۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۰۱۲۷۷
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی مطرح کرد؛

لزوم فعالیت روحانیان در عرصه رسانه/ از حضور طلاب در کمیسیون فرهنگی استقبال می کنیم

لزوم فعالیت روحانیان در عرصه رسانه/ از حضور طلاب در کمیسیون فرهنگی استقبال می کنیم
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ملاحظه کاری به عنوان آفت کار رسانه گفت: بدون توهین و حتی نام بردن از کسی می توان افکار را نقد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از خبرگزاری رسا پس از اطلاع از فعالیت های این رسانه حوزوی گفت: از این که حوزه در عرصه رسانه ورود کرده است جای شکر دارد و از اینکه برای امام و رهبری آبرو می گذارید تشکر می کنم؛ از اینکه در خصوص انحرافات تذکر می دهید و شناسایی می کنید نعمتی است که تشکر می کنم.

وی افزود: از همان اوایل جوانی متوجه شدم که یک اسلام منهای روحانیت و در مقابل یک اسلام به همراه روحانیت وجود دارد که در حال حاضر به سکولارها و لیبرال ها مشهور شدند؛ عده ای معتقد به اسلام فقاهتی نیستند و از همین رو در رسانه راحت به آقای رئیسی گفتند که 6 کلاس بیشتر سواد ندارد و تحصیلات حوزوی را سواد نمی دانند.

نماینده مجلس اظهار داشت: بنده 5 تخصص در حوزه دارم و چندین مدرک تحصیلی از دانشگاه های خارجی دارم که تخصص های حوزوی اصلا قابل مقایسه با مدارک دانشگاهی نیست اما برخی حوزویان را کم می گیرند؛ نباید انکار کنیم که بعضی از حوزویان ارزش کار خود را کم می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: ورود در عرصه طلبگی و تفقه در دین یک امر الهی است و نباید این مهم را کم بگیریم؛ اگر طلبه ای به مباحث علوم انسانی ورود کند از عهده کار به خوبی بر می آید و این امر را شاگردان بورسیه شده آیت الله مصباح تصدیق کردند چون دانشگاه های خارجی را دیدند.

وی با اشاره به ضرورت حضور طلاب در عرصه رسانه گفت: دیگران هیچ خود را در بوق می کنند اما ما دارایی های خودمان را اظهار نمی کنیم؛ درست است که در حوزه برای خدا کار می کنیم اما همین که بگوییم چکار می کنیم وظیفه است و کار رسانه ای ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد؛ اگر خدایی نکرده امام و رهبری از این انقلاب حذف شوند بنده یقین دارم که مسؤولین نمی توانند یک هفته نظام را نگه دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دین هم مقام ولایت اول است اظهار داشت: مقام ولی جایگاهی دارد که پس از توحید بر بقیه اصول مقدم شده است و گفتن این امر از پس رسانه بر می آید؛ رسانه ها نباید در دام ملاحظه کاری قرار بگیرند چون ملاحظه کاری سبب بی خاصیت شدن می شود و لازم است بدون توهین یا حتی نام بردن از کسی افکار را مورد هدف قرار داد؛ گاهی نباید اسم معاویه مثلا برده شود اما می توان فکر را هدف قرار داد؛ اگر کسی حرفی اشتباه زد همان فکر را مطرح کنیم و نقد کنیم تا توهینی پیش نیاید.

وی تأکید کرد: اگر دقت کرده باشید بحث جهاد تبیینی که توسط رهبر انقلاب تأکید شده است در ابتدا به صورت جهاد کبیر مطرح شد که به سمت فضای مجازی توصیه فرمود اما این بار توجه ویژه ای به تبیین داشت؛ رهبر معظم انقلاب اگر ولی فقیه هم نبود و فقط به عنوان یک اندیشمند فرهنگی حضور داشت، اولین نفر در دنیا بود و نباید فرصت توصیه های ایشان را از دست داد؛ در زمان حضرت امام اصلا به ذهن ما نمی آمد که امام از دنیا می رود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به فرصت بی بدیلی که خداوند متعال به ما داده، تأکید کرد: در کجای تاریخ فقاهت، ولایت و مرجعیت در رأس نظام قرار داشته است از همین رو باید قدر این فرصت فراهم شده را دانست؛ ما به عنوان کمیسیون فرهنگی هر کار که از دستمان بر بیاید انجام می دهیم؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز شورای تحول را ترتیب داده است و حساسیت هایی وجود دارد تا کار به خوبی پیش برود.

وی با اشاره به ضرورت تحول فرهنگی گفت: عمده بار فرهنگ بر دوش حوزه علمیه قم بوده و حضرت آقا نیز در خصوص نهضت فکری حوزه به خصوص علامه مصباح اهتمام دارد؛ انگار بعضی ها می خواهند در حوزه خودزنی کنند چون وقتی رهبر انقلاب نسبت به استفاده از مرحوم آیت الله مصباح توصیه فرمود، این بخش از صحبت های رهبری حذف می شد؛ آنقدر از آیت الله مصباح استفاده نشد که از میان رفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص معیشت طلاب گفت: وضع جامعه از لحاظ اقتصادی بسیار تأسف آور است و طلاب در بدترین وضع بین اقشار جامعه قرار دارند اما مسأله ای تازه نیست چرا که از گذشته های دور چنین بوده است؛ امام خمینی از نظر مالی چیزی نداشت و جزء طلاب فقیر حوزه بود اما در مقابل یک سلطنت بزرگ ایستاد و کاری کرد که هیچ دانشمندی در هیچ عرصه ای نتوانست چنین کاری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص بودجه حوزه های علمیه باید فکری جدی کرد و ما از حضور طلاب و خبرگزاری رسا در کمیسیون فرهنگی استقبال می کنیم و کمیسیون هم برنامه سرکشی از محافل و مجالس فرهنگی خواهد داشت.

ارسال نظرات