۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۰۲۰۶۰

هدیه 50 میلیون تومانی برای فرزند پنجم

هدیه 50 میلیون تومانی برای فرزند پنجم
کمیسیون تلفیق بودجه مصوب کرد وام ازدواج برای پسران زیر 25 سال و دخترانی که زیر 23 سال سن داشته باشند، 150 میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق وام ازدواج برای هریک از زوجین برای سال آینده 120 میلیون تومان تعیین شد.

وی افزود: براساس این مصوبه وام ازدواج برای کسانی که زیر 23 سال سن داشته باشند 150 میلیون تومان خواهد بود.

زارع گفت: وام ازدواج 120 میلیونی برای کسانی است که از اول فروردین 97 تا سال 1401 ازدواج  می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: همچنین براساس مصوبه این کمیسیون هدیه برای فرزند اول 15 میلیون تومان برای فرزند دوم 25 میلیون تومان و برای فرزند سوم 35 میلیون تومان و فرای فرزند چهار 45 میلیون تومان و برای فرزند پنجم و بیش از آن 50 میلیون تومان درنظر گرفته شد. 

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر این براساس مصوبه کمیسیون تلفیق برای سال آینده 20 هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و 7 میلیارد هزار تومان دراختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت تا در حوزه اشتغالزایی هزینه کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: علاوه بر این اعضای کمیسیون تلفیق بانک مرکزی را مکلف کردند تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه جاری و سپرده‌های قرض الحسنه را به اشتغال خرد و وام ازدواج تخصیص دهد.

زارع خاطرنشان کرد: در مورد دیگر وامهای اشتغال، ارائه این وامها طبق تصمیم شورای برنامه ریزی در استان ها ارائه خواهد شد.

وی افزود: کار بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا چهارشنبه هفته جاری در کمیسیون تلفیق به پایان خواهد رسید و از اوائل اسفند کار بررسی لایحه در صحن مجلس آغاز خواهد شد. تنها کار تراز ردیف های بودجه باقی می‌ماند که این موضوع در جلسه هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق انجام خواهد شد.

ارسال نظرات