۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۰۱۸۶۱
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی؛

سازمان تبلیغات اسلامی باید یک نهاد تبیین‌گر باشد

سازمان تبلیغات اسلامی باید یک نهاد تبیین‌گر باشد
حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: مهارت آموزی در این عرصه بسیار مهم است. سازمان تبلیغات اسلامی باید به سمتی حرکت کند که یک سازمان تبیین گر باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در طراحی حرکت عملیاتی سازمان، نیازمند یک حرکت راهبری و سریع هستیم که باید متناسب با زیست بوم و به صورت عمیق و اصیل باشد. ما مورد هجوم تبلیغاتی دشمن هستیم و در دهه گذشته سرعت و شدت این هجمه‌ها بیشتر شده است.

وی با اشاره به راهبرد تبیین که رهبر معظم انقلاب در مواجهه با هجمه تبلیغاتی دشمن ابلاغ فرمودند، گفت: تبیین با بیان فرق وجود دارد؛ در تبیین اقناع‌سازی وجود دارد و صرف ابلاغ نیست؛ این مباحث در روانشناسی ارتباطات روشن شده است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به جملاتی از امام خمینی(ره) پیرامون رسالت تبیین اشاره کرد و بیان داشت: امام می فرماید «باید به مردم توضیح بدهید که شاه با اسم پیشرفت و تمدن بزرگ و دورازه تمدن همه چیز ایران را به باد داد و نگذاشت حتی در دانشگاه آن طور که باید رشد بکند». رهبر معظم انقلاب نیز در سال ۹۵ فرمودند «اساس کار ما تبیین است و همچنین روش اسلامی نیز همین تبیین است».

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های ما به صورت روز مره می گذرد، گفت: یک مدیر موفق باید به این توانایی برسد که تشخیص بدهد که کار مهم و اهم را از هم تشخیص دهد؛ تبیین از جمله کارهای بسیار مهمی است که باید در دستور کار ما باشد. بسیاری از ما فعالیت‌های تبلیغی‌مان پیش از قبول مسئولیت با بعد از آن تفاوت چندانی نداشته باشد، در حالی بروز و ظهور این مسئولیتی که پذیرفته‌ایم باید در شیوه و محتوای تبلیغی ما بروز و ظهور داشته باشد.

وی راهبرد جریان‌سازی تبیین را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: فعالیت اجتماعی ای که حداقل ۱۰ درصد جامعه که از خواص هستند را درگیر نکند، اصلا به حساب نمی آید؛ مخاطب اصلی ما کسانی هستند که در محدوده مسئولیتی ما زیست حقیقی و مجازی دارند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب با مداحان اشاره کرد و گفت: هیئت محل جهاد تبیین است؛ شما ببینید در کجای این جبهه قرار دارید. ایشان فرمودند اولا باید در مداحی آرمان های بلندی وجود داشته باشد اما منافاتی با این ندارد که نسبت به مسائل خرد سیاسی و اجتماعی اظهار نظر نکنیم.

حجت‌الاسلام حریزاوی افزود: ما باید مهارت‌های مدیریت در جریان تبیین را بیاموزیم و سازمان تبلیغات اسلامی را به این سمت ببریم که یک سازمان تبیین‌گر شود. سازمان تبلیغات اسلامی نباید در مقام تصدی‌گری قرار بگیرد؛ تصدی گری در نظام مردم سالار بر عهده مردم است.

حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ مدیر خلاق و هوشمند و هدف‌دار وارد مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی شده‌اند، گفت: امیدواریم اینها در کنار مدیران با تجربه کار را پیش ببرند و بتوانند جایگاه تبیینی سازمان تبلیغات اسلامی را پر رنگ‌تر کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی اظهار داشت: یک چشمه از رسالت اجتماعی سیاسی حضرت زهرا(س) در تاریخ پرداخته شده است و ما باید به‌عنوان یک الگوی جامع و کامل بر روی این موضوع کار کنیم؛ بنابراین این اشتباه است که در سازمان تبلیغات جایگاهی برای این قشر در نظر گرفته نشود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: همان اندازه که برای ما «جهاد تبیین» مهم است، حضور زنان درعرصه تبیین نیز برای ما مهم است. زمینه‌سازی شما برای حضور بانوان در میدان تبلیغ چه به‌عنوان کنشگر یا کنش پذیر، بسیار حائز اهمیت است؛ سازمان تبلیغات اسلامی باید در حوزه حضور اجتماعی بانوان پرچمداری کند و گرنه کار به دست لیبرال‌ها و جریانات انحرافی می‌افتد.

ارسال نظرات