۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۷۰۰۸۲۴

تدوین بخش مهمی از متن پایانی مذاکرات وین

تدوین بخش مهمی از متن پایانی مذاکرات وین
مذاکره کننده ارشد روسیه اظهار داشت که نمایندگان گروه ۱+۴ و ایران در جلسه امروز (دوشنبه) به تدوین بخش مهمی از متن پایانی مذاکرات وین ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، میخائیل اولیانوف روز دوشنبه با انتشار پیامی در توئیتر افزود:‌ این یک تمرین کم و بیش موفق بود، هرچند برخی از مسائل باقی مانده هنوز در بخش مربوطه متن پایانی باقی مانده است.

مذاکره‌کنندگان ارشد گروه ۱+۴ و ایران صبح امروز در ادامه رایزنی‌ های دیپلماتیک، برای دومین روز متوالی در هتل کوبورگ دیدار و پیرامون موضوعات باقی‌مانده در مورد متون مربوط به تضمین‌ها و راستی‌ آزمایی بحث و تبادل نظر کردند.

این جلسه در ادامه نشستی برگزار شد که دیروز (یکشنبه) برای نخستین بار در هشتمین دور از مذاکرات رفع تحریم‌ها و خارج از چارچوب کمیسیون مشترک برجام منعقد شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان این روزها سرگرم تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند. راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است.

گفتگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده و رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ ها، بستگی دارد.

ارسال نظرات