۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۰۱۳۸۹
حجت الاسلام صفری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

احیای دکترین سیاست خارجی انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم

احیای دکترین سیاست خارجی انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم
نماینده مجلس با اشاره به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در دکترین سیاست خارجی انقلاب اسلامی، گفت: دولت روحانی به این اصول تمایل نداشت ولی جریان انقلابی به آن پایبند است.

حجت الاسلام محمد صفری ملک میان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در خصوص هجمه ها در رابطه با عملکرد انقلابی دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی عنوان کرد: اخیرا شاهد واکنش هایی متفاوت نسبت به اقدامات آیت الله رئیسی در سطح دیپلماسی منطقه و فرا منطقه ای هستیم، به خصوص که سفر اخیرش به روسیه با حاشیه سازی ها و شایعات فراوانی همراه بود.

چرا جریان های سیاسی در پی تخریب عملکرد انقلابی دولت هستند؟

حجت الاسلام صفری جهت شایعه سازی ها را در مقابله با جریان انقلابی که روی کار آمده عنوان کرد و اظهار داشت: جریان انقلابی ثابت کرده که هر کجا مدیریت اجرایی را به عهده گرفته، سال به سال عملکردش را بهبود بخشیده و نسبت به جریان های سیاسی حاکم دیگر قوی تر ظاهر شده است.

وی افزود: همین امر موجب می شود تا اضلاع دگراندیش در چند ضلعی سیاست ازجمله جریانات اصلاح طلب درونی، جریانات خارج نشین معاند و حتی کینه‌توزان بیرون از گود؛ شایعات، شبهات و شائبه هایی را در فضای مجازی و حقیقی به وجود بیاورند، گویی همه این‌ها دست به دست هم می دهند تا بتوانند جریان انقلابی که امروز به روی کار آمده را تضعیف کنند.

دولت سیزدهم به دنبال جبران غفلت زدگی ها در عرصه دیپلماسی است

در ادامه نایب رییس کمیسیون امور کشور و شوراها ضمن اشاره به موفقیت های سفر آیت الله رئیسی به مسکو، گفت: مسلما کشور روسیه به لحاظ اقتصادی سیاسی، کشور قدرتمندی است و ما از آن جهت که در همسایگی این کشور هستیم و با هم مرز آبی مشترک داریم، قادریم تا از پتانسیل های فراوان این کشور نهایت استفاده را ببریم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از غفلت های صورت گرفته در ادوار گذشته نسبت به ظرفیت عظیم کشورهایی همچون چین و روسیه، تصریح کرد: این کوتاهی ها و غفلت زدگی ها باعث شده تا امروز کشورمان در حوزه اقتصادی دچار ضعف های جدی باشد.

حجت الاسلام صفری تعاملات با کشور چین و به خصوص تبادلات اقتصادی با روسیه را از عوامل تقویت کننده بازوی اقتصادی کشور خواند و در ارتباط با برون رفت از وضعیت کنونی اقتصاد ابراز امیدواری کرد.

وحشت جهان غرب از تعامل سازنده ایران با قدرت های بلوک شرق

به عقیده این نماینده مجلس، امروز غربی های مستکبر از دستاوردهای سیاسی دیپلماسی فعال دولت آقای رئیسی در برقراری ارتباط با دیگر قدرت های جهانیِ غیر استکباری، خونشان به جوش آمده و به شدت ناراحت هستند چرا که منافع خودشان را در معرض خطر می بینند.

وی افزود: رزمایش مرکب از قدرت نظامی ایران، روسیه و چین که اخیرا در آب‌های دریای عمان برگزار شد، از جمله دستاوردهای بزرگ سیاسی دولت آقای رئیسی است، چرا که می‌تواند در حوزه مذاکرات وین شرایط را برای دستیابی به منافع ملت ایران تسهیل کند و اقتدار ایران در دیپلماسی منطقه ای و تصمیات حوزه غرب آسیا ثبات بیشتری بخشد.

عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی دولت روحانی فراموش شده بود

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت روحانی به دکترین سیاست خارجی انقلاب اسلامی که بر اساس فرمایشات حضرت آقا بر سه اصل؛ عزت، حکمت و مصلحت پایه گذاری شده، خیلی تمایل نداشت بلکه رویکردش به گونه ای بود تا بتواند در چارچوب دیدگاه های غرب کار را پیش ببرد و متاسفانه طی هشت سال موفقیتی هم برایش حاصل نشد.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: اما در جریان انقلابی دولت آقای رئیسی سیاست منفعلانه دولت گذشته اعمال نشده است و مسؤولان مربوطه اگر هم بخواهند با کشورهای غربی وارد مذاکره شوند، حتما باید بر این سه اصل استوار باشند تا بتوانند منافع کشورمان و همینطور منطقه را تامین کنند و همین ثابت می‌کند که مسلما دولت آقای رئیسی در حوزه سیاست خارجی بسیار موفق تر خواهد بود تا دولت روحانی.

مدیریت انقلابی و مؤلفه های آن

در انتها نایب رییس کمیسیون امور کشور و شوراها، نحوه مدیریت آیت الله رئیسی را انقلابی خواند و مؤلفه های مدل تحول خواه کشورداری را این‌گونه تبیین کرد: در مدیریت انقلابی خستگی نباید دیده شود و هرچه هست تلاش و مردم محوری است و نه مردم گریزی و ما این شاخص ها را در اقدامات رییس جمهور به وضوح می بینیم که نشان دهنده سلامت فکر و اندیشه آقای رئیسی است زیرا متناسب با آرمانهای انقلاب اسلامی تعریف شده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
اصلی‌ترین دستاورد انقلاب تشکیل حکومت بر پایه یک دین الهی و اجرای احکام نجات بخش اسلام تحت ولایت یک فقیه مدبر و عادل است..
0
0