۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۷۰۱۵۶۵
مرجع بصیر؛

آیت الله صافی گلپایگانی مدافع سرسخت نظام اسلامی بود

آیت الله صافی گلپایگانی مدافع سرسخت نظام اسلامی بود
آیت الله کعبی، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را مدافع سرسخت اصل نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: ایشان سنگربان همیشه حاضر در صحنه و دژ مستحکم حریم اهل بیت بود.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی، گفت: ارتحال ستاره درخشان آسمان فقاهت و نورانیت در دوران معاصر و استاد والا مرتبه حضرت آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی به ساحت بقیة الله اعظم، رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام تقلید، روحانیت، اساتید، طلاب، حوزه های علمیه قم و نجف و سایر بلاد و نیز به شیعیان، پیروان عصمت و طهارت و ملت ایران اسلامی، خاندان مکرم و بیت، بستگان و آقازداگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

آیت الله کعبی به تبیین سیره علمی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پرداخت و اظهار کرد: ایشان یک قرن به تحصیل و تدریس علم فقه و فقاهت در رکاب مراجع بزرگ نظیر حضرت آیت الله بروجردی، حضرت آیت الله گلپایگانی، امام خمینی(ره) و نیز مراجع بزرگ نجف همچون آیت الله حکیم، آیت الله مرحوم سید جمال گلپایگانی و آقا بزرگ تهرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه آیت الله صافی گلپایگانی در سنگر فقاهت و صیانت از باورها و ارزش های معارف اهل بیت(ع) در خط اول قرار داشت، بیان کرد: این عالم بزرگوار دارای غیرت دینی بسیار بالایی بود و همواره تألیفات گوناگونی در پاسخ به شبهات منحرفان، اهل بدعت، مخالفان مکتب و معاندان اهل بیت و ناصبی ها به ویژه نویسندگان غرب گرا و سکولار که حاکمیت فقه و شریعت را بر نمی تافتند، به نگارش در آوردند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی سنگربان همیشه حاضر در صحنه و دژ مستحکم حریم اهل بیت بود

آیت الله کعبی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را سنگربان همیشه حاضر در صحنه و دژ مستحکم حریم اهلبیت(ع) توصیف کرد و افزود: این مرجع تقلید در زهد، اخلاص، صفای باطن و تقوا الگوی و سرآمد همگان بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به بیان مبارزات آیت الله صافی گلپایگانی علیه رژیم ستم شاهی پرداخت و گفت: ایشان در دوران ستم شاهی به مبارزه با طاغوت و منکرات و امر به معروف و دفاع از ارزشهای اسلامی پرداخت و همچنین بعد از انقلاب با هیچ فردی تعارف نداشت.

وی با بیا اینکه این عالم بزرگوار به امر امام راحل عضو و دبیر شورای نگهبان منصوب شد، اظهار کرد: آیت الله صافی گلپایگانی عضو فعال مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی بود، همچنین تدوین اصل چهار قانون اساسی درباره حاکمیت فقه اهل بیت(ع) در همه قوانین و مصوبات کشور و نیز تثبیت مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور از ابتکار عمل حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: ایشان برای بنده نقل کرده بود زمانی که دبیر شورای نگهبان بود، وضو می‌گرفت و جهت صیانت از فقه و شریعت نیت قربت الی الله می کرد و به تهران تشریف می برد تا اینکه در جلسات شورای نگهبان شرکت کند.

آیت الله کعبی اظهار کرد: آیت الله صافی گلپایگانی نسبت به نظرات فقهی خود در شورای نگهبان استدلال می آورد و همچنین ایشان تلاش می کرد تا بقیه فقهای شورای نگهبان را متقاعد سازد و اگر اکثریت نظر ایشان را نمی پذیرفت به قائم مقام شورای نگهبان دستور می داد که مصوبات را امضاء کند، از این رو هر قانون و مصوبه‌ای که به امضای قائم مقام شورای نگهبان در زمان دبیری آیت الله صافی گلپایگانی رسیده، مخالف نظر و فتوای ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه آیت الله صافی گلپایگانی دلدادگی و عشق بی نظیر به امام زمان(عج) و جذب قلوب و نفوس به بقیه الله را داشت، افزود: کتاب منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر جزء آثار ایشان در زمینه حضرت ولیعصر است و اشعار ایشان درباره حضرت امام حسین(ع) و حضرت ولیعصر نشانه دادلدگی این مرجع تقلید به اهل بیت(ع) بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی وصیت کرده بود که در صحن منور حرم حضرت سیدالشهدا تدفین شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مدافع سرسخت اصل نظام اسلامی بود

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مدافع سرسخت اصل نظام اسلامی بود، افزود: ایشان در تمام عرصه ها به اقامه دین و صیانت از نظام اسلامی پرداخت و همچنین این عالم بزرگوار همواره در دفاع از حاکمیت دین و فقه اهل بیت حاضر در صحنه بود، ضمن اینکه این مرجع تقلید در دیدارهایی که با مسوؤلان نظام داشتند تذکرات خود را شفاف و صریح و توام با استدلال ارائه می کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ستاره درخشان فقاهت در دوران معاصر و یکی از ارکان شیعه به حساب می آمد که ارتحال ایشان خسارت سنگین و ثلمه جبران ناپذیری است، اما پیروان و شاگردان مکتب اهل بیت و شاگردان ایشان راه نورانی این مرجع تقلید را ادامه خواهند داد.

آیت الله کعبی در پایان سخنانش اظهار کرد: ما مفتخر هستیم که حوزه های علمیه قم مراجع تقلید، بزرگان و فرهیختگان حاضر در صحنه دارد که هم در فقاهت و هم در بصیرت به دفاع از مکتب اهل بیت و انقلاب اسلامی می پردازند.

ارسال نظرات