۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۹۹۸۹۵

ابراز نگرانی آیت الله بوشهری از شعار جدایی دین از سیاست توسط برخی حوزویان

ابراز نگرانی آیت الله بوشهری از شعار جدایی دین از سیاست توسط برخی حوزویان
آیت الله حسینی بوشهری با هشدار به اینکه برخی در حوزه های علمیه شعار جدایی دین از سیاست را سر می دهند، گفت: سیاست از دین جدا نیست بلکه دین در متن جامعه و حکومت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در سالن جلسات دانشکده علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مدعوین این اجلاسیه گفت: این اجلاسیه بدین منظور شکل گرفته که اعلام کند روحانیت در گام نخست تشکیل انقلاب نقش مؤثری را ایفا کرده و در سال 42 قدم در میدانی گذاشت که کسی جرأت نداشت در این مسیر گام بگذارد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: امام خمینی(ره) و علما در دوران طاغوت احساس تکلیف کردند و روحانیت در مقابل دشمنان نه تنها تسلیم نشدند، بلکه پیروز شدند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی گام های مهمی را برداشته است، افزود: هدف از تشکیل نظام اسلامی تقویت معنوی بود که دشمنان گام هایی در تضعیف معنویت مردم برداشتند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فریاد زد که نهضت انقلاب اسلامی مردمی است و وعده عدالت اجتماعی و احیای ارزشهای دینی را داد، تصریح کرد: روحانیت احساس کرد که در سایه حکومت دینی و جمهوری به ارزشها و آرمان های دینی دست پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روحانیت پیشتاز انقلاب بوده است، ابراز کرد: علما و بزرگان اعضای جامعه مدرسین شکنجه ها، زندان ها و سختی های بسیاری را تحمل کردند تا اینکه حکومت و نظام اسلامی تشکیل شود.

آیت الله حسینی بوشهری با هشدار به اینکه برخی در حوزه های علمیه شعار جدایی دین از سیاست را سر می دهند، گفت: شعار این اجلاسیه این است که سیاست از دین جدا نیست بلکه دین در متن جامعه و حکومت است، از این رو نباید روحانیت تنها در تقویت دینی در جنبه فردی تلاش کند.

وی با بیان اینکه پیام این اجلاسیه این است که روحانیت همواره همراه حکومت دینی و نظام اسلامی خواهد ماند، اظهار کرد: شعار این اجلاسیه این است که نکند برخی از روحانیت به خاطر فشارهای اجتماعی و همنوایی با برخی اظهار کنند که دین از سیاست جداست و از گذشته خود پشیمان شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه کارشکنی دشمنان خارجی و داخلی روز به روز عیله نظام اسلامی بیشتر می شود، گفت: باید روحانیت دوباره شعار مسجد و روحانیت سردهند یا اینکه روحانیت مانند پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین عمل کنند و در حکومت اسلامی تأثیر گذار و نقش آفرین باشند؟

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر قرار بود که دین از سیاسی جدا باشد، امیرالمؤمنین این همه سختی و رنج را تحمل نمی کرد به سراغ جنگ های به او تحمیل شده بود، نمی رفت.

آیت الله حسنی بوشهری با بیان اینکه پیام این اجلاسیه این است که روحانیت بر سر عهد خود استوار خواهد بود، اظهار کرد: رسیدن به عدالت اجتماعی و رضایت مندی مردم کار ساده ای نیست، اما روحانیت با همان استواری در صحنه می ماند تا به افق نهایی تمدن اسلامی دست یابد.

وی با بیان اینکه پیام این اجلاسیه این است که روحانیت سختی ها و نامهربانی ها را به جان می خرد تا به رسالت اجتماعی خود عمل کند، تصریح کرد: روحانیت در کنار مردم و مردم در کنار روحانیت با پیروی از رهنودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برای رسیدن به افق های این مسیر استوار خواهند ماند و پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی می رسانند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
تشکر
0
0