۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۷۰۲۰۰۴
مروری بر سخنان حجت الاسلام محققی در دیدار آیت الله سعیدی؛

از جدیت رسا در تحقق «حوزه انقلابی» تا وضعیت نگران کننده «معیشت طلاب»

از جدیت رسا در تحقق «حوزه انقلابی» تا وضعیت نگران کننده «معیشت طلاب»
مدیرعامل خبرگزاری رسا از جدیت این رسانه حوزوی برای پیگیری و تحقق حوزه انقلابی از طریق جهاد تبیین خبر داد و نسبت به وضعیت نگران کننده معیشت حوزویان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی که در حرم حضرت معصومه برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تشکر از فعالیت های فرهنگی ـ رسانه ای حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با ارائه گزارشی از عملکرد خبرگزاری رسا گفت: در بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب سه هدف کلان خودسازی، جامعه پردازی و امت سازی را به عنوان دومین مرحله پیش روی انقلاب، خصوصاً مجموعه های فرهنگی قرار دادند.

وی جایگاه زیارت را در فرهنگ شیعی و مکتب اهل بیت والا ارزیابی کرد و اظهار داشت: زیارت و برقراری ارتباط عاطفی با اولیای الهی تاثیرات خاصی بر تهذیب نفس، ساخت جامعه معنوی و تولید تمدن نوین اسلامی دارد. هدف کلان انقلاب اسلامی، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و حوزه امروز، حوزه ای تمدن ساز و پایگاه معرفتی محسوب می شود.  

حجت الاسلام محققی خبرگزاری رسا را اولین خبرگزاری حوزوی و دینی خارج از پایتخت دانست و تصریح کرد: این خبرگزاری مورد اعتماد جریان متدین جامعه و اعاظم حوزوی است که وظیفه خود را تبیین و توسعه ارکان انقلابی گری حوزوی تعریف کرده است. در سال گذشته تلاش شد برنامه جامعی براساس محتوای مسائل دارای اهمیت در حوزه انقلابی برای ارتقای فعالیت های خبری داشته باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری رسا محور برنامه های این مجموعه خبری را تحقق حوزه انقلابی برشمرد و خاطرنشان کرد: این برنامه تحولی براساس تهدیدها، آسیب ها، فرصت ها و ظرفیت ها تهیه شده و از میان انبوه مسائل و مشکلات موجود بر سر راه حوزه انقلابی، به 9 مورد از آن می پردازیم.

وی در ادامه به افراط و تفریط در مواضع انقلابی از سوی شخصیت ها و جریان های حوزوی اشاره کرد و اذعان داشت: برخورد با جریانات حوزوی تُند و کُند از ظرافت هایی برخوردار بوده و گاه بهای سنگینی هم برای مجموعه خبری رسا دربرداشته است ولی این خبرگزاری با جدیّت به دنبال تحقق حوزه انقلابی مدنظر رهبر معظم انقلاب از طریق جهاد تبیین است.

حجت الاسلام محققی اظهار داشت: با همه گیری بیماری کرونا، اقتصاد کشور و جامعه مورد دستخوش تحولات و رکود نسبی قرار گرفت، در این میان به دلیل تعطیلی فعالیت های تبلیغی و جانبی طلاب و مبلغان، خبرهای ناگواری از معیشت طلاب و فضلا به گوش می رسد که متولیان حوزوی و مسئولان باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.

وی افزود: خبرگزاری رسا تحولات، قدرت و ضعف مجموعه های حوزوی و انقلابی را رصد می کند، آن گاه نقاط قوت را گوشزد و برای نقاط ضعف سعی دارد مشفقانه، راهکارهایی را ارائه کند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در پایان ضمن تشکر از سعه صدر مسئولان حوزوی، به برگزاری جلسات صریح و بی پرده با مسئولین حوزوی اشاره و آن را متخذ از الگوی «آرمان گرایی واقع بینانه» مصرح در رهنمودهای امامین انقلاب ارزیابی کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
بسیار خوب و عالی بود
1
0