۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۷۰۰۵۲۰
استاد حوزه علمیه:

عدالت در انتصاب ها مورد توجه قرار گیرد

عدالت در انتصاب ها مورد توجه قرار گیرد
استاد حوزه با بیان اینکه عدالت در انتصاب ها باید مورد توجه قرار گیرد گفت: اگر کسی آماده به خدمت است باید او را نگه داشت و از تجربیاتش در جهت پیشرفت کشور استفاده برد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله غفاری استاد حوزه علمیه در نشست چهارم از سلسله نشست های تخصصی فصل تحول که پیش از ظهر امروز در جامعه الزهرا برگزار شد با اشاره به درک ظرفیت جامعه گفت: برای شناسایی ظرفیت های موجود جامعه افرادی نیاز است که احساس مسئولیت کنند.

وی ضمن اشاره به عملکرد دولت افزود: اگر آنچه در گذشته نادیده گرفته شده را احیاء و اشکالات گذشته کنار گذاشته نشود و شعار عدالت سرداده شود، باید به خود شک کنیم که شاید هنوز عدالت را باور نکرده ایم.

آیت الله غفاری محور قرادادن عقل و انصاف را لازمه جذب عالم برشمرد و اظهار کرد: اگر هزارها کتاب نوشته شود اما مبتنی بر فطرت نباشد، شیطان موجی برمی انگیزد؛ بشر در حال خرج شدن است و دین آمده تا بشریت هزینه نشود.

وی ادبیات دینی را ضروری دانست و ابراز کرد: حکومت باید خادم انسان برای رسیدن به مقام تعالی باشد تا این انصاف در ما ملکه نشود و تا زمانی که در زمین دشمن و با ادبیات دشمن حرکت می کنیم، موفق نخواهیم بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به هم افزایی گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور ما خودمحوری است در حالیکه باید در همه فعالیت ها و سیاست ها هم افزایی صورت بگیرد، تا جناج گرایی با این وضع احساسی حاکم است از عدالت فاصله می گیریم.

آیت الله غفاری بر شناسایی نقاط زیرساختی اشکال برای حل مشکل تاکید کرد و بیان داشت: باید یک سلسله قوانین درست نهادینه کرد تا کسی که شایستگی دارد، فارغ از هر دولتی بماند و تا هنگامی که برتر نیامده برسرکار باشد.

وی با اشاره به حرمت تفسیر به رای اظهار کرد: اگر بنا باشد در تفسیر با عدالت رفتار شود باید به مفسر مراجعه کرد و از تفسیر به رای خودداری شود، حرف مفسر ملاک است، عالم را کنار بزنیم کشور ساقط می شود، عقل می گوید باید عمل سلیقه ای را کنار زد و از سخن عالم در هرزمینه ای استفاده کرد و این عین عدالت است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی آماده به خدمت است باید او را نگه داشت و از تجربیاتش در راستای پیشرفت کشور استفاده برد، عدالت در انتصاب ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظرات