۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۹۹۳۲۴

طالبان به حریم خصوصی همه مردم افغانستان احترام می‌گذارد

طالبان به حریم خصوصی همه مردم افغانستان احترام می‌گذارد
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان اعلام کرد که کسی حق دست درازی به حریم خصوصی افراد ندارد و در صورت گزارشی در این باره فرد خاطی از کار برکنار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان اعلام کرد که کسی حق دست درازی به حریم شخصی افراد ندارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

«محمدصادق عاکف مهاجر»، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر به آژانس باختر گفت: به همه بازرسان دستور داده شده است که به حریم خصوصی مردم دست درازی نکنند.

عاکف گفت: اگر یک بازرس حریم خصوصی افراد را نقض کند، از کار برکنار شده و با او برخورد قانونی می‌شود.

پیش از این ویدیوی از برخورد بد با یک جوان از سوی یکی از اعضای طالبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که با واکنش منفی بسیاری مواجه شده است.

انعام الله سمگانی سخنگوی طالبان در واکنش به این ویدیو گفته که این موضوع مورد تایید طالبان نیست و با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

در همین حال «عاکف مهاجر» سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در گفتگو با «فارس» گفت: مواردی که به صورت رسمی از طرف این وزارت ابلاغ می‌شود، احکام دین اسلام است که امارت اسلامی‌به آن توصیه می‌کنند.

وی گفت که وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به حریم خصوصی همه مردم افغانستان احترام می‌گذارد و حافظ تمامی حقوق افراد است.

این در حالی است که گروه‌هایی از وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان از دو هفته پیش، با توزیع این توصیه نامه به رانندگان خودروهای مسافربری شهری و بین شهری توصیه می‌کردند که موسیقی نشنوند و زنان بدحجاب را سوار نکنند.

همچنین در روزهای گذشته ویدئویی از بریده شدن سر مانکن‌هایلباس در مغازه‌های برخی شهرهای افغانستان مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

به گفته صاحبان مغازه‌ها، آنها این اقدام را در پی دستور جدید طالبان انجام داده‌اند.

ارسال نظرات