۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۹۹۸۴۸
حسینی:

برخی تلاش دارند برای ایجاد ناامیدی مسئولان دولت را ناکارآمد نشان دهند

برخی تلاش دارند برای ایجاد ناامیدی مسئولان دولت را ناکارآمد نشان دهند
معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه برخی می خواهند مردم را ناامید کنند، گفت: اینها می خواهند با ترفندهایی دولت را ناپایدار و مسئولان را ناکارآمد نشان دهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در جمع روحانیون و ائمه جماعات تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در اسلام گفت: اگر آنچه در قران و روایات درباره حضور در مسجد و نقش اجتماعی مسجد وجود دارد گفته شود در جذب مردم به مساجد بسیار تاثیر خواهد داشت.

حسینی گفت: باید تلاش کنیم که مسجد پایگاه باشد، مسجد باید محور فعالیت های اجتماعی و پایگاه روشنگری باشد و همه باید در این عرصه تلاش کنیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی مساجد در این ایام ادامه داد: ما باید تلاش کنیم در عین رعایت دستورالعمل ها، حضور مردم در مساجد مانند گذشته پرشور شود.

حسینی تصریح کرد: مردم در سالیان اخیر، به دلایل مختلف گلایه هایی داشتند که یکی از دلایل آن رخوت و رکودی است که در 8 سال گذشته وجود داشت ولی اکنون امید و نشاط در مردم ایجاد شده و باید با کار جهادی و خدمت بی منت به مردم و انشاءالله کارهای خوبی که صورت خواهد گرفت باعث امید بیشتر در مردم شود.

وی با اشاره به برنامه هایی که موجب جذب مردم و جوانان در مساجد می شود، تاکید کرد: وقتی برنامه های متنوع و مناسبی در مساجد باشد و مسجد محور تحرک و پویایی و روشنگری باشد مردم هم جذب خواهند شد. الان هم با وجود نیروهای انقلابی در سه قوه فرصت خوبی است تا در این رابطه کارهای خوبی صورت گیرد.

حسینی تاکید کرد: مسئولان و نمایندگان مجلس هم باید در مساجد و میان مردم حضور پیدا کنند و به سوالات مردم پاسخ دهند، ائمه جمعه مساجد هم باید از مسئولان بخواهند تا به مساجد بیایند و دهه فجر فرصت مناسبی برای این موضوع است.

وی تاکید کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند ارادت مردم ایران به انقلاب در زیر تابوت سردار سلیمانی مشخص شد نه در نظرسنجی های هدف دار. چون این نظرسنجی ها گاهی نظرسازی است.

حسینی ادامه داد: برخی‌ها هر روز تلاش دارند مردم را ناامید کنند و می بینیم هر روز مسائلی را برای ناامید کردن مردم مطرح می کنند، مثلا می گویند فلان وزیر قرار است برکنار شود و جایگزین آن هم مشخص شده! اینها برای این است که با این ترفندها دولت را ناپایدار و مسئولان را ناکارآمد نشان دهند.

وی ادامه داد: سند تحول دولت سیزدهم آماده است و اگر اجرا شود اتفاقات بسیار خوبی در حوزه های مختلف رخ خواهد داد.

معاون رییس جمهور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: « هر جا کاری بر زمین مانده پای فساد، اشرافی‌گری و نگاه‌های غیرانقلابی در میان است.» این مسئله مهمی است، پس هر مقدار پایبندی ما به انقلاب بیشتر باشد مشکلات هم کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: در گذشته یک عده در سیاست خارجی دچار انفعال و وادادگی بودند، در مسایل اقتصادی نگاهشان نظام سرمایه داری بوده، در حوزه فرهنگی ولنگاری را ترویج کردند، ولی برای بیان علت ناکارآمدی جوری القاء می کردند انگار روحیه انقلابی گری و اصل انقلاب باعث مشکلات است! اما اگر به آرمانهای انقلابی پایبند باشیم مشکلات از بین خواهد رفت.

حسینی گفت: در بحث کرونا دیدید با همت و تلاش و کار انقلابی رئیس جمهور و وزارت بهداشت و سایر مسئولان دولتی چه اتفاق بزرگی رخ داد.

وی در ادامه به موفقیت های دولت در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: در همین مدت کوتاه صادرات ما به کشورهای همسایه چندبرابر شده است. همین سفری که رئیس جمهور به روسیه خواهد داشت قطعا اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

حسینی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری اساتید و روحانیون در بحث جهاد تبیین گفت: اختلافات سلیقه و کارشناسی نباید به مقابله بیانجامد. ما همه باید در کنار هم باشیم. در این دوره قرار است ما تعارض منافع نداشته باشیم و کسانی وارد عرصه شوند که شب و روز کار کنند.

وی گفت: قریب به 70 درصد جمعیت امروز کسانی هستند که در دوران انقلاب حضور نداشتند و این می طلبد که روایت اتفاقات انقلاب را به درستی بیان کنیم. این نیاز به کار جدی دارد تا دیگر نتوانند روایات نادرست را به عنوان واقعیت جا بزنند.

ارسال نظرات