۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۰۰۷۲۹

بدهی ایران به سازمان ملل پرداخت شد

بدهی ایران به سازمان ملل پرداخت شد
کره جنوبی از پرداخت حق عضویت معوقه ایران به سازمان ملل از محل دارایی‌های بلوکه شده کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اقتصاد کره جنوبی اعلام کرد بدهی ۱۸ میلیون دلاری ایران بابت حق عضویت در سازمان ملل را از محل دارایی‌های بلوکه شده کشورمان پرداخت کرده است.

به گزارش بلومبرگ، پیشتر به دلیل تحریم‌های آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود. با این حال، مقامات سئول اکنون می‌گویند این پول را از محل دارایی‌های بلوکه شده تهران پرداخت کرده‌اند. 

هفته گذشته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای اعلام کرد با توجه به اینکه ۱۱ کشور بدهی خود را به این سازمان پرداخت نکرده اند، حق رای ۸ کشور از جمله ایران به حالت تعلیق درخواهد آمد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در پاسخ به این خبر گفت ایران یکی از اعضای فعال سازمان ملل است و خود را متعهد به پرداخت حق عضویت خود می‌داند، اما تحریم‌های آمریکا سبب شده است پرداخت‌های بین‌المللی ایران با مشکل رو به رو شود، اما ایران منابع لازم برای پرداخت این حق عضویت را فراهم آورده و در حال رایزنی برای حل این مسئله است.

گفتنی است پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، تحریم‌های بیشتری علیه کشورمان اعمال شد. کره‌جنوبی نیز به بهانه تحریم‌های آمریکا تا کنون ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که مربوط به فروش نفت می‌شود را مسدود کرده است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات