۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۰۱۱۹۵
حجت الاسلام منتظرزاده در گفت‌وگو با رسا:

برای شکست دشمن در جبهه اقتصادی و فرهنگی نیازمند «حسن باقری»ها هستیم

برای شکست دشمن در جبهه اقتصادی و فرهنگی نیازمند «حسن باقری»ها هستیم
حجت الاسلام منتظرزاده گفت: امروز در عرصه جنگ اقتصادی و فرهنگی به حسن باقری ها نیازمندیم، چرا که رصد اطلاعات مؤثرترین نقش را در مقابله با دشمن به عهده دارد.

حجت الاسلام مجید منتظرزاده فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق(ع) قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش شهید حسن باقری در تاسیس اطلاعات عملیات در دفاع مقدس گفت: در هر جنگی یکی از ضعف های بزرگ نداشتن اطلاع از وضعیت دشمن است که دشمن چه توانمندی و چه نقطه ضعف هایی دارد.

وی افزود: شهید باقری از این جهت سرآمد و متبحر بود، مغز متفکر اطلاعات نظامی حساب می شد، حتی در زمان تحصیل نیز نخبه بود و به واسطه فعالیت های سیاسی که داشت از طرف رژیم منحوس پهلوی از دانشگاه اخراج شد، به هر حال این شهید در رصد و تحلیل اطلاعات بسیار توانمند بود.

حجت الاسلام منتظرزاده با اشاره به نقش شهید باقری در جنگ تحمیلی اظهار داشت: یکی از ارکان مهم پیروزی های ما در جنگ هشت ساله به باور فرماندهان بزرگ، اطلاعات و تحلیل های درستی بود که شهید باقری از ضعف دشمن و توانمندی های نیروی خودی ارائه می کرد.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) با اشاره به نقش اطلاعات در جنگ های فرهنگی تصریح کرد: در زمان تهدیدهای دشمنان صرفاً نظامی نیست بلکه شامل جنگ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز می شود لذا باید از نظر علمی و عملیاتی، تاکتیک های متقابل را جهت مقابله با نقشه ها و دسیسه های دشمن را در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در منازعات پیروزی از آن کسی است که اطلاعات صحیح در اختیار داشته باشد تا بتواند در زمان مناسب تصمیم مقتضی را متناسب با اطلاعاتی که در نظر دارد را بگیرد، بدون رصد و اطلاع از دسیسه های دشمن در واقع دست تسلیم را بلند کرده ایم.

حجت الاسلام منتظرزاده خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی یک تفاوت اصلی با تهاجم نظامی دارد و تفاوت آن در نامحسوس و نامرئی بودن آن است، در تهاجم فرهنگی از تانک و موشک و لشکرکشی خبری نیست و سلاح دشمن امور رسمی و قانونی مثل تولید فیلم، چاپ کتاب و شعر و قصه و با عناوین بسیار زیبا مثل آزادی بیان و قلم و ... است.

وی افزود: دشمن با تعابیر زیبا به فرهنگ کشور ضربه می زند، تهاجم فرهنگی آرام و بی سرو صدا است و اگر عناصر فرهنگی بیدار و هوشیار نباشند، چه بسا صدای فرو ریزی و فروپاشی ارزش های معنوی را هنگامی بشنویم که دیگر قابل علاج نباشد لذا بیداری، رصد و تحلیل صحیح از لوازم مقابله با دشمن در جنگ فرهنگی است.

فرمانده تیپ رزمی تبلیغی امام صادق(ع) در پایان خاطرنشان کرد: امروز در عرصه جنگ اقتصادی و فرهنگی به حسن باقری ها نیازمندیم، چرا که رصد اطلاعات موثرترین نقش  را در مقابله با دشمن به عهده دارد./ت300/

خبرنگار: حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات