۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۰۱۴۸۷
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

نشست تبیین خدمات انقلاب در منطقه اورامانات کرمانشاه برگزار می شود

نشست تبیین خدمات انقلاب در منطقه اورامانات کرمانشاه برگزار می شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: نشست تخصصی برای رسالت تبیین خدمات انقلاب در منطقه اورامانات و اهل‌سنت‌نشین کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی امروز در نشست با خبرنگاران برنامه های جامعه اهل سنت کرمانشاه به مناسبت ایام دهه فجر را تشریح کرد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: یکی از وظایف عمده مرکز اسلامی استان کرمانشاه خدمترسانی به جامعه اهل‌سنت در حوزه فرهنگی و مسائل دینی است.

حجت الاسلام فاضلی ادامه داد: مرکز اسلامی استان کرمانشاه در راستای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گام برمی‌دارد و برای «جهاد تبیین» تلاش شایسته و شبانه روزی دارد.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته با محوریت مرکز اسلامی کرمانشاه بیش از 23 برنامه ویژه در 9 محور در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: در محور برنامه‌ریزی و برنامه ستادی 2 هدف کلی داریم که یکی از این اهداف جلسه ستاد دائمی تبیین معارف انقلاب اسلامی با موضوع گرامیداشت دهه فجر است و یکی هم تشکیل جلسات هماهنگی با سازمان‌ها، ادارات و مجموعه‌های مردمی برای هم‌افزایی و مشارکت در رابطه با برنامه دهه فجر است.

حجت الاسلام فاضلی ادامه داد: در محور اطلاع‌رسانی و تولید محتوا برای جهاد تبیین از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی همت داریم که برنامه‌های خوبی تدارک دیده شود.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: نشست تخصصی برای رسالت تبیین خدمات انقلاب در منطقه اورامانات و اهل‌سنت‌نشین کرمانشاه برگزار می شود.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین نشر و ضبط پیام‌ها و بیانیه‌های علمای شاخص استان با هماهنگی معاونت فرهنگی مرکز اسلامی استان در استودیوی مرکز اسلامی از دیگر برنامه‌های اصلی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این ایام است.

وی تاکید کرد: مصاحبه تخصصی با علمای شاخص اهل‌سنت استان برای تببین خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران و نقش علمای اهل‌سنت در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های مرکز اسلامی کرمانشاه است.

حجت الاسلام فاضلی اظهار داشت: همواره علمای اهل‌سنت کرمانشاه امیدهای واهی دشمنان را برای ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی خنثی کرده‌اند و در این میان شخصیت مجاهد و عالم ماموستا ملاقادر قادری همواره در همراهی و دفاع از انقلاب و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پیشگام بوده است.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فضاسازی مناسب و نصب پلاکارد در راستای شعارهای انقلاب در مراکز اسلامی استان و مدارس علوم دینی از دیگر برنامه های ما در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: برگزاری همایش‌های تخصصی، گردهمایی ائمه جماعات شیعه و اهل‌سنت در ایام دهه فجر با محوریت مرکز بزرگ اسلامی استان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار در چهارشنبه هفته جاری از برنامه‌های اصلی در این مدت است.

حجت الاسلام فاضلی عنوان داشت: این همایش‌ها و گردهمایی‌ها برای جهاد تبیین دستاوردها و استحکام انقلاب، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و نقش علمای اهل‌سنت برگزار می‌شود، لذا برگزاری نشست‌های فرهنگی با ائمه جماعات اهل‌سنت و شیعه با همکاری صداوسیما در دست اجراست و از مراسم و برنامه‌های مختلف برای جشن دهه فجر در مناطق اهل‌سنت حمایت خواهیم کرد.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: در راستای تقویت تربیون نماز جمعه و جماعت اعزام مبلغ و کارشناسان مذهبی را به مساجد مناطق روستایی خواهیم داشت.

این استاد حوزه افزود: دعوت از مسؤولان برای شرکت در نماز عبادی و سیاسی جمعه، حضور و سخنرانی در مسجد شافعی کرمانشاه برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، تجلیل از فعالان فضای مجازی و اهل رسانه در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در مناطق دوردست و مرزنشین و تجلیل از فعالان تقریبی در حوزه رسانه و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های اصلی است.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: یکی دیگر از برنامه های مرکز اسلامی کرمانشاه برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای فعالان تقریبی مناطق اهل‌سنت‌نشین این استان و نیز حمایت از فعالان فرهنگی و دانشجویی است.

حجت الاسلام فاضلی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی در مساجد و مدارس علوم دینی با دعوت از قاریان برتر، برگزاری نماز جماعت در مراکز مهم از دیگر برنامه‌های مهم است./1400/پ210/

ارسال نظرات