۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۰۰۶۹۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

زیر سوال بردن اقدامات رییس جمهور با غرض ورزی های کودکانه

زیر سوال بردن اقدامات رییس جمهور با غرض ورزی های کودکانه
امام جمعه شهرکرد گفت: برخی که شعار نمی‌شودشان را در معرض خطر می‌بینند به اشکال مختلف اقدامات دولت را زیر سوال برده و قصد تضعیف عملکرد آقای رئیسی را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر از عملکرد مکتبی رییس جمهور در مدیریت اجرایی کشور، اظهار داشت: الحمدلله که با یک دولت ارزشی مواجه هستیم و فردی در راس این دولت قرار گرفته که انصافا با نگاهی دینی در خدمت مردم و نظام اسلامی است.

امام جمعه شهرکرد فعالیت های آیت الله رئیسی را ایثارگرانه قلمداد کرد و افزود: رییس جمهور از خودش به معنای واقعی مایه می‌گذارد، چنان‌که خانه، خانواده، آسایش و همه توانش را در خدمت انقلاب قرار داده است و همانطور که شاهدیم خداوند متعال نیز با فضل خودش به کار او برکت داده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط غیر قابل فراموش و بسیار ناموزون قبل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی در شرایط بسیار بدی دولت را تحویل گرفت و همه تحلیل ها در آن زمان حاکی از این بود که به سادگی نمی‌توان این اوضاع را مدیریت کرد.

وی افزود: اما با گذشت چندی در عمل دیدیم که با اتکا به خداوند تبارک و تعالی و با سلامت نفس و با جهاد و تدبیر می توان کارها را پیش برد و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کرد.

مدیریت بحران کرونا و تعدیل شرایط ارزی از اقدامات مهم دولت سیزدهم

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در راستای تبیین دستاوردهای دولت آیت الله رئیسی از آغاز فعالیت خود، گفت: در ابتدا بحث کرونا و مسئله واردات واکسن در اولویت قرار گرفت که در دولت قبل عده ای این مسئله را به نوعی گروگان گرفته و مردم هم قربانیشان بودند اما با ورود مخلصانه و مدبرانه آیت الله رئیسی، واکسن وارد شد و کرونا ظرف مدت زمان کوتاهی مهار گشت.

امام جمعه شهرکرد تعدیل شرایط ارزی کشور و گشایش راه های فروش نفت را از دیگر دستاوردهای بزرگ دولت آقای رئیسی خواند و بیان کرد: ما در مسائل ارزی شرایط بسیار نامساعدی داشتیم و در حالی که بسیاری نسبت به نجات از بحران ارز ناامید بودند، اقدامات دولت سیزدهم نگرانی ها را برطرف کرد.

دیپلماسی عزت و اقتدار 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست‌های عزتمندانه دولت در حوزه تعامل با غرب و دیپلماسی اقتدار، گفت: انصافا دولت آقای رئیسی با وجود فشارهای جهان غرب و مخصوصا آمریکا، با تدبیر وارد مذاکرات شد و اکنون علاوه براین که گفت‌وگوها در جهت منافع ملت ایران بر سر جای خود باقی است، ایران نیز ذلتی را متحمل نشده است.

وی افزود: با وجود اینکه مذاکرات وین هنوز به نتیجه نرسیده اما همین که ایران در این مذاکرات دست برتر را دارد و طرف‌های غربی نمی‌توانند زورگویی کرده و خواست خودشان را به ما تحمیل کنند، یعنی اقدامات مثبت و ارزشمندی صورت گرفته است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام در ارتباط با سیاست دیپلماسی جهانی دولت سیزدهم و راهبرد تعامل با تمام دنیا، گفت: عده ای از روی دلسوزی و عده ای دیگر از روی غرض این دغدغه را مطرح می‌کردند که مبادا حالا که از دامان غرب رهایی پیدا کرده ایم در دام شرق گرفتار شویم و اصل استقلال و آزادی سیاسی‌مان زیر سوال برود.

رابطه با روسیه و چین با رویکرد توجه به منافع کشور

امام جمعه شهرکرد، روابط شکل گرفته با کشورهای چین و روسیه را روابطی همراه با احترام متقابل و توجه به منافع طرفین خواند و ادامه داد: الحمدلله با وجود تمام این نگرانی ها، اکنون شاهدیم که نه تنها استقلالمان زیر سوال نرفته بلکه آزادی و عزتمان تماما محفوظ است و تحت شرایطی مشخص روابطمان با دنیا و به خصوص با کشورهای همسایه بر اساس عزت و سلامت در جریان می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت اقامه نماز توسط رییس جمهور در کاخ کرملین روسیه، تشریح کرد: آیت الله رئیسی واقعیاتی که در اسلام و آیات قرآن هست و ارزش هایی که باید در حکومت اسلامی مدنظر قرار داد را با جدیت و با منطق پیش می‌برد، برای مثال نماز خواندن به عنوان رییس جمهور یک امت اسلامی در کاخی که کفار و ملحدین در آن حکومت می‌کردند نشان از نگاه مکتبی_ارزشی آقای رئیسی دارد و این پیام را به عالم مخابره می‌کند که برای ما در اصل خداوند، توحید و شعائر دین مطرح است.

وی اقدامات ارزشمند آیت الله رئیسی را اقداماتی عزت بخش برای کشور عزیزمان دانست و گفت: این چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذر کرد، البته متاسفانه بعضی افراد تندرو که اکنون شعار نمی‌شود نمی‌شودشان را در معرض خطر می‌بینند، به اشکال مختلف اقدامات دولت را زیر سوال می‌برند و قصد تضعیف عملکرد آقای رئیسی را دارند ولی به حول و قوه الهی راه به جایی نخواهند برد.

برخی با عوام فریبی به دنبال کمرنگ کردن دستاوردهای سفر رییس جمهور هستند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خرده‌گیری های پیرامون سفر اخیر رییس جمهور به روسیه را عوام فریبانه و بی اساس برشمرد و عنوان کرد: افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند باید بفهمند که هر کشوری طی برنامه های دیپلماتیک خود یک سری پروتکل هایی دارد و ما دیدیم که برخلاف معمول برای استقبال مقتدرانه از آقای رئیسی، وزیر انرژی روسیه فرستاده شده بود که مقامی بالاتر از معاون وزیر خارجه شان است.

وی ادامه داد: کیست که نداند در این شرایط سخت کرونایی همه از چنین دیدارهایی فراری هستند، اما با این وجود آقای پوتین در همین شرایط خاص از رییس جمهور عزیزمان برای سفر به روسیه دعوت می‌کند و با تکریم تمام و با حفظ احترام مشغول به سه ساعت مذاکره می‌شود.

امام جمعه شهرکرد در انتها بهانه گیری های مغرضانه دشمنان داخلی و خارجی را نتیجه به بن بست رسیدن آنها و نشان از خالی بودن دستشان دانست و تذکر داد: پرده های تزویر دیگر کنار رفته و تعداد اندکی از افراد ناآگاه فریب این ادعاهای دروغین را می خورند، به فضل پروردگار آرمان ها پیش خواهند رفت و یکی پس از دیگری محقق خواهند شد.

ارسال نظرات