۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۰۱۹۳۶
تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد؛

بصیرت و دشمن شناسی از مولفه های مکتب حاج قاسم

بصیرت و دشمن شناسی از مولفه های مکتب حاج قاسم
حبیبیان گفت: بصیرت یعنی امام شناسی، دشمن شناسی و جریان شناسی و شهید سلیمانی کاملاً از هر سه بهره مند بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی اصغر حبیبیان تحلیلگر مسائل سیاسی شنبه شب در سلسله‌ نشست‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان برگزار شد، با اشاره به مذاکرات برجام گفت: به رئیس جمهور و وزیرخارجه آمریکا اعلام می کنیم که در بازی برجامی که قطره چکانی با ما برخورد می کنید را برنمی تابیم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید همه تحریم ها برداشته شود.

وی با تاکید بر رفع تمام تحریم ها افزود: به آن سیاست هایی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند، پایبند هستیم و با برداشتن یکی دو تحریم مشکلی حل نخواهد شد، بلکه باید تمام تحریم ها را بردارید، سپس راستی آزمایی شوید و تضمین هم بدهید.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به مکتب شهید سلیمانی اظهار داشت: هرگاه صحبت از مکتب می شود، یعنی مجموعه اندوخته ذهنی و ایده یک نخبه که باهدف به جامعه ارائه می کند، که چهار عنصر جهان بینی، ایده ها، جامعه مخاطب و هدف را دربر دارد.

وی با اشاره به هدف گفتمان سازی و ارائه مدل ذهنی مشترک گفت: خاستگاه مکتب شهید سلیمانی دارای سه ضلع بهره گیری از اسلام ناب محمدی، بهره گیری از اهل بیت (ع) خصوصاً از مکتب امام حسین (ع) و بهره گیری از رهنمودهای امامین انقلاب است.

حبیبیان به تبیین اهمیت ولایت پذیری پرداخت و ابراز کرد: از این مکتب، درخت تناور و شجره طیبه ای به وجود آمده است که تنه اصلی آن توجه به توحید عملی است، توحید عملی یعنی در هر مسئولیت و تنگنایی از خداوند استمداد بجوییم و تنها از خدا بترسیم، ولایت پذیری محض از دیگر عوامل تنه اصلی این درخت است.

وی سومین رکن مکتب شهید سلیمانی را موقعیت شناسی و بصیرت دانست و تصریح کرد: بصیرت یعنی امام شناسی، دشمن شناسی و جریان شناسی و شهید سلیمانی کاملاً از هر سه بهره مند بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی شهید سلیمانی را جریان شناس ماهری توصیف و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی هشدار دادند که جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم زده شود، دیگر حرم ها نیز نخواهند ماند.

وی ضمن بیان اینکه رکن دیگر این مکتب معنویت و عقلانیت بود، ابراز کرد: امروزه عقلانیت را به معنای راهبردشناسی می شناسند، که با دو پایش درونی و بیرونی همراه است، یعنی نقاط ضعف و قوت درون را دید و از طرفی تهدیدها و فرصت ها را شناخت، تا اینکه بتوان با کمترین شکست بیشترین پیروزی را بدست آورد.

حبیبیان عطوفت حاج قاسم را یکی دیگر از ارکان مکتب شهید سلیمانی برشمرد و اظهار کرد: حاج قاسم اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بود، شهید عدالت خواه و عدالت محور و هرچیزی را در جای خودش می دید.

وی با بیان اینکه ایمان، انگیزه الهی و وحدت کلمه رمز پیروزی است، تصریح کرد: پایبندی نسبت به اسلام ناب محمدی، همت و عزم راسخ بر پیاده سازی اسلام ناب، حفظ عزت و استقلال، رصد دشمن، رعایت تقوای دینی و سیاسی از مولفه و شاخصه های انقلابی گری است که در مکتب شهید سلیمانی موج می زند.

تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان اظهار کرد: انقلابی گری مختص به عرصه و زمان خاصی نیست، انقلابیون را افراطی ندانید و آن ها را نباید در یک سطح دید، انقلابیون نیز در شدت و ضعف مقام ایمانی قرار دارند.

ارسال نظرات