۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۰۰۶۳۲
مرد میدان خدمت از کرملین تا کرمان؛

بگذار بگویند پوپولیستی

بگذار بگویند پوپولیستی
وقتی رسانه‌ها مشغول دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به روسیه بودند، ایشان به میان مردم کرمان آمد و شخصاً برای مدیریت اوضاع وارد میدان شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به کشور روسیه و دیدار وی با پوتین، نمایندگان دومای روسیه و دیدارهای مردمی به جای خود قابل قدردانی و تشکر است و باب جدیدی را از دیپلماسی فعال به روی همگان باز کرد. هرچند حسن روحانی و پیشینیان او کاری با جامعه سیاسی کشور کرده بودند که در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برای نیمی از جمعیت رأی دهندگان مهم نبود که چه کسی بر مسند قدرت و حکومت تکیه بزند. اما پس از گذشت کمتر از شش‌ماه از ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، واضح شد که واقعاً فرق می‌کرد چه کسی بر مسند قدرت ریاست جمهوری باشد.

دستاوردهای فراوانی که سفر دوروزه آیت الله رئیسی به روسیه داشت، در کنار دستاورد گرانبهایی که حضور وی در کنار مردم سیل زده کرمان بلافاصله پس از بازگشت از روسیه به همراه آورد، فوق حد تصور مردم از شخصیت یک رئیس جمهور بود. دوران تدبیر و امید، پر از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی فراوانی بود که دولت هیچ میل و رغبتی حتی برای همدردی با مردم نداشت به برسد به بازدید از مناطق آسیب دیده؛ اما اینک دولت با تمام قوا در کنار مردم ایستاده است و جهت رفع مصیبت آن‌ها تلاش می‌کند؛ هر چند که رئیس جمهور قبلی، خود را با اسکی در سواحل قشم سرگرم کرده بود.

حضور میدانی آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم در کنار مردم، این دلگرمی و امید را به مردم می‌دهد که روزهای خوب و خوشی در راه خواهد بود. مردم نباید فراموش کنند که دوره سخت اقتصادی با ضررها و خسارت‌های فراوانی که توسط حسن روحانی به کشور وارد شده بود، باید توسط دولت سیزدهم جبران شود.

کسی فکرش را نمی‌کرد زمانی که هنوز رسانه‌ها مشغول بیان دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به روسیه هستند، ایشان بلافاصله بعد از اتمام سفرشان به روسیه، وارد شهر کرمان شوند و به پای دغدغه‌های مردم بنشینند. برخلاف دولت قبلی که برای جلسه باید سالن جلسات ستاد مدیریت بحران یا یک جای لاکچری هماهنگ می‌شد، گوشه یکی از نمازخانه‌ها جلسه ویژه و اضطراری خود را با استاندار، فرمانده سپاه و فرمانده ناجا برگزار کرد و به پیگیری وضعیت پرداخت.

در حالی که دولت پیشین با کفش‌های گل‌آلود خود برای چند عکس پوپولیستی به چادر سیل زدگان هجوم برده بود، یا هنوز شب‌ها صدای اعتراض کارگران معدن یورت، حسن روحانی را از خواب بیدار می کند، آیت الله رئیسی به راحتی به میان مردم می‌رود و به پای دغدغه‌های مردم می‌نشیند.

اگر برخی رسانه‌هایی که جیره و مواجب خود را به‌طور کامل از دولت پیشین دریافت می‌کردند اعتقاد دارند که در میان مردم بودن آیت الله رئیسی، حرکتی پوپولیستی است، چگونه می‌خواهند کمیت و کیفیت اخبار مرتبط با آیت الله رئیسی را توجیه کنند؟ برای آیت الله یک حضور ساده در میان مردم و چند عکس برای اقدامات پوپولیستی کافی است، اما او به مردم و در میان مردم بودن و گره گشایی از مشکلات آنها را باور دارد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حامد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
نویسنده متن کیست؟
تحلیل جالبی از وجهه مردمی و خدمت رسانی دولت 13 ارائه کرده است.
2
0