۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۶۹۹۳۴۱

تکذیب قطع برق صنایع واقعی بود؟

تکذیب قطع برق صنایع واقعی بود؟
شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران، دو روز پیش در نامه‌ای به چند شرکت فولادی اعلام کرد که برق فولادی‌ها نوبت‌بندی شده است اما رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق نوبت‌بندی و قطع برق صنایع را تکذیب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تجارت‌نیوز، قطع برق، دوباره گریبان‌گیر صنایع شده است. شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران، ۱۲ دی، اعلام کرد برق برخی از شرکت‌های فولادی سهمیه‌بندی می‌شود.

بعد از آن، وحید یعقوبی، دبیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد به تجارت‌نیوز گفت که مجموع قطعی برق از ابتدای سال ۱۴۰۰، تولید فولاد را حدود ۸ میلیون تن کاهش داده و ۶ میلیارد دلار خسارت به فولادی‌ها زده است.

دبیر انجمن فولاد همچنین گفته بود که شرکت برق و وزارت نیرو، پیش از شروع زمستان به آنان هشدار داده که به دلیل کمبود گاز در زمستان، گاز این صنایع نوبت‌بندی می‌شود.

تکذیب قطع برق صنایع واقعی بود؟

با وجود این، مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق این خبر را تکذیب کرد. رجبی مشهدی اظهاراتی متفاوت داشت و مدعی بود که برق هیچ کدام از صنایع از ابتدای پاییز در کشور قطع نشده است.

رجبی مشهدی در حالی نوبت‌بندی برق صنایع را تکذیب کرده که نامه شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود و اتحادیه سیمان به تجارت‌نیوز گفته بود که هر ۱۵ روز یک بار مازوت در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظرات