۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۷۰۱۲۷۳

رییس شورای علمی گروه مطالعات تولیدی و زیربنایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس منصوب شد

رییس شورای علمی گروه مطالعات تولیدی و زیربنایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس منصوب شد
طی حکمی از سوی رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، بهروز مینایی به عنوان رییس شورای علمی و سرپرست گروه مطالعات تولیدی و زیربنایی این مرکز منصوب شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، طی حکمی از سوی عطاء الله رفیعی آتانی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، بهروز مینایی به عنوان رئیس شورای علمی و سرپرست گروه مطالعات تولیدی و زیربنایی این مرکز منصوب شد.

در حکم مینایی آمده است: انتظار این است که با استفاده از تمامی ظرفیت های علمی حوزه های علمیه و نهادهای علمی و دینی، با تشکیل و مدیریت شورای علمی با عضویت صاحب نظران حوزوی و نیز هدایت علمی مربوطه، زمینه انجام پژوهش های مورد نیاز مجلس شورای اسلامی با عنایت به ماموریت های مرکز را فراهم آورید

در این حکم خاطرنشان شده است: تدوین اصول راهنما و سیاست های علمی گروه ناظر بر سیاست ها و برنامه های کلان مجلس در حیطه ماموریت های مرکز تحقیقات اسلامی، تهیه نظام مسائل و تعیین اولویت های پژوهشی مطالعات زیربنایی و تولیدی متناسب با ماموریت های مجلس، شناسایی، جذب، ساماندهی و به کارگیری نخبگان و پژوهشگران مرتبط حوزوی به منظور پژوهش و مساعدت علمی اجرایی نظام قانونگذاری کشور از جمله انتظارات می باشد.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس همچنین در این حکم، تعامل نظام مند با حوزه های علمیه، مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون های مجلس جهت شناسایی و استفاده از ظرفیت ها و پیشبرد امور، ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی مبتنی بر مبانی اسلامی و اصول و فنون قانونگذاری، برنامه ریزی جهت ارتباط موثر و حضور در جلسات مهم و راهبردی در حوزه علمیه و نهادهای علمی و دینی، مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون های تخصصی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، برنامه ریزی، هدایت و نظارت راهبردی بر فعالیت ها و اقدامات گروه علمی در چارچوب وظایف و تشکیل مستمر جلسات شورای علمی گروه را نیز خواستار شد.

بهروز مینایی بیدگلی دارای حوزوی و دانشگاهی است. او دارای مدرک دکترای تخصصی مهندسی و علوم كامپیوتر از دانشگاه ایالتی میشیگان، آمریکا و کارشناسی ارشد مهندسی كامپیوتر، نرم افزار از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ریاضی کاربردی كامپیوتر از دانشگاه قم می باشد.

وی در زمان تحصیل در حوزه علمیه قم نیز درس خارج فقه و اصول را نزد بزرگانی مانند آیات عظام سید کاظم حائری، میرزا جواد تبریزی، وحید خراسانی، فلسفه را از آیات حسن زاده آملی، انصاری شیرازی و تفسیر را نیز نزد حضرت آیته لله جوادی آملی فراگرفت.

وی بعد از اتمام سطح، در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در رشته كلام جدید و دین شناسی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرد.

وی هم اکنون مشاور مدیر حوزه های علمیه در هوش مصنوعی و فضای سایبری می باشد.

رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران، معاون پژوهشی دانشکده کامپیوتردانشگاه علم و صنعت، رئیس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دبیر هیئت علمی و عضو هیات امنای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مدیریت تولید شش كتابخانه دیجیتالی، دو معجم موضوعی و یک پایگاه اطلاعاتی خبره علم رجال مركز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و .... از دیگر سوابق ایشان می باشد.

ارسال نظرات