۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۰۱۶۵۰
معاون تهذیب حوزه در دیدار عمومی طلاب و روحانیون مطرح کرد؛

از تلاش برای آموزش مهارت‌های تهذیبی تا راه اندازی سایت اخلاقی «ندای تهذیب»

از تلاش برای آموزش مهارت‌های تهذیبی تا راه اندازی سایت اخلاقی «ندای تهذیب»
معاون تهذیب حوزه های گفت: سامانه تهذیبی حوزه های علمیه در حال راه اندازی است تا همه اطلاعات تهذیبی طلاب و کارکنان را ثبت کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، شب گذشته دیدار عمومی حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزه های علمیه با طلاب در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: معاونت تهذیب از ارکان مرکز مدیریت حوزه های علمیه است که نسبت به مباحث اخلاقی و تربیتی متولی راهبری کلان و سیاستگذاری های عالی می باشد؛ رسالت معاونت تهذیب سه کار عمده بوده که اول اخلاق اسلامی دوم در زمینه مباحث مشاوره و خانواده و در آخر نیز مباحث مربوط به قرآن حدیث را در مأموریت های خود دارد که هر کدام از این سه بخش یک اداره دارند.

وی در ادامه افزود: کارهای زیادی در معاونت تهذیب صورت گرفته اما اذعان داریم که کاستی هایی نیز بوده به این معنا که متناسب با درخواست ها و تحولاتی که صورت گرفته نتوانستیم پاسخگو باشیم.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تفاوت طلبه در عصر انقلاب امام خمینی با گذشته، گفت: مهارت ها و نیازهایی متوجه طلاب است تا به عنوان یک طلبه کارآمد و با مهارت تربیت شوند که هر یک از معاونت های مرکز مدیریت عهده دار ایجاد یک بخش از این نیازها است؛ نیازهای مرتبط به آموزش ذیل معاونت آموزش تعریف می شود، نیازهای مرتبط به پژوهش نیز ذیل معاونت پژوهش انجام گرفته و در آخر هرچیزی که باقی می ماند به عهده معاونت تهذیب است.

وی عنوان کرد: یکی از عمده ترین کارهایی که در معاونت تهذیب انجام می گیرد مسائل مربوط به خانواده است به این صورت که راهنمایی هایی به طلاب مجرد در زمینه تشکیل خانواده انجام شده و برای طلاب متأهل طرح های معرفتی نیز توسط اداره مشاوره و خانواده نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با اشاره خدمات ارائه مشاوره در معاوت تهذیب گفت: انواع و اقسام مشاوره در زمینه های مختلف توسط اداره مشاوره و خانواده برگزار می شود که تلاش صورت گرفته مشاوره های ارائه شده هیچ مخالفتی با دین نداشته باشند و به موفقیت رسیدیم.

وی با بیان اینکه سامانه تهذیبی حوزه های علمیه در دست اقدام است گفت: همانطور که سوابق آموزشی طلاب در سامانه آموزشی ثبت می شود اطلاعات تهذیبی نیز در یک ثبت شود که اطلاعات مرتبط با کارکنان، طلاب و خانواده آن ها در نظر گرفته شود و سوابق دوره هایی که فرد طی کرده و حفظیاتی که از قرآن و نهج البلاغه و ادعیه توسط طلاب انجام گرفته است، در آنجا منعکس شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در پایان پیش از شروع پرسش و پاسخ طلاب، خاطرنشان کرد: سایتی نیز به عنوان ندای تهذیب در حال تکمیل است تا مرجع دروس اخلاق حوزه قرار گیرد؛ همه دروس اخلاق اساتید بزرگ مثل مرحوم آیت الله مشکینی، علامه مصباح و اساتید موجود در حال جمع آوری است.

ارسال نظرات