۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۶۹۹۳۶۷
با حضور علما و نمایندگان بیوت مراجع برگزار شد؛

مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا و بزرگداشت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی

مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا و بزرگداشت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی
مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد ارتحال خورشید فقاهت، احیاگر فاطمیه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و چهلمین روز ارتحال متعلقه آن مرجع فقید، بعد از ظهر امروز با حضور شخصیت های حوزوی و جمع کثیری از مردم قم در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.

گفتنی است این مراسم با حضور آیت الله مقتدایی، آیت الله فقیهی، آیت الله محمود محمدی عراقی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم و نمایندگان بیوت مراجع تقلید حضرات آیات نوری همدانی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی، سیستانی، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قادری، سخنران این مراسم به ویژگی‌های شخصیتی و زندگی علمی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از افرادی بود که برای احیای فاطمیه تلاش زیادی کرد.

وی در ادامه به تبیین وقایع بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداخت و خاطرنشان ساخت: وقتی در حیات سیاسی حضرت زهرا (س) در مدت ۷۵ یا ۹۵ روز روز دقت می‌کنیم با موجی از سوالات مختلف روبرو می‌شویم که یکی از این سوالات این است که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) چه اتفاقاتی افتاد که عده‌ای به خود اجازه دادند که نه تنها حضرت زهرا را به شهادت رسانند بلکه خانه وحی را نیز به آتش بکشانند.

وی گفت: اولین دلیلی که انصار آن فتنه عظیم را رقم زدند قبیله گرایی و به قول امروز حزب گرایی بود همان چیزی که امروز نیز بلای جان جمهوری اسلامی شده است و عده‌ای در کسوت روحانیت نیز دنبال این حزب گرایی هستند و حال آنکه روحانیت باید فراتر از احزاب و گروه‌ها باشد.

ارسال نظرات