۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۰۰۴۷۷
آیت الله رئیسی:

افراط گرایی به مسلمانان ضربه زد

افراط گرایی به مسلمانان ضربه زد
رییس جمهور کشورمان با اشاره به ضربه افراطی‌گری به اسلام گفت: ما مسلمانان باید نسبت به جریان تکفیری حساس باشیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار راویل عین الدین رییس شورای مفتیان روسیه با اشاره به روابط خوب ایران و روسیه، گفت: این سفر نقطه عطفی در روابط اقتصادی، سیاسی و به ویژه فرهنگی میان دو کشور خواهد بود.

رییس جمهور افزود: برای جمهوری اسلامی ایران ارتباط با مسلمانان روسیه اهمیت ویژه‌ای دارد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های کشور روسیه آن است که پیروان ادیان الهی و ابراهیمی در کنار هم با اعتقادات خود زندگی می کنند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر جایگاه والای مسجد در دین اسلام، خاطر نشان کرد: مساجد مرکز ارتباط مسلمانان با یکدیگر، مرکز عبادت پروردگار، جایگاهی برای اطلاع مردم از مسائل و محلی برای امید آفرینی هستند و بسیاری از یاس ها در مسجد تبدیل به امید می شود.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: آنچه امروز باید در کنار الحاد و بی دینی نگران آن بود مسأله افراط گرایی است. افراطی گری و تکفیر بسیار به مسلمانان ضربه زد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: عده ای به نام اسلام و لا اله الا الله به دین خدا خسارت وارد کردند و ما باید نسبت به جریان تکفیری حساس باشیم.

آیت الله رئیسی افزود: مواضع ما و روسیه در سوریه علیه کفار نبود بلکه علیه عامل دست استکبار و رژیم صهیونسیتی بود.

وی همچنین در این دیدار ضمن پذیرش دعوت رئیس شورای مفتیان روسیه برای بازدید از مسجد جامع مسکو بر جلوگیری از انحراف میان مسلمانان تاکید کرد.

رییس شورای مفتیان روسیه: نماز شما در کرملین بسیار شاخص و نمادین بود

راویل عین الدین رییس شورای مفتیان روسیه نیز در این دیدار با اعلام خرسندی از سفر رئیس جمهور کشورمان به مسکو، تصریح کرد: ما می فهمیم ملاقات شما با رئیس جمهور روسیه چقدر مهم است و برای مسلمانان روسیه هم این دیدار بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: نماز شما در کرملین بسیار نمادین و شاخص بود و از فنلاند برای من نوشتند که برکت به داخل کرملین آمد.

ارسال نظرات