۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۰۲۰۵۰
سردار حسنی آهنگر:

سومین همایش بیانیه گام دوم با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود

سومین همایش بیانیه گام دوم با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: سومین همایش بیانیه گام دوم با رویکرد مکتب شهید سلیمانی، الگوی جریان حلقه‌های میانی تمدن ساز با حضور رییس جمهور برگزار می شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار محمد رضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) از برگزاری همایش گام دوم انقلاب خبر داد و اظهار داشت: سومین همایش بیانیه گام دوم با رویکرد مکتب شهید سلیمانی، الگوی جریان حلقه های میانی تمدن ساز فردا با حضور رئیس جمهور و مسئولان کشوری و لشگری برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این همایش ۱۰۶ نشست تخصصی در قالب همایش یک روزه در بیش از ۵۰ دانشگاه کشور برگزار شده است و ۲۸۰ مقاله نیز به دبیرخانه همایش ارسال شد.

آهنگر، بیانیه گام دوم انقلاب را سندی مهم در تعیین سیاست های راهبردی نظام عنوان کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب  را بالاترین سند راهبردی بعد از قانون اساسی تلقی می کنیم و برای این سند راهبردی،سعی شده است که به عنوان گفتمان غالب محور مقاومت و انقلاب اسلامی تلقی شود تا نقشِ همه در بیانیه گام دوم مشخص شود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) عنوان کرد: در راستای برنامه های عملیاتی در داخل کشور یک تقسیم کار ملی بین همه نهادها و سازمان ها شکل گرفته است و باتوجه به این که کشور در حال تدوین برنامه ۵ ساله هفتم است می تواند ادامه راه، برنامه تحقق بیانیه گام دوم باشد.

حسنی آهنگر افزود: برای رسیدن به اهداف مان در بیانیه گام دوم،  آن چیزی که مطالبه جدی مقام معظم  رهبری (مدظله العالی) است و  می تواند ما را به آرمان بلند این بیانیه  برساند، سازماندهی و انضباط بخشی، تسریع و شتاب دهی  به حرکت عمومی جامعه و حضور بیشتر است.

وی با بیان اینکه  بسیج، در حوزه دفاع مقدس ایفای نقش کرده است، تصریح کرد: ما در این ۴۳ سال پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، همیشه با چالش هایی روبرو بودیم که با بصیرت و حضور و نقش آفرینی  مردم آنها را حل کردیم .

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین( ع ) گفت: جامعه دانشگاهی و نخبگانی کشور موتور پیشران  قطار پیشرفت انقلاب اسلامی هستند و می توانند به عنوان جریان حلقه های میانی ایفای نقش و برای حضور مردم در حل نظام مسائل اساسی کشور  زمینه سازی کنند.

وی با اشاره به نظام مسائل اساسی کشور، اضافه کرد: همایش اول روی تدوین، استقرار و ارائه الگوهای نظام های نهادی و انقلابی تمرکز داشت و دوستان در کارگروه ها و دانشگاه های مختلف، فعالیت ها را ادامه دادند.

وی ادامه داد: در همایش دوم برای تحقق نظام های انقلابی و اسلامی نیاز به مدیران جهادی و کارگزاران انقلابی داشتیم و تربیت کارگزاران نیاز به الگو و اسوه داشت و ما سعی کردیم مکتب شهید سلیمانی و شاخصه های آن را تدوین و  دنبال کنیم و با ارائه این مکتب، الگوی مدیران جهادی و کارگزاران انقلابی را تدوین کنیم.

حسنی آهنگر افزود: مکتب شهید سلیمانی متعلق به جریان ها و حلقه های میانی و  انقلابی است چرا که شهید سلیمانی از مردم بود و به عنوان یک فرمانده، عمل می کرد.

وی ادامه داد: در کشور گروه های جهادی، انجمن ها و نهادهای خودجوش بصورت غیر سازمان یافته فراوانی داریم که میدان‌دار گروه های جهادی هستند و باید برای حضور در عرصه ها ایفای نقش کنند و در سطح بزرگتر این ایده ها را تامین کنند تا عمق بخشی انقلاب اسلامی، فراهم شود.

حسنی آهنگر با بیان اینکه همایش سوم به جریان های میانی اشاره دارد،  یادآور شد: علاوه بر ۱۰۶ نشست تخصصی، در قالب همایش های یکروزه در بیش از ۵۰ دانشگاه کشور و ۲۸۰ مقاله ای که به دبیرخانه همایش ارسال شد، ۵ نشست بین المللی نیز  در کشورهای جبهه مقاومت داشتیم که ۲۷ مقاله توسط آنها به دبیرخانه ارسال شده است که در روز همایش مقالات برگزیده معرفی و از نویسندگان آنها تجلیل خواهد شد.

ارسال نظرات