۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۰۲۰۲۹
رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور:

حفظ ارتش و تاسیس سپاه حاصل دور اندیشی و تدبیر بی‌نظیر امام راحل بود

حفظ ارتش و تاسیس سپاه حاصل دور اندیشی و تدبیر بی‌نظیر امام راحل بود
سرلشکر باقری گفت: حفظ ارتش و جلوگیری از توطئه انحلال این نیرو و تاسیس سپاه پاسداران به عنوان حافظ انقلاب و دستاوردهای آن بخش کوچکی از دور اندیشی امام راحل بزرگوار بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز دوشنبه همراه با جمعی از فرماندهان ارشد نظامی در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حاضر شدند.

در این مراسم سرلشگر باقری اظهار داشت: حفظ ارتش و جلوگیری از توطئه انحلال این نیروی مقدس و تاسیس سپاه پاسداران به عنوان حافظ انقلاب و دستاوردهای آن و شکل دهی به بسیج مستغعفان در آذر 58  به عنوان بستر اتصال مردم پایان ناپذیر در دفاع از کشور و امنیت وهمراهی با انقلاب و نیروهای مسلح بخش کوچکی از دور اندیشی و تدبیر بی نظیر امام راحل بزرگوار بود.

سرلشکر باقری بیان داشت: امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ با کاشت بذر انقلاب و پذیرش سختی‌ها و تبعیدها و رویکرد آینده‌نگرانه، نوزادان و کودکان را سربازان خود قرار دادند و از سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ با توسعه نهضت و رهبری پیامبرگونه خود، زمینه شکست حکومت ظالمانه پهلوی را فراهم کردند.

وی ادامه داد: حکومت پهلوی که‌ در آن زمان به‌عنوان جای پای آمریکای جنایتکار در منطقه مطرح بود در دوره‌ای که به ذهن کسی خطور نمی‌کرد، با شکست مواجه شد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: امام بزرگوار ما در پرتو انقلاب اسلامی، تاریخ ارزشمندی را برای کشور، منطقه و حتی برای جهان رقم زدند که شاید یک قرن یا چند قرن بگذرد و نمونه و مثالی برای آن نتوان یافت.

سرلشکر باقری عنوان کرد: پیروزی بر حکومت قدرتمند پهلوی تنها با تدبیر و رهبری امام راحل، همراه‌سازی مردم و اتکاء به قدرت لایزال الهی امکان‌پذیر بود.

وی گفت: حکومتی که به پشتوانه و حمایت‌های استکبار جهانی فکر می‌کرد که با داشتن ارتش قدرتمند می‌تواند در برابر مردم بایستد و حکومت خود را برای دهه‌های مستمر ادامه دهد، در ورطه عمل نتوانست کاری از پیش ببرد و ارتش به سیل خروشان ملت ایران پیوست.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: تدبیر فرماندهی امام راحل در خنثی‌سازی توطئه‌های سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در دفاع مقدس، تاریخ درخشانی را برای ملت ایران رقم زده که برای سده‌ها سربلندی و اقتدار را برای ایران اسلامی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تدابیر و رهبری بی‌بدیل امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس نیز ابلاغ و پیگیری فرامین و تدابیر راهبردی امام (ره) که در جملاتی مانند «محاصره آبادان باید شکسته شود» و یا «بستان نباید سقوط کند» قابل ملاحظه است و همچنین تشجیع مردم و به میدان آوردن آنان، امر به دولت برای پشتیبانی جدی از نیرو‌های مسلح و جبهه‌ها، اعتماد به فرماندهان جوان و کم‌تجربه، اما مؤمن و انقلابی و پای کار، ایجاد وحدت و برادری و همدلی میان ارتش و سپاه با تعبیر بازوان قدرتمند ملت ایران و انقلاب اسلامی، حسن تدبیر و حل معضلات متعدد و مکرری که در اداره کشور و در دفاع مقدس پیش می‌آمد تا حصول پیروزی نهایی، تنها بخشی از تدابیر و اقدامات امام راحل و بزرگوار در تثبیت این نظام مقدس در آخرین دهه از حیات پربرکت ایشان بود.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآور شد: هرگاه در طول دفاع مقدس به آن بزرگوار مراجعه و مشکلات، سختی‌ها و کمبود‌ها را منتقل کردیم، تنها دعا، امید به آینده، دستورات قاطع و تشویق و دلگرمی دیدیم.

سردار باقری افزود: وقتی جمله‌ای از آن بزرگوار را در جای‌جای جبهه‌ها در رادیو می‌شنیدیم و یا آن چهره نورانی را می‌دیدیم، برای روز‌ها، هفته‌ها و ماه‌ها مملو از انرژی و تلاش بودیم تا بتوانیم دشمن را از این سرزمین بیرون برانیم.

وی گفت: امام(ره) به ما امر می‌فرمودند که به دنبال اجرای تکلیف باشید؛ چراکه نتیجه را خداوند رقم خواهد زد و آیا غیر از این شد؟ امروز که به گذشته نگاه می‌کنیم عزت و سربلندی میهن اسلامی ما با وضعیت دشمن ما و آن رهبر ملعون و معدوم دشمن (صدام) آیا قابل قیاس است؟

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: آیا مردم جهان و منطقه به این دو ملت و به این دو نیروی مسلح به یک چشم نگاه می‌کنند؟ به هیچ وجه این طور نیست؛ بلکه کشور ما، نیروی مسلح ما و نظام مقتدر ما از جایگاه والایی برخوردار است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز در جوار مزار امام عزیز و در این محفل نورانی با افتخار اعلام می‌کنیم که وضع ما نسبت به دهه اول انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: نیرو‌های مسلح با مسئولیت ذاتی و برابر قانون اساسی در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور در حفظ نظام جمهوری اسلامی و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و همچنین در حوزه حفظ امنیت کشور بحمدالله با تداوم راه نورانی امام راحل و با فرماندهی و تدبیر بی‌نظیر فرماندهی معظم کل قوا پرچم‌دار انقلاب اسلامی در جایگاهی هستند که نه‌تنها تهدید‌ها از کشور دور شده است، بلکه دشمنان غدار در حد و اندازه استکبار جهانی، به سختی می‌توانند برای تهاجم نظامی به کشورمان فکر و طراحی در سر داشته باشند.

ارسال نظرات