۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۰۱۲۴۱

بانوان زیارت اولی پای سفره کرامت نشستند

بانوان زیارت اولی پای سفره کرامت نشستند
مادرانی که برای اولین بار، چشمانشان روشن به گنبد طلای حضرت معصومه سلام الله علیها افتاد، تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همزمان با ایام میلاد سرور بانوان عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر، ۵۰ بانوی زائر اولی که از روستاهای شهرستان های دلگان، ایرانشهر و زاهدان به قم آمده بودند، تکریم شدند.

سید محمد مهدی برقعی مسئول این گروه گفت: با هماهنگی اداره امور خانواده‌ی آستان مقدّس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها این مادرانِ سیستان و بلوچستانی، توسط قرارگاه فرهنگی حضرت رباب علیهاالسلام، برای اولین بار به زیارت خواهر امام رضا علیه السلام مشرّف شدند.

وی گفت: این میهمانانِ بانوی کرامت، پس از زیارت و غبارروبی حرم حضرت معصومه علیهاالسلام، در میهمان سرای حرم، سر سفره‌ی با کرامت کریمه‌ی اهل بیت نشستند.

برقعی با اشاره به برنامه های دیگری که برای این زائران حضرت در نظر گرفته شده بود، گفت: در کنار برنامه‌های فرهنگی و زیارتی، با همکاری و مشارکت بسیج جامعه‌ی پزشکان و آستان مقدّس حضرت موسی مبرقع، تعداد ۱۵ نفر از این بانوان ‌که در عرصه‌ی هنرهای دستی و سوزن دوزی فعال بودند، به چشم پزشک متخصص ارجاع و برای آنان عینک تهیه شد. همچنین دختر خانمی که افتادگی پلک سمت چپ داشت، با همکاری یکی از متخصصان چشم، تحت درمان و جراحی قرار گرفت.

وی افزود: تعداد ۱۰ نفر از این افراد که بیماری قلبی داشتند، مورد معاینه‌ی متخصص قلب قرار گرفتند و بعد از گرفتن اکو قلب، داروهای لازم برایشان تهیه شد.

مسئول کاروان زائراولی های روستاهای سیستان و بلوچستان، از تهیه‌ی بسته های سوغات برای این میهمانانِ بانوی کرامت خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمان بازگشت این کاروان که از مناطق محروم به قم سفر کرده بودند، یک بسته سوغات شامل: گز، سوهان، نبات و شکلات و نیز یک بسته معیشتی تهیه شد تا وقتی به آغوش خانواده برگشتند، کوله بار معنویت و سوغاتی قم، یادگاریِ شیرینی را برای آنان، خاطره ساز کند.

ارسال نظرات