۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۷۰۲۳۲۵

ایستادگی ملت ایران بر آرمان‌هایش دلیل شکست تحریم‌هاست

ایستادگی ملت ایران بر آرمان‌هایش دلیل شکست تحریم‌هاست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشد و پول آن را هم می‌گیرد و کارمزدش بسیار پایین‌تر از قبل از تحریم‌هاست.

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید جلیلی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به مناسبت ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مطالبی را بیان کرد.

چه شاخصه‌هایی باعث شده تا ۲۲ بهمن به یوم‌الله تبدیل شود؟

مهم‌ترین شاخصه این است که اگر در تاریخ اسلام و کشور می خوانیم، آموزه های قران و اهل بیت (ع) که بسیاری آرزوی آن را داشتند. باید روزی به این آموزه‌ها لبیک گفته شده و به سطح جامعه، کشور، سیاست، اقتصاد و عرصه‌های مختلف منتقل شود.کار بزرگ امام خمینی این بود که توانست آن اندیشه‌ بزرگ دینی را به ساحت اجتماع بیاورد. 

مردم انقلاب را انتخاب کردند و به همین دلیل ۲۲ بهمن را یوم الله می‌نامند. ۲۲ بهمن یک جشن ملی و داخلی نیست، زیرا تمام دنیا را از آن زمان تاکنون متوجه خود کرده. در انقلاب اسلامی و حتی جنگ تحمیلی تمام کشور‌ها از طرف مقابل حمایت کردند، ولی مردم توانستند وضعیت را متفاوت کنند. این همه مقاومت، پایداری و ایثارگری که در این سال ها، آحاد ملت ما انجام دادند بسیار قابل افتخار است و این هاست که ۲۲ بهمن را سرآغاز یک حرکت بزرگ در این کشور کرد یعنی پایان یک حرکت نبود و شروع یک حرکت بزرگ و یک یوم الله بود.

از دولت اوباما و هیلاری کلینتون یعنی دموکرات‌های کاخ سفید به دنبال تحریم ایران بودند این روند را پیگیری کردند تا میراث آن‌ها رسید به دونالد ترامپ و شد فشار حداکثری و سخنان جان بولتون که گفت نمی‌گذاریم ایرانی‌ها جشن ۴۰ سالگی انقلاب خود را برگزار کند. پس می‌توان گفت یک سیاست سابقه دار است و نه اینکه تنها در ۳ سال اخیر ایجاد شده باشد. لطفا درباره اعتراف آن‌ها به شکست حداکثری بفرمائید.

۳ سال پیش در زمان چهل سالگی انقلاب آن‌ها گفتند که می‌خواهیم ایران چله انقلاب را نبیند و به گفته خودشان چیزی از فشار حداکثری کم نگذاشتند. در بهمن ما امسال مسئولان رده بالای آمریکا صراحتا گفتند که سیاست فشار حداکثری ما شکست فاحشی خورد. برخی می‌گویند من خوش‌بینانه تحلیل می‌کنم، ولی من بر اساس اظهارات رسمی مقامات آمریکا این مسئله را بیان می‌کنم.

دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آمریکا علیه ایران رویکرد مشابه ترامپ دارند. اوباما، هیلاری کلینتون و بایدن سیاست متفاوتی در قبال ما نداشته اند.

در همین یک و نیم سال ریاست جمهوری بایدن هم تحریم‌ها برداشته نشده. در حال حاضر وزیر نفت ما می‌گوید امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشیم و پولش را هم می‌گیریم و کارمزد این فروش بسیار پایین‌تر از قبل تحریم‌هاست.

شاخصه‌های پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟

ایستادگی ملت ایران بر آرمان‌هایش دلیل شکست تحریم‌هاست. در ۳ سال اخیر خیلی گفته شد ملت ایران از آرمان هایش برگردد، زیرا چاره‌ای جز این نیست.

آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۵ بار اعلام کرد که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و حتی کشور‌های اروپایی هم این مسئله را قبول داشتند، ولی می‌گفتند جز ابزار تاسف نمی‌توانیم کاری بکنیم.  رئیس دولت آمریکا اعلام کرد که دستور ترور حاج قاسم سلیمانی در کشور ثالث را داده است. آمریکا گفته منزوی شدیم و ایران در این سیاست فشار حداکثری عقب که نرفت جلو هم رفت نشان از پیروزی ایران و عظمت ملت ایران است.

