۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۰۱۶۸۰

قصد آمریکا برای ارسال جنگنده و ناوشکن‌ به امارات

قصد آمریکا برای ارسال جنگنده و ناوشکن‌ به امارات
مقامات آمریکایی اعلام کردند که این کشور قصد دارد چند فروند جنگنده و ناوشکن‌ برای کمک به امارات در برابر حملات نیرو‌های یمنی ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هیئت آمریکا در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «واشنگتن تصمیم گرفته است جنگنده و ناوشکن حامل موشک‌های هدایت شونده را به ابوظبی بفرستد تا به امارات در مقابله با حملات نیروهای یمنی کمک کند.»

به گزارش راشاتودی، اقدامات پنتاگون برای حمایت از امارات همچنین ادامه همکاری در زمینه پدافند هوایی است و اعزام ناوشکن «یو اس اس کول» برای همکاری با نیروی دریایی امارات را شامل می‌شود.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که پیش از این لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در تماسی تلفنی درباره حملات یمنی‌ها به این کشور به گفتگو پرداختند. آستین در این تماس تلفنی مجموعه اقداماتی را که پنتاگون برای حمایت از امارات انجام می‌دهد، بررسی کرد.

نیرو‌های مسلح یمن در پاسخ به تجاوزات کشور‌های ائتلاف سعودی به فرماندهی عربستان، در طول دو هفته به امارات سه بار حمله کردند و اماکن مهم و راهبردی این کشور را هدف قرار دادند. آخرین حمله که به عملیات طوفان یمن ۳ معروف است، همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به امارات صورت گرفت.

ساعاتی پس از این حمله یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سومین عملیات طوفان یمن با هدف قرار دادن عمق امارات انجام شد و کشور امارات تا زمانی که تسلیحات دشمن صهیونیستی را در ابوظبی و دبی برای هدف قرار دادن مردم یمن به کار گیرد و ابزاری در دست صهیونیست‌ها باشد، امن نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات