۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۰۰۳۱۳

نشست تخصصی مبنا از منظر مقام معظم رهبری برگزار شد

نشست تخصصی مبنا از منظر مقام معظم رهبری برگزار شد
نشست تخصصی مبنا با موضوع «مادر و دختر الهی در اندیشه حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مدظله العالی)» صبح امروز در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی مبنا با موضوع «مادر و دختر الهی در اندیشه حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مدظله العالی)» صبح امروز در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

در این نشست که صبح امروز به همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت ا...العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و با حضور بانوان دغدغه‌مند در حوزه مطالعات زن و خانواده برگزار شد، سرکار خانم علاسوند گفت: مسئله زنان همیشه مسئله بوده است اما نه به اندازه این 150 ساله اخیر و رهاورد جریان های فمینیستی طی این سال ها این بوده است که زنان  را به عنوان سوژه های دانش معرفی کردند اما تمامیت خواهی فمینیست ها بر حسب اندیشه های لیبرالیستی یک الگو و برنامه برای تمام زنان جهان ارائه کرد که این الگو نمی توانست الگوی مناسبی برای همه زنان جهان باشد.

وی با اشاره به تعریف معنایی نامناسب از حجاب در مصر بیان داشت: در تاریخ شیعی ایرانی ما هیچ وقت بی سوادی ملازم امر حجاب نبوده است. در اندیشه اسلامی و در تمام تاریخ گروه زنان باسواد گروهی بودند که پیوند های خونی با علمای تراز یک داشته اند.

شست تخصصی مبنا از منظر مقام معظم رهبری برگزار شد

سرکار خانم علاسوند با اشاره به اندیشه سکولار در کشورهای عربی گفت: سکولار در کشورهای عربی سبب شده است تا زن مسلمان با وجود باور به اسلام رفتار اسلامی نداشته باشد و ذهنیت های آن ها دینی و اسلامی نباشد.

در ادامه این جلسه اشرف السادات منتظری؛ مادر شهید معماریان گفت: از ابتدای انقلاب فعالیت های انقلابی را عاشقانه انجام میدادم و تلاش کردم هر کاری برای پیروزی انقلاب انجام دهم، در زمان جنگ نیز با تغییر شناسنامه محمد که سیزده سال بیشتر نداشت او را راهی جبهه کردم.

وی در ادامه بیان داشت: 21 روز قبل از شهادت نیز از جبهه برگشت و گفت این دیدار آخر است وصیت کرد تا برای او گریه نکنم چرا که معتقد بود نمی خواهد کسانی که چشم دیدن این انقلاب را ندارند گریه های من را ببینند.

مادر شهید معماریان گفت: بانوان این سرزمین را به تربیت فرزندان شایسته برای انقلاب توصیه کرد چرا که برای این انقلاب شهدای بسیاری  جان خود را فدا کرده اند.

اکرم اسلامی؛ نویسنده کتاب «تنها گریه کن» نیز پیش از سخنان مادر شهید معماریان به بیان چرایی تولید این اثر پرداخت.

ارسال نظرات