۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۰۲۲۳۷
آیت الله نوری همدانی:

برای معرفی اسلام ضرورت پژوهش در علوم اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود

برای معرفی اسلام ضرورت پژوهش در علوم اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: برای معرفی اسلام و برطرف کردن نیازهای جامعه ضرورت پژوهش در تمام زمینه های علوم اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام مقیمی معاونت پژوهش حوزه های علمیه و هیأت همراه به مناسبت برگزاری بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه های علمیه با تاکید بر اهمیت پژوهش در حوزه های مختلف علوم دینی گفت: برای معرفی اسلام به دنیای امروز و برطرف کردن مشکلات و نیازمندی های زمان معاصر ضرورت پژوهش در تمام زمینه های معارف و علوم اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

وی در ادامه به شرح گستره علوم و معارف اسلامی و همچنین نیازهای جامعه پرداخت و با لازم دانستن تخصص‌گرایی در حوزه‌ها، افزود: لازم است تربیت پژوهشگران بر اساس استعداد و توانایی آنان باشد. در گذشته تربیت محققان بر اساس توانایی و ذوق آنها بوده و این موضوع را در سیره امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به روشنی مشاهده می کنیم که ایشان افراد را بر اساس استعداد و توانایی هایی که داشتند دسته بندی و آموزش می دادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه ارتباط و گفتگوهای علمی میان محققان را از نیازهای جوامع علمی امروز دانست و تصریح کرد: ارتباط و برگزاری همایش ها و مناظرات علمی میان محققان و اندیشمندان یکی از عوامل مهم در پیشبرد و برجسته سازی نتایح علوم است و باید در کنار این گونه جلسات از محققان و صاحب نظران برجسته تقدیر کرد.

ارسال نظرات