۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۰۰۵۸۱
امام جمعه کرمانشاه:

ابعاد فکری امام راحل برای نسل جوان تبیین شود

ابعاد فکری امام راحل برای نسل جوان تبیین شود
کرمانشاه ـ آیت الله علما تأکید کرد که باید ابعاد فکری امام(ره) از ۱۵ خرداد تا رحلت ایشان برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) فرمودند: حضرت فاطمه(س) عزیزترین و محبوب ترین مردم برای من است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه افزود: حضرت فاطمه(س) برگزیده خداوند است و بر همین راستا است که نزد پدر، همسر و فرزندان نیز برگزیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از احادیث رسول خدا، فرزندان رسول اکرم(ص)، دعاها و سخن بزرگان اعم از شیعه و اهل سنت می توان درک کرد که فاطمه(س) در عالم وجود و عالم نور برگزیده و برتر است.

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داست: فاطمه زهرا(س) در عالم معنویت و ربوبیت پس از پیامبر(ص) و امیر المومنین(ع) محو  هستی است تا جایی که در قرآن سوره کوثر در شأن این بانوی بزرگ اسلام نازل شده است.

وی گفت: باید فرزندانمان را با الگوبرداری از شخصیت حضرت فاطمه(س) تربیت کنیم و ابعاد شخصیت ایشان را مورد توجه قرار دهیم و این وظیفه بسیار سنگینی آیت که نباید از آن علت کنیم.

آیت الله علما اظهار داست: صدیقه کبری(س) در خصوص خانواده و تربیت فرزندان بسیار تاکید دارد چرا که جهان هستی بر مدار تربیت خانواده می چرخد و این مهم ریشه در توحید دارد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مانع مهریه زیاد برای ازدواج جوانان افزود: جوانان اگر الگوهای اسلامی را در امر ازدواج رعایت کنند لازم نیست مهریه زیاد باشد، جوانان ما باید در این زمینه بانوی اسلام را الگوی خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اول بهمن سالروز رحلت مرحوم شیخ عباس قمی اشاره کرد و افزود:‌ این عالم بزرگ، زاهدی واقعی و محدثی کبیر بود و بی شک یکی از زبده ترین چهره های درخشان روحانیت معاصر، به خصوص در رشته های حدیث، تاریخ و تبلیغ، مرحوم حاج شیخ عباس قمی است.

وی همچنین به تقارن میلاد امام خمینی(ره) با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب نخست وزیر اسرائیل در آن زمان، انقلاب اسلامی را همچون زلزله ای در جهان معرفی کرد و همه این پیروزی ها با تفکر امام(ره) رقم خورد.

آیت الله علما همچنین بر ضرورت جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: باید خصوصیات امام و انقلاب را نسل به نسل منتقل کنیم و نقش ایشان در پیروزی انقلاب و اینکه چطور توانستند سفارتخانه آمریکا را درهم بشکنند را همواره بازگو کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید ابعاد فکری امام(ره) از ۱۵ خرداد تا رحلت ایشان برای نسل جوان تبیین شود و بدانیم اگر جهاد تبیین و غیرت دینی باشد امروز وضعیت خیابان های ما اینچنین نخواهد بود./1400/پ201/

ارسال نظرات