۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۷۰۰۱۰۹

مستند آخرین روزهای زندگی محمدرضا پهلوی از تلویزیون پخش می‌شود

مستند آخرین روزهای زندگی محمدرضا پهلوی از تلویزیون پخش می‌شود
روزهای بعد از فرار پهلوی دوم تا زمان مرگش، در قالب مجموعه‌ای ۶ قسمتی با عنوان «کابوس نیمه شب» به شکل هفتگی از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مجموعه مستند «کابوس نیمه شب»، تولید مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی و گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما، با روایتی تاریخی از منظری پژوهشی به دنبال نمایش روزهای منتهی به مرگ شاه مخلوع است.

این مستند سریالی به نویسندگی و کارگردانی «علی عارضی» و تهیه‌کنندگی «محمّدامین رسولی»، داستان آوارگی شاه منفور پهلوی در مقطع تاریخی 26 دی 1357 تا 5 مرداد 1359 را به زبان مستند روایت می‌کند.

«کابوس نیمه شب» که براساس اسناد و مدارک به جامانده از کتاب خاطرات رجل سیاسی دوران پهلوی و اطرافیان شاه و با استفاده از آرشیوهای تصویری بنا شده است، در پی ارائه‌ روایتی واقعی از روزگار متلاشی شده‌ فردی است که خود را قدرت برتر می‌دانست.

مستند سریالی «کابوس نیمه شب»، روایتی تصویری است از روزی که مردم با شادمانی، تیتر روزنامه‌ «شاه رفت» را در دست گرفتند تا بدرقه‌گر فرار بی بازگشت شاه از تهران به مقصد مصر باشند تا روزی که مُهر مرگ بر سرنوشت محمّدرضا پهلوی حک شد؛ مسیری که 550 روز آوارگی، سوغاتش بود.

 گفتنی است که این مستند تاریخی، جمعه‌ها ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

ارسال نظرات