۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۰۲۳۷۱
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

موضع گیری ایران اسلامی در برابر توهین های سلمان رشدی، نشانه غیرت دینی بود

موضع گیری ایران اسلامی در برابر توهین های سلمان رشدی، نشانه غیرت دینی بود
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: هیچ یک از کشورهای اسلامی به اندازه ایران در برابر توهین های سلمان رشدی به مبانی اسلام جبهه گیری نکرد و این خود نشان دهنده غیرت دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: «جهاد تبیین» و« غیرت دینی» در شرایطی کنونی کشور امری بسیار واجب و ضروری است که باید عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: ملت ایران به رهبری امام راحل نظام 2500 ساله ستم شاهی را سرنگون کردند، بنابراین برطرف کردن مشکلات معیشتی و اقتصادی که امروز در کشور می بینیم کار سختی نیست و نیازمند حضور و بسیج تمامی امکانات است.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: روزگاری ایران به نوعی مستعمره آمریکایی ها و اروپایی ها بود، ولی امروز بالعکس این کشور به یک ابرقدرت هم در سطح منطقه و هم جهان تبدیل شده است به طوری که بسیاری معادلات با وجود ایران صورت می گیرد.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد فتوای امام راحل درباره سلمان رشدی مرتد اشاره کرد و گفت: هیچ یک از کشورهای اسلامی به اندازه ایران اسلامی در برابر توهین های سلمان رشدی به مبنانی اسلام جبهه گیری نکرد و این خود نشان دهنده غیرت دینی این ملت و امامش بود.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در ادامه به جهاد تبیین توسط حضرت زینب و امام سجاد(ع) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) عاشورا را تا به حال برای ما نگه داشته است. امام سجاد(ع) با خطبه‌ها و صحیفه‌اش عاشورا و تاسوعا را برای ما نگه داشته است و به همین دلیل است که امروز ۲۰ میلیون جمعیت در اربعین به زیارت امام حسین(ع) می روند./1400/پ201/

ارسال نظرات