۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۰۲۴۱۰
وزیر آموزش و پرورش:

مدارس به زیست بوم کارآفرینی تبدیل خواهند شد

مدارس به زیست بوم کارآفرینی تبدیل خواهند شد
نوری گفت: باید زمینه پیشرفت را فراهم کنیم به همین خاطر لازم است کانون ها، هنرستان ها، اردوگاه ها و پژوهش سراها را به زیست بوم های کارآفرینی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در مراسم سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن بیان ورود به مرحله تمدن سازی انقلاب گفت: چهل سال دوم انقلاب اسلامی دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است و چون پرورش نسل مورد نظر است، آموزش و پرورش عمومی به جهت گستره پوشش نسلی که دارد یعنی پیش از دبستان تا پایان دوره دبیرستان، بیشترین ارتباط را با جامعه دارد.

وی ارتباط آموزش و پرورش را ارتباط گسترده با جامعه برشمرد و افزود: اگر دوره پیش دبستان را به آمار و ارقام محصلین بیفزاییم، ارتباط 60 میلیون نفری با جامعه داریم، لذا پرورش نسل برای اهداف ترسیم شده در بیانیه گام دوم یکی از مهم ترین بسترهای آن قطعاً آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش پیشران و محور حرکت جامعه را جوانان دانست و اظهار کرد: ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور یکی از معجزات نظام اسلامی است که ما در افق چشم انداز مدارس بحث استکبار ستیزی، ایثارگری، دفاع از محرومان و مستضعفان و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی را ترسیم کرده ایم.

وی با اشاره به اقدام راهبردی آموزش و پرورش در راستای تربیت نیروی انقلابی تصریح کرد: تقویت اردوهای راهیان نور، تقویت دروس آمادگی دفاعی از جهت کیفی، تقویت تشکل های دانش آموزی بویژه تشکل های بسیج، انجمن اسلامی دانش آموزان و تعامل با کشورهای حوزه مقاومت را در راستای تربیت نیروی انقلابی و اسلامی در دستور کار داریم.

نوری با بیان اینکه هرگاه بر دانش آموزان تمرکز کرده ایم، دانش آموزانی در سطح المپیادهای خوارزمی به وجود آمده است، عنوان کرد: باید زمینه پیشرفت را فراهم کنیم به همین خاطر لازم است کانون ها، هنرستان ها، اردوگاه ها و پژوهش سراها را به زیست بوم های کارآفرینی تبدیل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خدمات خیرین خاطرنشان کرد: خیرین ما بیش از 130هزار کلاس از سال 1377 تاکنون افتتاح کرده اند و هم اکنون نیز ادامه دارد، مسابقه خدمت رسانی وجود دارد و ما باید این موضوع را تقویت کنیم.

وی خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار را از وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: متاسفانه در توزیع رویه ای باعث شده که ما از مناطق کم برخوردار و یا محروم غافل باشیم و این وضعیت، وضعیت خوبی نیست و اقدام راهبردی ما تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است.

نوری ادامه داد: در راستای اجرای عدالت آموزشی، در 16 استان معلم ثابت، بازسازی، احداث و تامین وسائل مورد نیاز مدارس را در دستور کار قرار داده ایم، همچنین در موضوع نماز مدارس نیز باید به صورت مردمی این کار صورت بگیرد و تصمیم بر این شده که قرارگاهی برای این کار تشکیل شود تا از ظرفیت مردمی و خیرین استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: ارزش افزوده آموزش و پرورش در بحث اقتصادی بسیار زیاد است، آموزش و پرورش بعد از بخش معدن بالاترین ارزش افزوده را دارد، ما دیپلم بیکار نداریم و بیکاری در مقاطع بالاتر است.

ارسال نظرات