۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۷۰۰۰۹۲

بیم آمریکا از افزایش فعالیت پهپادهای ایرانی

بیم آمریکا از افزایش فعالیت پهپادهای ایرانی
فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت: از بیم افزایش فعالیت پهپادهای ایرانی و موشک‌های کروز به دنبال استقرار سلاح‌ های لیزری بر روی کشتی‌ های خود در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، یک فرمانده آمریکایی روز جمعه گفت: درپی افزایش خطر حملات موشکی و پهپادی علیه تروریست‌ های سنتکام، تلاش خواهد شد سلاح‌های لیزری در غرب‌ آسیا به کار گرفته شوند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «چارلز کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و از مقامات ارشد تروریست‌های سنتکام گفت: «نیروی دفاع موشکی، موشک‌های کروز و پهپادهای ایرانی و گسترش آن‌ها در تمام منطقه روندی افزایشی دارد».

این مقام نظامی آمریکایی افزود: «افزایش چشمگیری در فعالیت وسایل پروازی بدون سرنشین در منطقه رخ داده است که به میزان قابل توجهی متفاوت است».

کوپر افزود، به همین منظور ناوگان پنجم در حال توسعه دادن استفاده از لیزر و سلاح‌های حامل انرژی متمرکز بر روی کشتی‌های جنگی مستقر در این منطقه است و قرار نیست جزئیاتی در این زمینه منتشر شود.

هفته گذشته کوپر و «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نشست مجازی برگزاری کردند. الحجرف بر اهمیت تقویت همکاری در زمینه امنیت دریایی و شراکت راهبردی بین شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا تأکید کرد.

به نوشته روزنامه سعودی «الشرق الأوسط»، دو طرف همچنین زمینه‌های همکاری مشترک، اهمیت تقویت امنیت آبراه‌ها، تضمین آزادی و سلامت دریانوردی در منطقه خلیج فارس را بررسی کردند.

نیروهای آمریکایی به بهانه محافظت از شرکای خود در منطقه، ناوها و هواپیماهای جنگی خود را در کشورهای منطقه مستقر کرده است.

پیش از اظهارات کوپر مقام‌های نظامی آمریکا آذر ماه اعلام کرده‌اند نیروی دریایی این کشور یک سلاح لیزری قدرتمند در خلیج عدن آزمایش کرده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین در بیانیه اعلام کرده که این سلاح لیزری موفق شده «به صورت موفقیت‌آمیز» هدف مورد نظر را منهدم کند. «یو‌ اس‌ اس پورتلند» پیش از این در مه ۲۰۲۰ با استفاده از همین سلاح یک پهپاد در حال پرواز را منهدم کرده بود.

رژیم بحرین علاوه بر آمریکا، با رژیم صهیونیستی نیز در این رابطه در حال همکاری است. روزنامه «هاآرتص» مهر امسال گزارش داد که «یائیر لاپید»‌ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان سفر به بحرین با مقامات این کشور درباره مقابله با پهپادهای ایرانی گفتگو کرده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
سمت ایران امدن حتما پوشک بپوشند و تابوت سفارش بدهند،
1
0
علی از قم
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
خدا قوت فرزندان ملت ایران که با پیشرفت های خود باعث سربلندی کشور عزیزمان شده اید
1
0