۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۰۰۱۸۲
همزمان با دهه فجر صورت می گیرد؛

بازدید میدانی آیت الله سعیدی و متولیان نهادهای فرهنگی از مساجد استان قم

بازدید میدانی آیت الله سعیدی و متولیان نهادهای فرهنگی از مساجد استان قم
بازدید میدانی و هفتگی نماینده ولی فقیه در قم و متولیان نهادهای فرهنگی از مساجد قم از دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدیران و معاونان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با آیت‌الله سعیدی تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) دیدار کردند.

در این نشست پیرامون چگونگی بازدید میدانی و هفتگی امام جمعه و متولیان نهادهای فرهنگی از مساجد استان گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از شناسایی 40 مسجد دارای اولویت بازدید خبر داد و گفت: قرار است از ظرفیت پشتیبانی نهادها و تشکل‌های فرهنگی شتاب دهنده برای توانمندسازی فعالان فرهنگی و اجتماعی محله‌ها با محوریت مساجد شهری و روستایی استفاده شود تا امامان محله‌ها با استفاده از زیرساخت‌های محلی و حلقه‌های میانی مردمی بتوانند مسائل محله‌ها را با نقش آفرینی نخبگان و مردم شناسایی و سپس برای حل آن چاره اندیشی کنند.

وی افزود: بازدیدهای میدانی و بدون واسطه از محله‌ها و مساجد فرصت خوبی برای ایجاد عزم عمومی در مردم محله و فعالان فرهنگی و اجتماعی محله‌ها خواهد بود و این طرح از دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.

آیت‌الله سعیدی نیز با تاکید بر حضور بابرنامه در محله‌ها، خواستار پیش بینی مقدمات حضور مسئولان فرهنگی در مساجد استان شد و بیان داشت: برای ورود به مساجد باید حرف نو داشته باشیم.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: قبل از حضور در مساجد باید با امام جماعت و متولیان مساجد صحبت و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

این طرح با محوریت شورای تعالی مساجد استان و با مشارکت اعضای اصلی و معین شورا از جمله استانداری قم، اداره کل تبلیغات اسلامی، سپاه علی ابن ابیطالب(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شهرداری، آموزش و پرورش و... عملیاتی خواهد شد. دبیرخانه شورای تعالی مساجد در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم مستقر است.

ارسال نظرات