۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۹۹۵۲۸

بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام ورهبری استان قم به مناسبت سالروز قیام ۱۹دی

بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام ورهبری استان قم به مناسبت سالروز قیام ۱۹دی
اهمیت حماسه ۱۹ دی آن‌گاه روشن‌تر می‌شود که بدانیم این واقعه نقطه آغاز سقوط نهایی رژیم وابسته پهلوی و تجلی اوج عشق و دلدادگی ملت مسلمان ایران به مقام شامخ ولایت بود

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم بمناسبت سالروز قیام خونین ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم بیانیه ای را صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری (مدظله العالی):
۱۹دی مبدأ یک حرکت عمومی در میان ملت ایران شد.

نقش قم و مردم بصیر و زمان‌شناس آن در تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی، نقشی بی‌بدیل و تعیین‌کننده است. نگاهی به تاریخ پرافتخار قم مؤید این نکته است که مردم قم پیوسته پیشتاز و پیش‌ آهنگ عرصه دفاع از حریم دین و مقدسات و اولیای آن بوده‌اند.

حماسه ماندگار ۱۹ دی ۱۳۵۶ یکی از بزنگاه‌های تاریخی است که مردم قم طی آن با حضوری جانانه، اوج حمیّت و غیرتمندی خویش را نسبت به ارزش‌های دینی و دفاع از مرجعیت عظمای شیعه به اثبات رساندند.

قلم به دستان مزدور رژیم منحوس پهلوی چنین می‌پنداشتند که با اتهام‌پراکنی و اهانت به رهبری نهضت اسلامی می‌توانند از قدر و منزلت رهبر در تبعید بکاهند و موفق به ایجاد شکاف و فاصله میان رأس و بدنه نهضت اسلامی شوند؛ اما حضور به‌موقع مردم قم در روز ۱۸ دی ماه و جان فشانی شهدای روز ۱۹ دی در دفاع از حریم نورانی ولایت و مرجعیت و مقام والای حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) پیوند عمیق و اعتقادی امام و امت را به نمایش گذاشت.

اهمیت حماسه ۱۹ دی آن‌گاه روشن‌تر می‌شود که بدانیم این واقعه، نقطه آغاز سقوط نهایی رژیم وابسته پهلوی بود. این حماسه تاریخی تجلی اوج عشق و دلدادگی ملت مسلمان ایران به مقام شامخ ولایت و مرجعیت بود؛ نکته‌ای که دشمنان و بدخواهان هیچ‌گاه در فهم و درک آن موفق نبوده و از این رو سیلی‌های محکم و غافلگیرکننده‌ای را از مردم ایران تجربه کرده‌اند.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ضمن گرامی‌داشت حماسه تاریخی ۱۹ دی و ادای احترام به مقام شهدای گلگون‌کفن این روز و ضمن پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای (مدظله العالی) در این روز تاریخی، بیعت مجدد خود را با آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) وشهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدای مقاومت به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام می‌دارد.

والسلام
مجمع هماهنگی پیروان امام ورهبری استان قم

ارسال نظرات