مشکلات معیشتی مردم قابل انکار نیست به عنوان مسئولی که در حال خدمت هستید و حضور پرشور مردم را در جشن‌های ملی می‌بینید چه پیامی به مسئولان دارید تا اقدامات لازم در جهت حل مشکلات مردم صورت بگیرد؟

مردم نقش خودشان را به بهترین شکل ایفا کرده اند، امروز وظیفه مسئولان و دستگاه‌های مختلف است که برای چنین مردمی با همه وجود فعالیت کنند.

اکنون فرصت تاریخی برای پیشرفت است. ما باید مشکلاتی که در این ایام بوده و ملت ایستادگی کردند را به سرعت جبران کنیم. امروز کشور در یک فرصتی قرار گرفته که طرف مقابل اعتراف به شکست می‌کند. باید با هوشیاری منافع را پیدا کرد و از فرصت‌ها استفاده کنیم. در سال‌های پیش رو با همبستگی آحاد ملت همه به پای آرمان‌ها ایستاده‌اند. مردم نقش خودشان را به بهترین وجه انجام داده اند؛ بنابراین امروز وظیفه دستگاه هااست تا به بهترین شکل ممکن خدمت کنند.

اعتراف دشمن به شکست یک فرصت تاریخی برای پیشرفت است. جهش برای کشور ما ضرورت است و تنها یک انتخاب نیست. امروز باید با هوشیاری از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنیم.

ویژگی‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران چیست؟

ما باید داشته‌ها و توانمندی‌های خودمان را بشناسیم اگر ملتی توانمندی داشته باشد و با آن آشنا نباشند و یا اینکه به موقع از آن استفاده نکند خسران خواهد دید. دشمن نقاط قوت ما را می‌پوشاند. توانمندی‌های خودمان را باید به موقع بشناسیم و به موقع استفاده کنیم و با مدیریت صحیح به جلو پیش ببریم. این ظرفیتی است که امروزه کشور ما به بهترین شکل آن را نشان داده است و این مسئله یک ادعا نیست.

ما موفقیت‌های زیادی را به دست آورده ایم، زیرا مردم ما شناخت صحیحی داشتند و همین مسئله آن‌ها را از مردم صدر اسلام ممتاز می‌کند. ملت ما دچار تردید نشده است و به قدرت می‌فهمد که مسیر درست است و ایرادات و اشکالات را به پای اصل مسیر نمی‌گذارد. مردم ما سخت‌ترین فشار‌ها را تحمل کردند. مردم فردا به خیابان‌ها می‌آیند و حماسه بزرگ را مانند هر سال ایجاد می‌کنند. مردم باید در تمام امور مشارکت داشته باشند. هم از مسئولان و هم از مردم درخواست می‌کنم که هر کدام در حد وسع خودشان در روند امور کشور تاثیر مثبت داشته باشند. ملت ما نه تنها در مقاومت بلکه در پیشرفت و توسعه کشور باید فعال باشد.

چرا مقام معظم رهبری امروز بر روی جهاد تبیین تاکید دارند؟

تبیین همیشه ضرورت دارد. ما در شرایطی هستیم که دشمن هرکاری که می‌توانست انجام داده است. امروز دشمن اصلی ما آمریکا رسماً اعلام می‌کند که شکست فاحش خورده است. دشمن هرجا در زور کم می‌آورد به تزویر پناه می‌آورد، اینجاست که تبیین ضرورت دارد. یکی از مسیر‌های ورود دشمن تحریف واقعیت هاست. دشمن گاهی با القای یک تهدید غلط می‌خواهد به اهداف خودش برسد.

آمریکا در یک ماه گذشته اعلام کرد که می‌خواهد فروش نفت ایران را صفر کند، اما کشور‌هایی بودند که گفتند نفت ایران را می‌خرند. یک دفعه یک عده در داخل پیدا شدند و گفتند چرا با این کشور‌ها ارتباط برقرار می‌کنید.

انتهای پیام/

 
 
ارسال نظرات