‌تفاوت؛ عامل شهادت حضرت زهرا
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: جامعه بی‌تفاوت عامل تبعید، قتل و در اقلیت ماندن امام و شهادت حضرت زهرا(س) شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده سه شنبه شب در همایش فاطمی که با حضور مسئولان هیأت‌های مذهبی در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، حضور مسئولان هیأت‌های مذهبی در این همایش را به منزله بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: در پرتو تبعیت از ولی حق، هم انسان به سعادت می‌رسد و هم وعده‌های الهی محقق و امت مقتدر می‌شود، هر جا امت از امام فاصله گرفت چیزی از امام کم نشده اما امت ضرر کرده است.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام حزن انگیز سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سپهبد شهید قاسم سلیمانی، گفت: قاتلان حضرت زهرا(س) یک یا دو نفر نبودند بلکه انسان‌های زیادی بی‌تفاوت و نظاره‌گر بودند. جامعه بی‌تفاوت عامل تبعید، قتل و در اقلیت ماندن امام و شهادت حضرت زهرا(س) شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در طول پس از پیروزی انقلاب اسلامی این افتخار برای فعالان هیأت‌های مذهبی بوده که به واسطه انس با اهل بیت(ع) و تلمذی که از معارف دین داشتند، هیچ گاه نگذاشتند امام تنها بماند، حضور مسئولان هیأت‌های مذهبی در این محفل به منزله این است که ما نخواهیم گذاشت جامعه بی‌تفاوت شود.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده در بیان دلایل بی‌تفاوت شدن جامعه، اظهار کرد: جامعه هر گاه ناامید شد، تسلیم و بی‌تفاوت می‌شود و هر گاه عافیت طلب شد، کوتاه می‌آید و تسلیم پذیر و اهل سازش می‌شود، جامعه هر وقت هزینه چالش را بیشتر از هزینه سازش دانست، جای خدا و کدخدا را عوض می‌کند.

وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی هیچ گاه بی‌تفاوت نبود و همیشه موضع داشت، چون انسان وقتی ذیل ولایت خدا قرار بگیرد نمی‌شود ساکت باشد. اگر بخواهیم مکتب حاج قاسم توسط هیأتی‌ها به خوبی تبیین و ترویج شود نباید بی‌تفاوت باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم تقویت زنجیره تواصی در میان فعالان هیأت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: برای برون رفت از مشکلات جاری، مسأله فعالان هیأتی باید مسأله ولی جامعه باشد. رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که حزب‌اللهی‌ها نگذارند مردم بی‌تفاوت باشند. سبک زندگی و جمعیت از دیگر مسائل مهم ولی جامعه است که از بچه حزب‌اللهی‌ها انتظار می‌رود این مسائل را جدی بگیرند.

ارسال نظرات