۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۰۰۳۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی عنوان کرد؛

آموزش زبان فارسی در جامعه المصطفی دستاورد بزرگ فرهنگی برای کشور

آموزش زبان فارسی در جامعه المصطفی دستاورد بزرگ فرهنگی برای کشور
رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه گفت: تاکنون هزاران نفر از طریق تحصیل در جامعة المصطفی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، زبان فارسی را آموخته‌اند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه در دیدار مدیر عامل و شماری از مسئولان جمعیت هلال احمر استان قم به پیشینه، فعالیت‌ها و ویژگی‌های این مجموعه پرداخت و گفت: حوزه علمی و آموزشی جامعة المصطفی شامل رشته‌های علوم انسانی و اسلامی است و مدارک آن را وزارت علوم کشور ارائه می‌نماید؛ در کنار آن، در نظام آموزشی جامعة المصطفی، واحدهای آموزش مهارتی فوق برنامه الزامی نیز در مقاطع مختلف تعریف شده و در حال اجراست.

وی، با اشاره به تحصیل دانش‌پژوهان بیش از ۱۳۰ ملیت از مذاهب مختلف اسلامی در واحدهای داخل و خارج از کشور جامعة المصطفی، یادآور شد: در کنار واحدهای حضوری، در دانشگاه مجازی المصطفی دانش‌پژوهان از سراسر جهان، که امکان استفاده از آموزش‌های حضوری را ندارند، مشغول تحصیل هستند. همچنین مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعة المصطفی، سالانه میزبان دانش‌پژوهان و استادان دانشگاه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی یکی از خدمات این مجموعه را به فرهنگ ایرانی اسلامی، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانست و ابراز داشت: به اذعان مسئولان آموزش زبان فارسی کشور، نمی‌توان خدمتی را که جامعة المصطفی در زمینه گسترش زبان فارسی در جهان انجام داده است، با همه فعالیت‌های صورت‌گرفته نهادها و مراکز مختلف در این زمینه مقایسه کرد و تاکنون هزاران نفر از طریق تحصیل در جامعة المصطفی، به صورت مستقیم و غیرمستقیم، زبان فارسی را آموخته‌اند؛ این دستاورد، سرمایه بزرگ فرهنگی، علمی و اجتماعی در ابعاد مختلف برای کشور به شمار می‌آید.

وی دانش‌آموختگان جامعة المصطفی را سرمایه ارزشمندی برای بخش‌های فرهنگی، علمی، دانشگاهی و… کشور خواند و یادآور شد: در جامعة المصطفی، آموزش‌های کاربردی و مهارتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا پشتوانه فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموختگان جامعة المصطفی و خانواده‌های آنان به شمار می‌آید. در این زمینه، مرکز آموزشی مهارتی بیان به همت جامعة المصطفی شکل گرفته است که امیدواریم در آینده بتوانیم در این زمینه گام‌های بزرگ‌تری برداریم.
رئیس جامعة المصطفی ادامه داد: در بخش آموزش‌های مهارتی جامعة المصطفی، بیش از صد بسته آموزشی طراحی شده است که با توجه به گستردگی این رشته‌ها، به تنهایی نمی‌توان همه آموزش‌ها را ارائه نمود و باید از ظرفیت بخش‌های تخصصی مانند هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه استفاده نمائیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در پایان، با اشاره به امضای توافق‌نامه‌های همکاری علمی و آموزشی میان جامعة المصطفی و مراکز و مجموعه‌های مختلف داخلی و خارج از کشور، اظهار امیدواری کرد زمینه‌های مناسب همکاری میان جامعة المصطفی و هلال احمر شناسایی و منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری شود.

بهرامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گزارشی از جدیدترین فعالیت‌های این جمعیت در استان قم، به ویژه در زمینه مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹، ارائه نمود و ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های استان قم در زمینه مقابله با کرونا، یاری طلاب و فضلای حوزه علمیه به کادر درمان بود که زمینه‌ساز حرکت خوبی در سراسر کشور گردید.

وی، با اشاره به جان‌فشانی کادر درمان کشور در زمینه مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: در هلال احمر قم، تا امروز به بیش از ۳۶۰۰۰ مراجعه‌کننده به بانک تجهیزات امانی هلال احمر خدمات ارائه گردید. اگر این خدمات ارائه نمی‌شد، مجموعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، به شکل کنونی نمی‌توانست پاسخ‌گوی بستری بیماران کرونایی در استان باشند.

بهرامی، با اشاره به خدمات هلال احمر در زمینه بستری بیماران کرونایی، تزریق واکسن، تأمین برخی از هزینه‌های درمانی با استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران و…، ابراز داشت: توفیقات جامعة المصطفی در داخل و خارج از کشور مشهود و شایسته تقدیر است و در زمینه فعالیت‌های هلال احمر ایران در کشورهای مختلف، حضور طلاب و دانش‌آموختگان المصطفی بسیار راه‌گشا بود.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم، در ادامه، به بیان زمینه‌های همکاری جامعة المصطفی و جمعیت هلال احمر پرداخت و ارائه آموزش‌های مهارتی امدادی و درمانی به طلاب جامعة المصطفی و خانواده‌های آنان را یکی از زمینه‌های مناسب برای همکاری برشمرد.

شایان ذکر است، در این دیدار، که با حضور معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعة المصطفی، رئیس مرکز آموزشی مهارتی بیان، معاون امور طلاب و خانواده‌های المصطفی، معاونان جمعیت هلال احمر قم و نماینده ولی فقیه در هلال احمر قم برگزار گردید، طرفین به ارائه نظرها و دیدگاه‌های خود پرداختند و در نهایت توافق گردید کمیته مشترکی به منظور تدوین سند همکاری میان جامعة المصطفی و جمعیت هلال احمر استان قم تشکیل گردد.

ارسال نظرات