۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۰۱۷۱۸
حجت الاسلام تکیه ای در گفت‌وگو با رسا:

مواضع انقلابی آیت الله صافی گلپایگانی بسیار نزدیک به امام خمینی بود

مواضع انقلابی آیت الله صافی گلپایگانی بسیار نزدیک به امام خمینی بود
مسئول ستاد مرکزی اعتکاف گفت: حضرت آیت الله صافی مرجعی بصیر و مواضع انقلابی بسیار نزدیک به امام داشت و در صحنه های انقلاب اسلامی اقدامات و مواضع صحیحی داشت.

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای مسئول ستاد مرکزی اعتکاف در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: تعبیرات مقام معظم رهبری در رابطه با این عالم عظیم الشأن تعبیرات بسیار دقیق و قابل توجهی بود.

وی افزود: حضرت آیت الله صافی مصداق آیه قرآن «انما یخشی الله من عباده العلماء» و دغدغه مندی ایشان نسبت به حدود و صغور الهی و ضوابط آسمانی زبانزد بود و غیرت دینی حضرت آیت الله صافی برهیچ کسی پوشیده نیست.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه هر سال در جریان مراسم اعتکاف خدمت حضرت آیت الله صافی می رسیدیم و از رهنمودهایشان استفاده می کردیم، اظهار داشت: ایشان از جریان اعتکاف بسیار خرسند بود و ما را تشویق می کرد و چون اعتکاف یک سنت حسنه رسول خدا بود و ارتباط با خدا در این ایام با سایر اوقات متفاوت است همچنین حال تهذیب و خودسازی به انسان روی می آورد، بسیار از این رخداد استقبال می کرد.

وی افزود: حضرت آیت الله صافی در یکی از دیدارها به من فرمود «از نظر من اعتکاف بزرگترین هنر یک آدم است» و آنان که درباره هنر قلم می زنند باید بدانند هنر این است که انسان بتواند خودش را با خدایش نزدیک کند و این هنر یک انسان وارسته است.

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به دغدغه مندی حضرت آیت الله صافی تصریح کرد: در دیدار مسئولین و دولتی ها، ایشان نسبت به حفظ جامعه دینی و شعائر مذهبی بسیار تاکید می کردند، واقعاً نسبت به دین دغدغه مند بودند و در پیام حضرت آقا نیز به این مورد به خوبی اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در روایت آمده است علما حصن اسلام هستند، خاطرنشان کرد: علماء کسانی هستند که راه نفوذ بیگانه به اسلام را سد می کنند و هرگاه به اسلام تعرضی می شود، قیام می کنند، وقتی یکی از اعضاء ارشد تصویب قانون اساسی حضرت آیت الله صافی بودند، این یعنی دقیقاً حصن اسلام.

وی با اشاره به خاطراتی از حضرت آیت الله صافی گفت: این عالم بصیر نسبت به شعائر دینی یک نگاه تقدیس و مقدس داشتند و آن را بروز می دادند مثلاً در حدود 23 سال پیش وقتی حسینیه قمی ها در مشهد را می ساختیم از ایشان که در مشهد بودند درخواست کردم که در این حسینیه تشریف بیاورند تا با قدومشان ساختمان نیمه کاره را متبرک کنند، در همان درب ورودی در چوبی کارگاهی بود، بدو ورود در چوبی غبارگرفته را بوسیدند و دیگران نیز به تبعیت و تاسی از ایشان درب چوبی حسینیه را بوسیدند، نگاه تقدس به اقداماتی که ذیل دین است برای حضرت آیت الله صافی بسیار مهم بود.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به مواضع سیاسی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: واقعاً یک مرجع بصیر بودند و مواضع انقلابی ایشان بسیار به امام نزدیک بود، در صحنه های انقلاب اسلامی اقدامات و سفارشات بسیار زیبا و حضور خوبی داشتند اما شاید مقداری از ناحیه کسانی که نزدیک به حضرت آیت الله صافی بودند، کم لطفی صورت گرفت که مواضعشان آنچنان که باید مطرح نمی شد.

 وی در پایان با اشاره به اینکه در زمان ما حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مفاخر اسلام و حوزه علمیه بودند، خاطرنشان کرد: نگاه انقلابی حضرت آیت الله صافی آنگاه که قانون اساسی مطرح بود و عضو و دبیر شورای نگهبان بودند، بیشتر مطرح می شد اما وقتی که مرجعیت را قبول کردند و مشغولیت و کهولت سن به سراغشان آمد، مواضعشان کمتر منتشر می شد، انصافاً ایشان هم چراغ هدایت، هم حصن اسلام و هم ورثه الانبیاء بودند.

ارسال نظرات