۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۷۰۱۲۶۵
حجت الاسلام صبوحی:

هیئت، محل جهاد تبیین است

هیئت، محل جهاد تبیین است
مدیر مسئول مؤسسه تدبر در کلام وحی گفت: هیئت قرآن و ولایت محل جهاد تبیین، کانون جهاد فی سبیل الله، جهاد در راه احیای مکتب اهلبیت(ع) و مکتب شهادت است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی صبوحی مدیر مسئول مؤسسه تدبر در کلام وحی در همایش ملی «تدبر در قرآن» که پیش از ظهر امروز که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد با اشاره به تاریخچه کوتاه از هیئت قرآن و ولایت اظهار داشت: طبق حدیثی از رسول گرامی اسلام که فرموده: «کتاب الله و عترتی» برای بهره مندی از قرآن کریم در زندگی، هیچ الگویی بالاتر از اهلبیت عصمت و طهارت(ع) وجود ندارد.

مدیر مسئول مؤسسه تدبر در کلام وحی در ادامه به ساختاری که می تواند به اهداف موسسه در رسیدن الگوی بهتر اشاره کرد و ابراز داشت: بعد از اینکه دوره های آموزشی تدبر در قرآن در جاهای مختلف کشور آغاز شد، رفته رفته یک نیازی در جوانب مختلف که از جمله آن جانب معرفتی است احساس شد.

حجت الاسلام صبوحی باتوصیه به افرادی که با دوره تدبر آشنا شدند اظهار کرد: حیف است که ارتباط خود را با قرآن حفظ نکنیم و آن برکاتی را که حاصل از اجتماع آنان و بقاء آنان ذیل قرآن و ولایت حاصل می شود از بین برود.

مدیر مسئول مؤسسه تدبر در کلام وحی برای اینکه از این اتفاقات جلوگیری شده و خلأ آن پُر شود افزود: باید آن ساختاری که از قدیم نیز بوده است بازخوانی و در مسیر اهداف تدبر قرار گیرد؛ و بهترین ساختاری که می تواند این اهداف را برای ما به دنبال داشته باشد، هیئت قرآن و ولایت است.

حجت الاسلام صبوحی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره این هیئت در روز میلاد حضرت زهرا(س) پرداخت و افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این روز درباره این هیئت ویژه و قابل توجه بود.

مدیر مسئول مؤسسه تدبر در کلام وحی در هیئت قرآن و ولایت را محل جهاد تبیین، کانون جهاد فی سبیل الله، جهاد در راه احیای مکتب اهلبیت(ع) و مکتب شهادت دانست و ایراز داشت: هیئت دارای یک ساختاری است که هم دارای متن و معنا است و هم دارای تحرک و پویایی.

وی در ادامه به نحوه تشکیل هیئت قرآن و ولایت پرداخت و اظهار کرد: بعد از مدتی که این هیئت در قم شکل گرفت و آرام آرام به سمت برنامه هایی که در تهران هم برگزار شد رفت، کانونی برای اجتماع متدبرین حول محور قرآن و اهلبیت(ع) شد.

مدیر مسئول مؤسسه تدبر در کلام وحی با توجه به تحرک و پویایی ایجاد شده در این هیئت ابراز داشت: بعد از دور اول کرونا که کمک های مومنانه آغاز شد اعضای هیئت از جمله افرادی بودند که به این امر اقدام کردند و با همت اعضا بیش از 500 خانوار بسته معیشتی دریافت کردند.

ارسال نظرات